Skip to content

נתניהו על פגישת לבני עם אבו מאזן: מייצגת רק את עצמה

ליברמן: "נכון שלבני נפגשה עם אבו מאזן, אבל בטח שלא מדובר במו"מ. ישנה החלטת קבינט על הקפאת המו"מ עם הרשות הפלסטינית שגם השרה לבני תמכה בה. גם אם הם שיחקו דמקה, לא מדובר במו"מ. החלטת הקבינט ברורה גם לשרה לבני". השר ישראל כץ ממליץ ללבני "המכורה למגעים עם פלסטינים" על טיפול גמילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, שנפגשה ביום חמישי האחרון עם אבו מאזן בלונדון – ייצגה רק את עצמה. כך אומרים הערב בלשכת ראש הממשלה.

בלשכת נתניהו מתנערים מהפגישה הזאת, למרות שלבני עדכנה את נתניהו על כוונתה להיפגש עם אבו מאזן – ומדגישים כי ראש הממשלה הבהיר לשרה לבני, עוד טרם פגישתה עם אבו מאזן, כי בפגישה כזאת היא תייצג אך ורק את עצמה ולא את ממשלת ישראל. בלשכת ראש הממשלה מזכירים כי הקבינט החליט פה אחד שישראל לא תנהל מו"מ עם ממשלת אחדות פלסטינית שנתמכת על ידי החמאס, שמצהיר בגלוי על כוונתו להשמיד את ישראל.

מייצגת רק את עצמה? לבני (צילום ארכיון: דן בר דוב)
מייצגת רק את עצמה? לבני (צילום ארכיון: דן בר דוב)

בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות", בערוץ 2, התייחס גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, לפגישת לבני עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "נכון שלבני נפגשה עם אבו מאזן, אבל בטח שלא מדובר במו"מ", אמר שר החוץ ליברמן. "ישנה החלטת קבינט על הקפאת המו"מ עם הרשות הפלסטינית שגם השרה לבני תמכה בה. אני מניח שהיא היתה בלונדון בעניינים פרטיים וזכותה לפגוש במי שהיא רוצה. גם אם הם שיחקו דמקה. לא מדובר במו"מ. החלטת הקבינט ברורה גם לשרה לבני".

ליברמן: "גם אם הם שיחקו דמקה, לא מדובר במו"מ" (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)
ליברמן: "גם אם הם שיחקו דמקה, לא מדובר במו"מ" (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

ליברמן גילה בראיון כי משרדו הציג תכנית אלטרנטיבית למו"מ עם הפלסטינים, גם לראש הממשלה וגם למזכיר המדינה, ג'ון קרי ואמר כי הם מכירים אותה. "אני לא חושב שצריך לחשוף אותה עכשיו אבל אף אחד לא קופא על שמריו", אמר ליברמן. "אין קיפאון – וזה שלא מתנהלים דברים מול אבו מאזן זה לא אומר שלא מתוכננים דברים אחרים".

כאשר נשאל האם הוא מנהל מגעים עם מוחמד דחלאן, יריבו המר של אבו מאזן ברשות הפלסטינית, סירב השר ליברמן לענות, אך רמז כי הוא עומד בקשר עם גורמים בקהילה העסקית הפלסטינית שסובלת מהשחיתות של אבו מאזן ומתנגדת לחמאס.

גם שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס לפגישת לבני עם אבו מאזן והמליץ לה, מעל עמוד הפייסבוק שלו, על טיפול גמילה.

"יש סוגים שונים של התמכרויות: לסיגריות, להימורים ואפילו חלילה לסמים", כתב השר כץ. "שרת המשפטים לבני מכורה למגעים עם פלסטינים. לא מסוגלת להפסיק. אחרת איך יכול להיות כי בניגוד להחלטת הממשלה ותוך החלשת העמדה הישראלית, הלכה ונפגשה עם אבו מאזן? ממליץ על טיפול גמילה".

ראש האופזיציה ח"כ יצחק הרצוג: "ראש הממשלה ושר החוץ הוכיחו היום שהם שייכים למחנה הדו-לאומי ואפילו לא מתביישים בזה. העובדה שהם מצהירים בפומבי שציפי לבני אינה מייצגת את ישראל מלמדת שאין להם צורך יותר בעלה התאנה הקרוי 'התנועה' וכי מבחינתם ערוותם של הממשלה יכולה להיחשף בפני העולם כולו".

הרצוג הוסיף: "אני מתקשה להבין מה יש לאנשים כמו  ציפי לבני, עופר שלח או עמרם מצנע לחפש בממשלה בה על פי שר החוץ תפקידם המרכזי הוא לשחק דמקה. עליהם לצאת ממשלת השיתוק הזאת ולהצטרף למחנה בראשות מפלגת העבודה שישמור על ישראל יהודית ודמוקרטית".

ובינתיים, משרד החוץ בוושינגטון מכחיש מכל וכל דיווח שלפיו האשים השליח האמריקני לשיחות עם הפלסטינים, מרטין אינדיק, את ישראל באחריות המלאה לכישלון המשא ומתן עם הפלסטינים. ההכחשה באה בעקבות דיווח באתר חדשות שמרני – שציטט אדם ששמע, לטענתו, את אינדיק ואנשיו, בבר של בבר של מלון ריץ-קרלטון, תוקפים את ישראל במילים קשות ואומרים כי השר נפתלי בנט ואחרים חיבלו במזיד במשא ומתן באמצעות פרסום המכרזים לבנייה בירושלים. דוברת משרד החוץ האמריקני, מארי הארף, הכחישה בתוקף את הדברים ואמרה כי אינדיק שהה במקום כ-5 דקות בלבד ולא אמר ולו מילה אחת על ישראל.

אבל ח"כ איילת שקד אינה מתרשמת מההכחשה האמריקנית ואומרת כי נתניהו מעולם לא סמך על מרטין אינדיק.

בראיון לתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל אמרה ח"כ שקד: "האינדיקים למיניהם מתפרנסים כבר שנים מתעשיית שלום שלא מובילה לשום מקום וכנראה שקשה להם להכיר במציאות. ראש הממשלה מעולם לא תמך בו כמתווך, זאת על סמך ניסיונו הקודם, כאשר אינדיק שימש כמתווך בשנות ה-90".

לדבריה, נתניהו הסכים למינוי אינדיק מפני שזו היתה בקשתו של קרי. "במציאות שבה הפלסטינים פנו חד צדדית לאו"ם, למרות שכל מהות המשא ומתן היתה למנוע את הפנייה, ובנוסף הם הקימו ממשלה עם ארגון טרור, אינדיק מעיז להאשים את ישראל בקריסת השיחות – זה מראה כי הוא מעולם לא היה ראוי למשרה שאותה קיבל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן