Skip to content

המטרה: הכפלת היצוא לסין תוך חמש שנים

ועדת השרים לענייני סין, בראשות נתניהו, אישרה אמש תכנית פעולה כוללת לקידום והרחבת הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות. התכנית כוללת הכרה ממשלתית בפרויקטים עסקיים רחבי היקף שיבוצעו עם גופים סיניים בתחומי תעשיות עתירות ידע, חקלאות, איכות הסביבה, אנרגיה, טכנולוגיות מים ובריאות. קבוצות עבודה יקדמו את יכולות החברות הישראליות בסין ואת האפשרות להשקעות הדדיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לענייני סין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתכנסה אמש במשרד ראש הממשלה אישרה תוכנית פעולה כוללת לקידום והרחבת הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות,  במטרה להכפיל תוך חמש שנים את הייצוא הישראלי לסין להיקף של כחמישה מיליארד שקלים בשנה. לצורך ביצוע התוכנית תקצה המדינה 49 מיליון שקלים מדי שנה.

הוועדה מינתה את ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל לראש צוות המשימה לנושא, צוות שהוקם לאחר ביקור רה"מ נתניהו בסין בחודש מאי 2013. הצוות מרכז את המאמץ הממשלתי בנושא ופועל ישירות מול הצוות הממשלתי המקביל בסין. פרופ' קנדל צפוי לעמוד גם גם בראש ועדת היגוי בין משרדית שתתאם את הסיוע הממשלתי לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לסין. בוועדה יהיו חברים גם נציגים מקצועיים ממשרד החוץ, משרד האוצר ומשרד הכלכלה.

ראש הממשלה נפגש עם נשיא סין בהיכל העם בבייג'ינג (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע''מ)
ראש הממשלה נפגש עם נשיא סין בהיכל העם בבייג'ינג (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע''מ)

התוכנית שאושרה כוללת הכרה ממשלתית בפרוייקטים עסקיים רחבי היקף שיבוצעו עם גופים סיניים בתחומי תעשיות עתירות ידע, חקלאות, איכות הסביבה, אנרגיה, טכנולוגיות מים, בריאות ועוד. קבוצות עבודה שיוקמו לכל תחום יעבדו עם מקביליהם הסיניים ויקדמו את יכולות החברות הישראליות בסין ואת האפשרות להשקעות הדדיות.

התוכנית כוללת גם פתיחת מרכז פעילות ייעודי בסין ומשרד הכלכלה יפתח במדינה נציגות כלכלית חדשה, כמו כן תיבחן מדיניות חדשה למתן אשרות כניסה שתקל על אנשי עסקים, תיירים ואנשי אקדמיה מסין להגיע לישראל.

מאז ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסין במאי 2013 הגיעו לישראל בכירי הממשל הסיני – בימים אלה מבקרת בישראל סגנית ראש ממשלת סין ליו יאנדונג ובשנה שעברה הגיע לישראל גם שר החוץ של סין וואנג יי. בנוסף הגיעו משלחות עסקים רבות, ביניהן משלחת בראשות בכירי התאגיד הסיני Fosun, ומשלחת המונה 15 ראשי ערים ואנשי ממשל מהפרובינציות השונות בסין.

בשנים האחרונות ייצוא הסחורות הישראלי לסין רשם גידול של 180%, מ-878 מיליון דולר בשנת 2009 ל-2.47 מיליארד דולר בשנת 2013. ייצוא שירותי התיירות לסין למעלה מהכפיל את עצמו באותה תקופה, מ-30 מיליון דולר ב-2009 ל-65 מיליון דולר ב-2013.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן