Skip to content

ישראל מחישה לסרביה סיוע הומניטרי עקב השטפונות הכבדים

ראש הממשלה שוחח עם ראש ממשלת סרביה, אלכסנדר וויצ'יץ', והציע את סיועה של ישראל בטיפול בנפגעים, בנוסף לסיוע שכבר יצא לסרביה וכולל כמיליון וחצי טונות של ציוד רפואי והומניטרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל מגישה לסרביה סיוע הומניטרי, עקב האסון שנגרם במדינה זו, מהשטפונות העזים שפקדו את המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראש ממשלת סרביה, אלכסנדר וויצ'יץ', והציע לו את סיועה של ישראל בטיפול בנפגעים, בנוסף לסיוע שכבר יצא לסרביה וכולל כמיליון וחצי טונות של ציוד רפואי והומניטרי.

שטפונות והצפות בבוסניה (צילום מסך)
שטפונות והצפות בבוסניה (צילום מסך)

לנוכח השטפונות חסרי התקדים בסרביה ובבוסניה הנחה שר החוץ אביגדור ליברמן את משרד החוץ להחיש סיוע הומניטארי לאזרחים שנפגעו בשתי המדינות. שגריר ישראל בבלגרד יוסי לוי וצוותו שיגרו כבר בסוף השבוע סיוע חירום הכולל תרופות וציוד בסיסי לנפגעי השטפונות, וכן ציוד תאורה לצוותי החילוץ העסוקים בפינוי הלכודים באזורים המוצפים.

כמו כן העבירה השגרירות בדרך האוויר משלוח של תרופות חיוניות לבית חולים בעיר ביילינה, ברפובליקה סרפסקה שבבוסניה, אזור שהדרכים אליו נותקו עקב הגשמים העזים. נשיא הרפובליקה ושר הבריאות הגיעו בעצמם עד לפתח המסוק לקבל את הסיוע הרפואי מישראל.

לנוכח התחזיות, לפיהן מפלס הנהרות דנובה וסאווה יגיע היום ומחר לגובה שיא, כינס הבוקר חדר המצב של משרד החוץ נציגים של זרועות  צה"ל ושל גופי סיוע ישראליים על מנת לבדוק אפשרות לשגר לבלגרד ציוד חירום נוסף במטרה לסייע בחילוץ ופינוי אזרחים שנקלעו לאזורי השטפונות.

כמו כן נערך משרד החוץ להחיש לסרביה סיוע סניטרי באזורים מיושבים בהם צפוי מפלס המים לרדת. מספר ערים ועיירות בסרביה שקועות כיום תחת מים ובוץ בגובה של עד שני מטרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן