Skip to content

ריבלין פותח את המירוץ: "מבקש את אמונכם למשרת נשיא המדינה"

במכתב ששיגר ח"כ ראובן (רובי) ריבלין לחברי הכנסת הוא כותב: "בית הנשיא הוא הנשמה היתרה של הדמוקרטיה. אם הכנסת היא בית הוויכוח, הפולמוס וההכרעה, בית הנשיא הוא בית השותפות, ההידברות והפשרה. ממנו צריכה להדהד יום יום הבשורה, אלו ואלו דברי א-להים חיים. מי כמונו יודע עד כמה זקוקה ישראל, גם לבית הזה וגם לבית הזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת הבחירות לנשיאות המדינה יוצאת רשמית לדרך. את הקרב על בית הנשיא פתח הבוקר ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, בפנייה רשמית ראשונה לחבריו בכנסת, לתמוך בו.

"זכיתי לאמונכם כיושב ראש הבית הזה, כמי שאחראי למהלכה התקין וההגון של מטוטלת הוויכוח", כתב ריבלין בפנייתו האישית. "כעת אני מבקש את אמונכם לכהונת נשיא המדינה על מנת לעשות את משכן הנשיא לבית השותפות, ההידברות וההבנה".

פתח רשמית במערכת הבחירות. ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (צילום: ציפי מנשה)
פתח רשמית במערכת הבחירות. ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (צילום: ציפי מנשה)

עוד כותב ריבלין: "בית הנשיא הוא הנשמה היתרה של הדמוקרטיה. אם הכנסת היא בית הוויכוח, הפולמוס וההכרעה, בית הנשיא הוא בית השותפות, ההידברות והפשרה. ממנו צריכה להדהד יום יום הבשורה, אלו ואלו דברי א-להים חיים. מי כמונו יודע עד כמה זקוקה ישראל, גם לבית הזה וגם לבית הזה".

מכתבו של ח"כ ריבלין
מכתבו של ח"כ ריבלין

ריבלין מתייחס לתפקידו של בית הנשיא בחברה הישראלית, וכותב: "על רקע האתגרים שנכונו לנו, ובעת שבה נדמה שתהום אידיאולוגית, תרבותית ודתית פעורה בין קבוצות שונות בחברה הישראלית, מתחדדת חשיבותו של הנשיא כמי שאמון על יצירת הגשר בין בעלי המחלוקת. אם הכנסת נוטה לעיתים לראות בפסיפס הישראלי גזרה, הרי שהנשיא צריך לראות בפסיפס הזה ייעוד ומקור להשראה וליצירה. בית הנשיא הוא בית שלא נותן עדיפות לחזק על פני חלש; שלא מבחין בין שועי עולם לפועל פשוט; הוא בית שדלתו פתוחה לכל ועינו פקוחה לשאלות היסוד המונחות לפתחה של החברה".

 את מכתבו חתם ריבלין, במילים: "אל מול כובד האחריות וגודל האתגר, הנני עומד לפניכם בענווה ומבקש את אמונכם ואת תמיכתכם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן