Skip to content

הייגל: ארה"ב דבקה במחויבותה, שאיראן לא תשיג נשק גרעיני

"מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל היא מוצקה", אמר שר ההגנה האמריקני לנתניהו. "התרגיל הצבאי המשותף בו ביקרתי אתמול יחד עם שר הביטחון יעלון ממחיש באופן ברור את העבודה פורצת הדרך שאנו עושים יחד בנושא הגנה מפני טילים ורקטות. זו עבודה שמחזקת את ביטחון ישראל ומצילה חיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ארה"ב דבקה במחויבותה שאיראן לא תשיג נשק גרעיני ואמריקה תעשה את המוטל עליה כדי לקיים התחייבות זאת". כך הבטיח שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שקיים אתו היום בלשכתו בירושלים.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה: "אמרנו כל הזמן שאיראן מנסה להונות את הקהילה הבינלאומית. לכן לא הופתעתי ואני בטוח שגם אתה לא הופתעת מדו"ח האו"ם האחרון בדבר ניסיונותיה הנמשכים של איראן להונות את הקהילה הבינלאומית, להמשיך לפתח טילים בליסטיים בין יבשתיים ולהמשיך ולהפר את החלטות מועצת הביטחון שאסרו עליה לפתח חלקים מסוימים מתוכנית הגרעין שלה. הם ממשיכים לעשות זאת ואני חושב שזה דורש מדיניות מאד נחושה וברורה מצד המעצמות. אני חושב שבזמן שהשיחות עם איראן נמשכות, דבר אחד חייב להנחות את הקהילה הבינלאומית והוא שאסור לתת לאייטולות לנצח. אסור לנו לאפשר לאיראן, מדינת הטרור המובילה בתקופתנו, לפתח את היכולת לייצר נשק גרעיני".

"תמיכה אמריקנית בשיא של כל הזמנים". נתניהו והייגל (צילום: חיים צח/לע"מ)
"תמיכה אמריקנית בשיא של כל הזמנים". נתניהו והייגל (צילום: חיים צח, לע"מ)

בהתייחסו לתהליך המדיני אמר נתניהו: "שותפינו הפלסטינים מתקדמים בהסכם עם חמאס, אותו ארה"ב הגדירה בצדק כארגון טרור. ברור שהפלסטינים לא יכולים להשיג שלום עם חמאס ושלום עם ישראל. אנו גם מודאגים מכך שהן בעזה והן באזורים שבשליטת הרש"פ יש הסתה מתמשכת ותעמולה כנגד עצם קיומה של המדינה היהודית. מחקר של הליגה נגד השמצה שפורסם לפני מספר ימים דן בעובדה שבשני אזורים אלה ההסתה האנטישמית היא החזקה ביותר בעולם כולו, וזהו דבר שבעיניי פוגע בשלום. על הפלסטינים לבחור בחירה פשוטה – הסכם עם חמאס או שלום עם ישראל, אך הם לא יכולים לקבל את שניהם".

"ארה"ב צריכה להיות משכינת השלום של העולם". שמעון פרס וצ'אק הייגל (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"ארה"ב צריכה להיות משכינת השלום של העולם". שמעון פרס וצ'אק הייגל (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

מזכיר ההגנה האמריקני, הייגל, השיב: "התמיכה האמריקנית בישראל נמצאת בשיא של כל הזמנים -והדבר תקף בעיקר לגבי הקשרים הביטחוניים בינינו.  הקשרים הביטחוניים בינינו חזקים, כפי שיודעים שנינו ואני חושב שגם העם בישראל והעם האמריקני יודעים זאת. הם חזקים כיוון שהם עוסקים במשהו עמוק הרבה יותר מביטחון. תמיכתה של ארה"ב בישראל מעוגנת במחויבות האמריקנית לדמוקרטיה, חופש וזכויות אדם.

"מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל היא מוצקה, וכפי שציינת, התרגיל הצבאי המשותף בו ביקרתי אתמול יחד עם שר הביטחון יעלון ממחיש את המחויבות הזאת באופן ברור", אמר הייגל. "התרגיל המשותף אף ממחיש את העבודה פורצת הדרך שאנו עושים יחד בנושא הגנה מפני טילים ורקטות, ואני מעריך את דבריך בנושא זה. זו עבודה שמחזקת את ביטחון ישראל ומצילה חיים, ואני מבקש להבטיח לך, ראש הממשלה, ולעם בישראל, כי ארה"ב דבקה במחויבותה שאיראן לא תשיג נשק גרעיני, כפי שאמר הנשיא אובמה, ושאמריקה תעשה את המוטל עליה כדי לקיים התחייבות זאת".

בסיום ביקורו עלה הייגל, ביחד עם השר יעלון, לקבריהם של יצחק רבין והרצל (צילום: אלון בסון/משרד הביטחון)
בסיום ביקורו עלה הייגל, ביחד עם השר יעלון, לקבריהם של יצחק רבין והרצל (צילום: אלון בסון/משרד הביטחון)

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, נועד היום לפגישת עבודה מדינית-ביטחונית עם מזכיר  ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל. בפתח הפגישה בירך הנשיא פרס את מזכיר ההגנה הייגל על ביקורו בישראל והודה לו על שיתוף הפעולה העמוק בין המדינות: "בשם אזרחי מדינת ישראל אני רוצה להודות, לצבא האמריקאי ולנשיא האמריקאי על העזרה החשובה שאתם מספקים לישראל. אני יודע כי אתה משקיע הרבה זמן ומאמץ בטיפול בבקשותיה של ישראל ואני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות לך ולנשיא אובמה. אנו מאוד מעריכים ומוקירי תודה לתמיכה שאנו מקבלים מהממשל. אתם קיצצתם בתקציב של עצמכם לפני זה שלנו, וזו מחווה נדירה.

"ישראל מתמודדת עם מספר זירות איומים לא פשוטות, אלו הן בעיות רציניות אך אני חושב שאנו יכולים וצריכים להתמודד עימן בצורה טובה", אמר נשיא המדינה, שמעון פרס. "הנשיא אובמה אמר שארה"ב לא צריכה להיות השוטר של העולם, אני חושב שארה"ב צריכה להיות משכינת השלום של העולם. אף אחד לא יכול לעשות זאת במקומכם. הכוחות המשוריינים שלכם פזורים ברחבי העולם בשביל לשמור על שלומו. אתם לחמתם למען שלום וחירות יותר מכל דבר אחר. כאן, באזור המורכב הזה הרגשנו זאת מאוד, ולכן התודות מגיעות מעומק ליבם של אזרחי ישראל".

הייגל מצידו הבטיח לנשיא פרס כי ארה"ב מתכוונת להמשיך ולקחת חלק אקטיבי בנעשה במזרח התיכון: "סיירתי באיזור המורכב הזה בשבוע האחרון והייתה לי הזדמנות להיפגש עם מספר מנהיגים", אמר. "אני רואה חשיבות רבה בפגישות אלה כי חשוב לנו להישאר קרובים למתרחש כאן, בכדי לנסות לגשר, לבנות ולהביא שלום, יציבות וביטחון לכולם. אנו מחויבים למטרה זו. הייתה לי ההזדמנות להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר הביטחון יעלון. צפיתי גם בתרגיל המרשים המשותף לצבא ארה"ב ולצה"ל – ג'וניפר קוברה – אשר ממשיך להתרחב ולהיות יותר ויותר דינאמי. התרגיל הוא עדות ברורה לסוג שיתוף הפעולה והשותפות בינינו, אותה אנו מחזקים כל הזמן".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן