Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 11: טינקוף-סקסו

ניצחון מרשים לאוסטרלי הוותיק מייקל רוג'רס (טינקוף-סקסו) במקטע ארוך - 249 קילומטרים - ומייגע. בן קבוצתו כריס אנקר סורנסן הפגין את ניצחון הרוח כשסיים את המקטע למרות פציעה קשה. אין שינוי בדירוג הכללי ובן ארצו של רוג'רס, קאדל אוואנס (BMC) ממשיך ללבוש את החולצה הוורודה ולהשפריץ על כולם שמפניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני מקדישה את המקטע ה-11 של הג'ירו הנוכחי לקבוצת טינקוף-סקסו. מקבוצה זו יצא מנצח המקטע – האוסטרלי מייקל רוג'רס (עוד רבות ידובר השנה על הצלחות הרכיבה האוסטרלית) וגם מי שאני מכתירה כמנצח של המקטע – הדני כריס אנקר סורנסן.

עוד רוכב שצריך לשים לב אליו הוא חברם לקבוצה ראפאל מייקה הפולני, שהוא גם בעל החולצה הלבנה (הרוכב הצעיר בעל הביצועים הטובים ביותר) וגם שלישי בדירוג הכללי אחרי קאדל אוואנס (BMC) וריגוברטו אוראן (אומגה פארמה – קוויק-סטפ).

על קו הסיום: מייקל רוג'רס האוסטרלי (טינקוף-סקסו). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
על קו הסיום: מייקל רוג'רס האוסטרלי (טינקוף-סקסו). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
רוג'רס שמח (טינקוף-סקסו). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
רוג'רס שמח (טינקוף-סקסו). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

בזמן שרוג'רס, דהר אל קו הסיום, חברו לקבוצה, הרוכב הדני כריס אנקר סורנסן, פילס את דרכו כשכל גופו כואב ודואב. סורנסן נפצע קשה באחת הנפילות לתעלות שאירעו במהלך המקטע אתמול, כ- 70 קילומטרים לאחר תחילת המירוץ. למרות שנפגע ביד וברגל וסבל מזעזוע מוח, נלחם סורסן בכאבים ורכב עוד קילומטרים רבים עד לקו הסיום.

"הדבר האחרון שאני זוכר, זה שרדפנו אחרי קבוצה קטנה של בורחים בירידה ובמהירות גבוהה ועפתי בסיבוב", סיפר סורנסן מייד לאחר שהגיע לקו הסיום, "נתקלתי באבן והאופניים פשוט עפו ונעלמו מתחתיי. אין לי שום זיכרון מה- 20-25 קילומטרים הבאים בגלל זעזוע המוח. הדבר הבא שאני זוכר זה שיחה עם המנהל הספורטיבי. כולי כואב וכנראה שברתי את היד. בנוסף, יש לי חתכים וחבורות כמעט בכל מקום, מותניים, מרפקים וגב. אני מקווה שאוכל לרכב מחר אבל נראה איך הגוף יגיב. מקווה שאוכל להועיל לקבוצה בסוף השבוע."

סורנסן סיים במקום ה- 59, 7 דקות ו- 52 שניות אחרי רוג'רס.

הבוקר הודיעו המנהל הספורטיבי ורופא הקבוצה שמצבו הרפואי של סורנסן אינו מאפשר לו להמשיך בג'ירו.

סורנסן. נופל וקם. מדהים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
סורנסן. נופל וקם. מדהים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ועוד רוכב נהדר של הקבוצה - ניקולאס רואץ'. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ועוד רוכב נהדר של הקבוצה - ניקולאס רואץ'. התרסקות במקטע השישי שגרמה להאטה של 15 דקות, הוציאה את הרוכב האירי מהתחרות על מקום בפודיום, אבל הוא ממשיך לסייע ולפרגן לבן קבוצתו הצעיר - מייקה (שלישי בדירוג הכללי). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

אז מי אתם טינקוף-סקסו? בתחילת השנה קנה אולג טינקוב את קבוצת סקסו-טינקוף במלואה מביארנה ריס והפך לנותן החסות העיקרי של קבוצת הרכיבה המקצועית בשלוש השנים הקרובות. לפי הדיווחים, הוא שילם קרוב לששה מיליון אירו עבור התענוג. בנוסף, ביארנה ריס נשאר בקבוצה כמנכ"ל בשכר של מיליון אירו לעונה. בנק סקסו הדני יהיה נותן החסות המשני של הקבוצה ולפיכך, לאחר הרכישה שונה שמה של הקבוצה ל"טינקוף-סקסו".

למה טינקוף ולא טינקוב? כי נותן החסות העיקרי הוא בנק טינקוף קרדיט סיסטמס.

צוות הרוכבים - טינקוף-סקסו. צילום: Luca Bettini/BettiniPhotoÂ
צוות הרוכבים - טינקוף-סקסו. צילום: Luca Bettini/BettiniPhotoÂ

"זוהי שנה של מעבר, שינוי. קניתי את הקבוצה כפי שהיא ולא יכולתי לשנות הרבה. מה כבר אפשר לעשות בדצמבר?" התייחס טינקוב לקבוצה בראיון לאתר cyclingnews, "הקבוצה נבנתה על-ידי ביארנה. אבל יש לנו רוכבים טובים מאוד. יש את אלברטו [קונטאדור – מ.ג.], יש את ראפאל מייקה, יש את רומאן קרוזיגר שהוא יהלום שדורש עוד ליטוש, יש את ניקולאס רואץ' ועוד רוכבים צעירים. זוהי קבוצה טובה ונשארנו עם אותם נותני חסות. השנה אני בן ערובה ולא יכול לשנות את הקבוצה בן רגע. אני לא חושב שאנשים ישפטו את שנת 2014 אלא את מה שנעשה בשנה הבאה, 2015. עם רוכבים טובים יותר, עם כמה כוכבים שאנחנו עומדים לרכוש, עם עוזרים נוספים ועם נותני חסות טובים יותר וספקים רציניים יותר (נותני חסות טכניים)."

כשנשאל על קבוצת החלומות שלו, ענה טינקוף: "הכל תלוי אם הרוכבים יהיו תחת חוזה מחייב, אבל אם היו לי שלוש משאלות או משהו כזה, הייתי מחתים את: פיטר סאגאן, פאביאן קאנצלארה, מארק קאבאנדיש וכריס פרום. זו היתה קבוצה מעניינת. אם היה לי את אלברטו גם, אז היינו זוכים במקום ראשון ושני בטור דה פראנס. היתה יכולה להיות בעיה להחליט מי יהיה ראשון ומי שני, אבל זה תלוי רק ברוכבים ושילחמו על זה במהלך המירוץ."

ועוד מידע לא רלבנטי בעליל – בשנת 1998 הקים אולג טינקוף את "מבשלת טינקוף" בסנט פטרסבורג, בסגנון ברו-פאב. המבשלה הפכה לאחת הגדולות ברוסיה ונמכרה לתאגיד InBev בשנת 2005.

צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

מה היה לנו במקטע 11 – דירוג מקטע:
(1) האוסטרלי מייקל רוג'רס (טינקוף-סקסו) 5:48:07 שעות
(2) הגרמני סימון גשקה (ג'יאנט-שימאנו) 5:48:17 שעות
(3) האיטלקי אנריקו באטאלי (בארדיאני) 5:48:17 שעות

צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

חולצה אדומה (ספרינט/נקודות): הצרפתי נאסר בוהאני (FDJ)
חולצה כחולה (מלך ההרים): הקולומביאני חוליאן ארודונדו מורנו (Trek)
חולצה לבנה (ביצועי רוכב צעיר): הפולני ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו)

צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

דירוג כללי: חולצה ורודה – מוביל: (1) האוסטרלי קאדל אוואנס (BMC)
(2) הקולומביאני ריגוברטו אוראן (אומגה פארמה – קוויק-סטפ) 57+ שניות
(3) הפולניראפאל מייקה (טינקוף-סקסו) 1:10+ דקות
(4) האיטלקי דומניקו פוצו-ויוו (AG2R) בזמן של 1:20+ דקות
(5) הקולומביאני נאירו קינטאנה(מוביסטאר) 1:45 דקות

צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPress

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן