Skip to content

ראש ממשלת בולגריה: "אשמח לשיתוף פעולה בתחומי הביטחון"

ראש ממשלת בולגריה, פלמן אורשרבסקי, הגיע לישראל ונפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת, אדלשטיין. נתניהו הזכיר לו בשיחה כי הפיגוע בבורגס בוצע ע"י קבלן המשנה של איראן, החיזבאללה. "איראן היא מדינת הטרור מספר אחת בעולם. אסור לנו לאפשר למדינת הטרור להשיג יכולת לפתח נשק גרעיני", אמר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"איראן היא מדינת הטרור מספר אחת בעולם. אסור לנו לאפשר למדינת הטרור מספר אחת בעולם להשיג יכולת לפתח נשק גרעיני. אם האייתולות יניחו את ידיהם על הכפתור הגרעיני, הדבר יסכן את העולם כולו, ואת זה חובה למנוע". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו שנפגש היום עם ראש ממשלת בולגריה פלמן אורשרבסקי בלשכתו בירושלים.

התניהו ואורשרבסקי: "דחיפה רצינית להמשך שיתוף הפעולה" (צילום: עמוס בן גרשום)
נתניהו ואורשרבסקי: "דחיפה רצינית להמשך שיתוף הפעולה" (צילום: עמוס בן גרשום)

נתניהו, שהזכיר כי הפיגוע בבורגס נעשה ע"י החיזבאללה, קבלן המשנה של איראן, אמר בפתח הפגישה: "ישנה ידידות גדולה בין העם הבולגרי והעם היהודי. ראשית, ישנם ישראלים רבים שמוצאם מבולגריה. זוהי קהילה מאוד חמה ותוססת, המבססת את הידידות בין שני עמינו. זהו גשר אנושי.  לעולם לא נשכח את אומץ ליבם של בולגרים רבים כל כך בתקופת השואה. בשיאה של הטרגדיה של העם היהודי, כאשר מורים, כמרים, אנשי רוח ואחרים ניצבו במרכזה של סופיה והצהירו 'אנו מסרבים לשתף פעולה עם הרצח ההמוני של יהודים'. הם שמרו על אנושיותם והוכיחו גבורה יוצאת דופן בשעתו הקשה ביותר של העם היהודי, ואנו תמיד נזכור זאת".

ראש ממשלת בולגריה פלמן אורשרבסקי הודה על הכנסת האורחים שזכה לה בישראל. "אני משוכנע שאנחנו ניתן דחיפה רצינית להמשך שיתוף פעולה, ואני מקווה שבהמשך השנה נוכל לקיים את המפגש בין שתי הממשלות שלנו בסופיה", אמר ראש ממשלת בולגריה.

"אשמח גם לשיתוף פעולה בטחוני". אורשרבסקי ואדלשטיין. (צילום: דוברות הכנסת)
"אשמח גם לשיתוף פעולה בטחוני". אורשרבסקי ואדלשטיין. (צילום: דוברות הכנסת)

ראש הממשלה הבולגרי, אורשרבסקי, התארח גם בכנסת וקיים פגישת עבודה עם יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין. יושב ראש הכנסת קידם את האורח במילים חמות והודה לראש הממשלה הבולגרי על "עמדתה המאוזנת והאובייקטיבית של בולגריה באיחוד האירופי ובמוסדות בינלאומיים אחרים".

ראש הממשלה האורח הודה על הכנסת האורחים. פלמן אורשרבסקי אמר: "תמיד שררו יחסים מצוינים בינינו אבל אני מסכים שיש עוד פוטנציאל גדול לשיתוף פעולה. מבחינתנו אנו נחושים להמשיך הידידות המשותפת. שיתוף פעולה חשוב לנו במיוחד בתחום התיירות, אני מרגיש שעברנו מבחינה פסיכולוגית את הרושם שהותיר הפיגוע שאירע בבורגס. אני גם מודה לישראל על העזרה המאוד חשובה בחקירת הפיגוע. אשמח גם לשיתוף פעולה שיתפתח בינינו בתחומי הביטחון. הייתה לי הזדמנות להיפגש עם הקהילה הבולגרית בישראל ולגלות את התרומה המשמעותית של קהילה זו בישראל", אמר ראש ממשלת בולגריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן