Skip to content

ישראל תפתח שגרירות בפרגוואי ותרחיב הפעילות באמל"ט

הממשלה אישרה היום תוכנית לחיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות אמריקה הלטינית והברית הפאסיפית, בה חברות קולומביה, מקסיקו, צ'ילה, פרו וקוסטה ריקה. שר החוץ, אביגדור ליברמן, יוביל צוות בין משרדי שיקדם את תוכנית העבודה הממשלתית לפיתוח הקשרים הכלכליים עם המדינות הללו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה היום תוכנית לחיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות אמריקה הלטינית והברית הפאסיפית, בה חברות קולומביה, מקסיקו, צ'ילה, פרו וקוסטה ריקה.

יוביל את המהלך. אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)
יוביל את המהלך. אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

לפי החלטת הממשלה, שר החוץ, אביגדור ליברמן, יוביל צוות בין משרדי שבראשו יעמוד מנכ"ל משרד החוץ וישתתפו בו מנכ"ל משרד רוה"מ, מנכ"ל משרד הכלכלה, מנכ"ל משרד התיירות, מנכ"ל משרד המדע הטכנולוגיה והחלל, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר והחשבת הכללית. הצוות יקדם את תוכנית העבודה הממשלתית לפיתוח הקשרים הכלכליים עם המדינות הללו. את התכנית גיבש בחודשים האחרונים צוות פעולה ממשלתי בינמשרדי בראשות מנכ"ל משרד רה"מ, הראל לוקר ומשרדי החוץ, הכלכלה, התיירות, החקלאות, המדע והטכנולוגיה והאוצר.

כחלק מההחלטה תיפתח שגרירות בפרגוואי, תורחב פעילותן של שגרירויות ישראל במדינות הברית הפאסיפית, יתוגברו הנציגויות במקסיקו, קולומביה וקוסטה ריקה ותתגובר פעילות מטה משרד החוץ  מול אותן המדינות. מהלך זה נעשה כחלק ממדיניות הממשלה לגיוון יעדי הסחר של המשק הישראלי ובעקבות יוזמה של משרד החוץ שהביאה להצטרפות ישראל כמשקיפה בארגון הברית הפאסיפית בפברואר השנה. בעקבות ההצטרפות ישראל תיקח חלק בעבודת המטה של הארגון ובכינוסיו, דבר שיאפשר לה לקדם שיתופי פעולה עם המדינות החברות בו.

השר ליברמן אמר בעקבות קבלת ההחלטה כי "ההצטרפות של ישראל השנה כמשקיפה בברית הפאסיפית היתה מהלך מדיני חשוב שיש לו גם השפעות כלכליות חשובות. בנוסף לחיזוק הקשרים המדיניים מדובר גם בחיזוק משמעותי למשק הישראלי בשווקים בעלי פוטנציאל גדול". השר ליברמן עתיד לבקר בחלק מן המדינות הללו בחודשים הקרובים.

התוצר המשותף של מדינות הברית הפאסיפית הוא כ-3 טריליון דולר ומהווה כ-40% מהתמ"ג של יבשת אמריקה הלטינית. בכך הן יוצרות את הכלכלה השישית בגודלה בעולם, המרכזת 50% מהסחר של היבשת ו-26% מההשקעות הזרות ביבשת (מעל ל-70 מיליארד דולר(.

התוכנית, בהשקעה של כ-50 מיליון שקל בפריסה של ארבע שנים (2014-2017) תוביל, בין גם לפתיחת שתי נספחויות מסחריות חדשות בצ'ילה ופרו, לקידום חתימת פרוטוקולים פיננסיים עם קולומביה, ברזיל וצ'ילה, ליצירת שיתופי פעולה עם הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח  IADBועוד…

הצמיחה הממוצעת של המדינות החברות בארגון היא 5% ושיעור הגידול הצפוי ביבוא הוא 6% לשנה. ישנו ביקוש עצום במדינות אמריקה הלטינית, ובפרט במדינות הברית הפאסיפית, לידע וטכנולוגיות ישראליים בתחומים דוגמת תשתיות, חקלאות ומדע.

יצוא הסחורות מישראל אל מדינות הברית הפאסיפית עמד בשנת 2012 על יותר ממיליארד דולר, כ-2% בלבד מסך יצוא הסחורות של מדינת ישראל.

היתרונות לכלכלת ישראל בהעמקת הקשרים עם מדינות אמל"ט בכלל והברית הפאסיפית בפרט הם גיוון יעדי היצוא הישראליים והגדלת החסינות המשקית לתנודתיות בשווקים העולמיים. מיצוי פוטנציאל הסחר מול מדינות אלו, ייצוא הסחורות של מדינת ישראל עמד בשנת 2013 על 66,583.8 מיליון דולר, כאשר יצוא הסחורות למדינות הברית הפאסיפית עמד על כ-2% בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן