Skip to content

דרישה מהאו"ם: לשנות את הגדרת הפליט הפלסטיני

הארגון הבינלאומי של עורכי דין ומשפטנים יהודיים טוען כי הסוכנות, שנועדה לטפל בסוגיית הפליטים, מנפחת את מספר הפליטים ומחריפה את אחת הבעיות הגדולות בסכסוך הישראלי-פלסטיני. כיום, למרות שישנם עשרות מיליוני פליטים ברחבי העולם, הפליט הפלסטיני הוא היחיד שיכול להעביר את סטטוס הפליטות לצאצאיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באירוע ראשון מסוגו במטה האו"ם בניו יורק, יקראו השבוע למדינות החברות לשנות את הגדרת הפליט הפלסטיני כפי שהיא נקבעת על ידי סוכנות הפליטים, אונר"א.

הארגון הבינלאומי של עורכי דין ומשפטנים יהודיים, המארגן את האירוע, טוען כי הסוכנות, שנועדה לטפל בסוגיית הפליטים, מנפחת את מספר הפליטים ומחריפה את אחת הבעיות הגדולות בסכסוך הישראלי- פלסטיני. המארגנים קוראים להפרדת הפעילות הפוליטית של אונר"א מפעילותה ההומניטרית החיובית.

בארגון הבינלאומי של עורכי דין ומשפטנים יהודיים מסבירים כי כיום, למרות שישנם עשרות מיליוני פליטים ברחבי העולם, הפליט הפלסטיני הוא היחיד שיכול להעביר את סטאטוס הפליטות לצאצאיו. סוגיית הפליטים הולכת ומתעצמת בחסות סוכנות אונר"א, כך שעם השנים מספרם הוכפל בעשרות מונים והיום הוא עומד על למעלה מחמישה מיליון.

משרדי אונר"א בירושלים (צילום: ויקיפדיה)
משרדי אונר"א בירושלים (צילום: ויקימדיה)

ביוני הקרוב, האו"ם צפוי לאשר את הארכת המנדט של אונר"א, שתקציבה הוא 1.9 מיליארד דולר לשנתיים. באירוע שיתקיים ביום שני – בו ישתתפו דיפלומטים, אנשי או"ם ונציגי NGO’s (ארגונים חוץ ממשלתיים) – יקראו לרפורמה בהגדרת הפליט הפלסטיני.

עירית קאהן, נשיאת הארגון הבינלאומי של עורכי דין ומשפטנים יהודיים: "סוכנות אונר"א נועדה להפנות סיוע הומניטרי עבור הפליטים, אך בפועל הסוכנות חורגת מיעודה. היום, מועברים סכומי עתק לסיוע, אך הסוכנות מנציחה את בעיית הפליטות ולא מאפשרת כל פתרון. אם הסכומים האדירים שהועברו היו מנוצלים כראוי, המצב היה יכול להיות שונה לחלוטין".

ח"כ לשעבר, ד"ר עינת וילף: ״מדובר בפעם הראשונה בה מתקיים דיון תחת קורת הגג של האו״ם בניו יורק שבוחן באופן מעמיק, רציני וביקורתי את האופן בו חלק מפעילויותיה של אונר״א מהוות חסם משמעותי להסדר שלום. יש לקוות שהדיון באו״ם יתרום להפרדת פעילותה הפוליטית של אונר"א מפעילויותיה ההומניטריות, כך שאונר״א לא תמשיך לנפח את מספר הרשומים כפליטים באופן שמונע הסדר. אין שום סיבה שצאצא דור חמישי החי בעזה ייחשב בעיני ארגון או"מי הנתמך על ידי מדינות מערביות כפליט״.

1 Comment

  1. ניר
    18 במאי 2014 @ 8:46

    אם סוכנות הפליטים, אונר"א.לא תנפח את מספר הפליטים מה יעשו עובדיה הרי זו פרנסה המפרנסת דורות של פקדים באום וכן עובדיו כאן בשטחים אם היו מפנים את הכסף להרס המחנות ולבניה מצבם היה יותר טוב מבחינה פיזית אבל כנראה שהמצב טוב לשני הצדדים אלה "מטפליםבבעיה" ואלה מראים באיזה עוני הם חיים הרי לעולם הם לא יחזרו ליפו עכו חיפה או לכפרים שהיו פעם והאדמות שלהם שיכות לקיבוצים כולם יודעים זאת האום והפלסטנאים
    מה שכן זה חומר טוב לפולטקאים החיים מ" נכבה"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן