Skip to content

אייל גולן הודה והורשע בעבירות מס חמורות

בית המשפט הרשיע את הזמר ושני מנהלים בחברה שלו בשורה של עבירות מס. הסדר הטיעון שהוצג ישלח את גולן לרצות עבודות שירות ובתשלום קנס. אתמול שב הזמר מארה"ב לאחר שעוכב בשדה התעופה בניו יורק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את הזמר אייל גולן ביטון בשורה ארוכה של עבירות מס. השופטת  לימור מרגולין-יחידי ציינה בעת ההרשעה, כי למרות הסדר הטיעון עליו סוכם בין  גולן לפרקליטות המדינה, כפי שהוצג בפניה בידי המדינה ופרקליטיו של גולן, "ההסדר בכללותו יחייב הרבה הסברים מבחינתי".

על פי הסדר הטיעון, גולן ושני השכירים העובדים איתו, אריק בני משה וגולן שרעבי, יודו ובתמורה לכך יורשעו ובית המשפט יתבקש לגזור על גולן ושאר הנאשמים עונשי מאסר בפועל של ארבעה חודשים שיומרו לעבודות שירות. זאת, בנוסף לקנס שיוטל על החברה בבעלותו של גולן.

גולן הורשע בניכוי תשומות ללא מס במטרה להתחמק ממס, בניהול פנקסי חשבונות כוזבים, בשימוש במרמה, עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס, במסירת ידיעה כוזבת (הצהרת הון), באי הוצאת חשבונית מס, בהשמטת הכנסה מדו"ח ובקיום פנקסי חשבונות כוזבים. הטיעונים לעונש וגזר הדין ינתנו בבית המשפט ב-8 ביולי השנה.

שבו ארצה עם עשרים אלף אלף דולר במזומן - גולן ורוסלנה (צילום מסך)
שבו ארצה עם עשרים אלף אלף דולר במזומן - גולן ורוסלנה (צילום מסך)

מכתב האישום, שהוגש באוקטובר 2013 על ידי היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים, עלה כי הזמר ומנהלים בכירים בחברתו העלימו הכנסות מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש בסך כ-2.5 מיליון שקלים. כמו כן, נטען כי הם הגישו חשבוניות פיקטיביות בסך כ-2.3 מיליון שקלים על מנת להקטין את תשלום המע"מ שהם חייבים על עסקות שלא התקיימו בפועל, וכן הגישו דוחות כוזבים לרשות המסים.

 גולן והמנהלים גולן שרעבי ואריק בני משה נעצרו בינואר 2011 בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ופקיד שומה חקירות ירושלים, בחשד שפעלו יחד להעלים הכנסות מהופעותיו של גולן ולתעתע ברשויות המס. בתום חקירה, שוחררו בערבות.

הזמר, באמצעות פרקליטיו עורכי הדין עופר רחמני, יעקב ויינרוט ושותפיהם, הכחיש בתחילה את המיוחס לו וטען כי אינו יודע במה מדובר. לאחר מכך הגיעה פרשת הקטינות ובעקבותיה החליט הזמר לסיים בשקט ככל האפשר את משפטו מול שלטונות המס והודה.

אתמול, כך דיווח ערוץ 2, חזר הזמר מניו יורק יחד עם בת זוגו. על פי הדיווח נטען כי גולן ובת זוגו רוסלנה רודינה עברו בשדה התעופה ונשאלו על ידי אנשי המכס האמריקני על סכום הכסף שנמצא בידיהם. מקורב של גולן סיפר לתקשורת: "אייל אמר לאנשי המכס שיש בידיו 10,000 דולר. כשרוסלנה נשאלה כמה כסף יש בידה, היא ענתה שיש לה 10,000 דולר. אנשי המכס שאלו אותם אם הם יחד, והם השיבו בחיוב". לפי המקורב, איש המכס עדכן את השניים כי היו חייבים להצהיר על הסכום המשותף, אולם לאחר ששמע שהם אינם נשואים, שחרר אותם. לשאלה מדוע השניים נשאו סכום כזה במזומן כל אחד בדיוק כששבו לארץ, גולן סירב להשיב כששב ארצה.  

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן