Skip to content

גנץ: כל אימוני מערך המילואים יופסקו בשל אילוצי תקציב

בטקס מצטייני מערך המילואים אמש אמר הרמטכ"ל: "אנו מתמודדים עם אתגר משאבי מורכב, כמוהו לא ידענו בעבר ועלולות להיות לו השלכות דרמטיות על צה"ל... במהלך השנה מערך המילואים לא יתאמן. בעת הזאת תעדפנו את אימוני הסדיר לפני אימוני המילואים – לא מפני שהם לא חשובים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיילי מערך המילואים יפסיקו להתאמן בהמשך השנה בשל האילוצים התקציביים – כך אמר אמש (שני) הרמטכ“ל, רא“ל בני גנץ, בטקס מצטייני מערך המילואים שנערך בבית הספר לפיקוד ומטה. חיילי המערך הסדיר יוסיפו להתאמן ולהיערך לאתגרים הביטחוניים העומדים על סדר יומו של צה“ל.

הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, וחברי פורום המטה הכללי, בהשתתפות הקצינים והחיילים המצטיינים ובני משפחותיהם. הרמטכ“ל העניק 42 תעודות הצטיינות על תרומתם הבולטת של מצטייני מערך המילואים בכלל יחידות הצבא. בין מקבלי תעודות ההצטיינות, משרתי מילואים הממשיכים להתנדב מעבר לשנות השירות הנדרשות וכאלה המשרתים מספר רב של ימי מילואים.

הרמטכ"ל בני גנץ (צילום: דו"צ)
אימוני הסדיר לפני אימוני המילואים. הרמטכ"ל בני גנץ (צילום: דו"צ)

"סדר העדיפויות הלאומי משתנה, ואיתו, לצערי, גם ההחלטות הלאומיות הנוגעות לביטחון“, אמר הרמטכ“ל, ”כתוצאה מכך אנו מתמודדים עם אתגר משאבי מורכב כמוהו לא ידענו בעבר ועלולות להיות לו השלכות דרמטיות על צה"ל. אני מגיע אליכם משבוע לא פשוט. בימים אלו אנו נאלצים לקבל החלטות כואבות, המשפיעות על כל המערכים, על כל התחומים – במילואים ובסדיר, באימונים בשטח ובעשייה בעורף. למדינה סדרי עדיפויות ברורים, אבל בביטחון לקחנו כבר את מרב הסיכון האפשרי.

”אינני איש בשורות, לכן אומר זאת בכנות ובפשטות: נכון לרגע זה התכניות החשובות מאוד מבחינה ביטחונית והנוגעות למערך המילואים לא יוכלו להתממש השנה“, ציין הרמטכ“ל, שהדגיש  כי ”במהלך השנה מערך המילואים לא יתאמן. בעת הזאת תעדפנו את אימוני הסדיר לפני אימוני המילואים – לא מפני שהם לא חשובים, לא מפני שהם לא נחוצים, אלא מפני שזהו אילוץ משאבי“. רא“ל גנץ הדגיש כי הוא ”מוטרד מהכשירות בהווה ומודאג מאוד מהכיוונים לעתיד.

”כראש המטה הכללי במדינה השולחת את צבאה אל הקשות שבמשימות, אני מבטיח לכם – נעשה כל שניתן כדי למנוע מהפגיעה בתקציב הביטחון להפוך לפגיעה של ממש בביטחון“, ציין הרמטכ“ל, ”כשירות ומוכנות הם צורך מבצעי-ביטחוני. הם גם חובה מוסרית שלנו כלפיכם. לכן, אין לנו כוונה להרפות או לוותר. מתוך מקום אחראי ושקול נביא את הדברים בפני הגורמים הרלוונטיים שיכולים וצריכים להשפיע, ונעשה כל שלאל ידינו על מנת לשנות את המצב הנוכחי ולאפשר את שימור הכשירות והמוכנות בהווה, והנחת בסיס ליכולות נדרשות בעתיד“.

בהתייחס למערך המילואים אמר הרמטכ“ל: ”אני יודע שגם בהינתן מציאות משאבית נתונה, בכל עימות עתידי המפקדים שהולכים בראש הכוח, והלוחמים המסתערים למשימתם במערכי המילואים השונים יהיו שם כדי לבלום את האויב. הם לא יוכלו להיות שם לבדם. הם נדרשים לתשתית האיתנה של משרתי החובה והקבע, שילחמו איתם, ולעיתים אף לפניהם,  שיעניקו להם ביום פקודה את המודיעין, את הימ"חים המצוידים, את המטה החזק ואת כל שנדרש. אין לנו, לי וגם לכם, נכס יקר מאנשינו, ולכן לא אתן למשרתים בצה"ל ולזכויותיהם בסדיר, בחובה ובקבע, להפוך בני ערובה בקרב לא להם“.

רא“ל גנץ הוסיף כי ”בכשירותו של צה"ל ובחוסנו אוחזים משרתיו, ההוקרה והתגמול ההולמים למלאכתם לא ישמשו קלף מיקוח בשיח זה. אני משוחח אתכם כמפקדכם, כמו שעושים בימים אלו כל מפקדי צה"ל עם חייליהם, אני מקשיב לדברים שאתם אומרים, קורא את אשר אתם כותבים ומבקש את אמונכם וסבלנותכם – נשמור על מערך המילואים דרוך ומוכן, ונתגבר גם על הקשיים המשאביים הנתונים“.

”אנו יודעים כי ביום פקודה כל אחד ואחת מכם יענה לקריאה, ויעשה זאת מתוך מסירות ומחויבות לצה"ל, למדינת ישראל, לאזרחיה ולתושביה. אנו מכירים אתכם וסומכים עליכם שתמשיכו להתייצב לצדנו, בשגרה כמו גם בעיתות משבר", הוסיף הרמטכ“ל.

המצטיינים מקרב חיילי המילואים (צילום: דו"צ)
המצטיינים מקרב מערך המילואים (צילום: דו"צ)

רס"ן יעל דומב ורס"ן דוד כ"ץ, נציגי המצטיינים אשר נשאו דברים באירוע, הוסיפו: "מפקדינו לימדו אותנו כי המחויבות לשירות מילואים היא מובנת מאליה, ואנו בחרנו לבצע את התפקידים שלנו בשיא יכולתנו. יום ההוקרה מצוין בצמוד לל"ג בעומר, יום בו מציינים גבורה של יחידים שקמו על מנת להגן על עמם ולעצב מציאות וכאלו הם משרתי המילואים. דווקא בימים סבוכים אלו עלינו להיות דומיננטיים, כי על כתפינו מוטלת האחריות להגן על תושבי מדינת ישראל".

תשעה מהמצטיינים משרתים בפיקוד הצפון, שמונה משרתים בפיקוד המרכז, חמישה משרתים בפיקוד הדרום וארבעה משרתים בפיקוד העורף. כמו כן, ארבעה מצטיינים משרתים בחיל-האוויר, שלושה משרתים בחיל הים, שניים משרתים באגף כוח האדם, שניים משרתים באגף המודיעין, שניים משרתים באגף התקשוב, שניים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ואחד משרת בזרוע היבשה. משרתי המילואים קיבלו אות הצטיינות על מחויבותם לשירות המדינה בצה"ל, ביצוע תפקידם במסירות רבה ובאחריות תוך חתירה מתמדת למצוינות והישגיות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן