Skip to content

הסתיים פינוי קרן הקריה בתל אביב

השטח שפונה נמצא בקצה הצפון מזרחי של מחנה רבין (הקריה). 2000 חיילים ועובדי משרד הבטיחון פונו. במקום ייבנה מגדל משרדים גבוה, בנייני מגורים ותחנת רכבת קלה. בשלב זה יוקם במקום חניון ענקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הביטחון וצה"ל השלימו את פינוי מתחם 'קרן הקריה', שבקצה הצפון מזרחי של מחנה רבין (הקריה) במרכז תל-אביב. 2,000 חיילים ועובדי משרד הביטחון פונו מהשטח שעליו ייבנה בעתיד מגדל מגורים ומשרדים הגבוה בישראל, ותחנת הרכבת הקלה. עד לתחילת הבנייה, יוסב השטח לחניון עם מאות מקומות חנייה, וצפוי להקל על מצוקת החנייה באזור. בכך מסתיים שלב משמעותי נוסף בתכנית לפינוי והעתקת מחנות צה"ל ממרכז הארץ.

שטח קרן הקריה שפונה. צילום: אלון חסון משרד הביטחון
שטח קרן הקריה שפונה. צילום: אלון חסון משרד הביטחון

לוחות הזמנים הוקדמו

בהתאם להסכם שנחתם בדצמבר 2013 עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל השלימו משרד הביטחון וצה"ל השלימו בימים אלה את פינוי 'קרן הקריה', תוך הקדמת לוחות הזמנים שעליהם התחייבה מערכת הביטחון במסגרת ההסכם, ביותר מחצי שנה.

אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, בשיתוף עם יחידות צה"ל ובסיוע חברות קבלניות וכלים הנדסיים כבדים, פעלו בשבועות האחרונים בשטח המחנה, ובימים האחרונים השלימו את פינוי השטח במלואו עם הריסת המבנים המרכזיים, העתקת המבנים היבילים, וניקוי השטח שפונה.

מתחם 'קרן הקריה' ממוקם בחלק הצפון מזרחי של מחנה רבין (הקריה) ואכלס כ-2000 חיילים ועובדי משרד הביטחון. 'קרן הקריה' מתפרס על שטח של כ- 11 דונמים, וכ- 4,000 מ"ר שטח בנוי (המורכב ממבני קבע וממבנים יבילים). בסה"כ פונו כ-40 מבנים, 2,500 מ"ר בנוי נהרסו וכ-1,500 מ"ר של מבנים הועתקו ברובם למחנות ומתקנים אחרים, כחלק ממהלכי התייעלות ופריסה מחודשת של יחידות צה"ל ומשרד הביטחון. 25 דונמים נוספים מהקריה יפנו משרד הביטחון וצה"ל עד שנת 2016.

חניון ענקי

מבצע הפינוי המהיר והאינטנסיבי שהובילה מערכת הביטחון, הביא להקדמת לוחות הזמנים ביותר מחצי שנה. בשטח המחנה שפונה יוכשר בקרוב חניון ענקי עם מאות מקומות חנייה, שבשעות הערב והלילה ייפתח לציבור הרחב, וצפוי להקל על מצוקת החנייה באזור. החניון יופעל עד לתחילת העבודות להקמת מגדל המשרדים הגבוה בישראל ולהקמת תחנת הרכבת הקלה.

ממשרד הביטחון נמסר, כי מערכת הביטחון ממשיכה לפעול למימוש מחויבותה להעתקת מחנות צה"ל ממרכז הארץ לנגב, לגליל וללוד לטובת פיתוח עירוני וכלכלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן