Skip to content

עידן הלינות הזולות?

בחורשת טל נחנך חניון קרוואנים ראשון שהקים משרד התיירות בשיתוף רשות הטבע והגנים. שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו אומר ש"המטרה היא שכל משפחה בישראל תוכל לצאת לנופש מבלי לשבור תכניות חסכון", אולם עלות שכירה של קרוואן ללילה נעה בין 600 ל-800 שקל ועוד 200 שקל התחברות לתשתיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חניון הקרוואנים. כנגע הוכנו עשר מקומות חנייה עם עמדות התחברות בחורשת טל. (צילום: ניצן שורר)
חניון הקרוואנים. כרגע הוכנו עשרה מקומות חנייה עם עמדות התחברות בחורשת טל. (צילום: ניצן שורר)

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו חנך השבוע בגן הלאומי חורשת טל שבגליל העליון, את חניון הקרוואנים הראשון שהקים משרד התיירות בחורשת טל, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות על שטח של רשות הטבע והגנים.

בהקמת החניון הושקעו כ-250,000 שלקים והוא כולל עשרה מקומות חנייה, במרכזה של מדשאה הסמוכה לפארק דיג, קרוב למים. בחניון הוקמו התשתיות הנדרשות לתמרון הקרוואן בצורה קלה ופשוטה ולהזנתו במים, בחשמל ובחיבור לביוב. עלות שכירת קרוואן ללילה נעה בין 600 ל-800 שקל לקרוואן + התחברות לתשתיות כ-200 שקל. אם מגיעים עם הקרוואן הפרטי, העלות היא רק ההתחברות לתשתית.

תשעה חניוני קרוואנים נוספים צפויים לקום בשנים הקרובות ברחבי הארץ בהשקעה כוללת של שמונה מיליון שקל. החניונים יוקמו בגנים הלאומיים: אכזיב, מקורות הירקון, חוף פלמחים, חוף בית ינאי, מצדה, ובשמורות הטבע: חניון בארות במכתש רמון וחי בר יוטבתה מצפון לאילת.

הקמת החניון היא חלק ממדיניות משרד התיירות להוזלת מחירי הנופש בישראל, וגיוון אפשרויות הלינה.

כדי לעודד את תיירות הקרוואנים גייס המשרד גופים נוספים ששיתפו פעולה במתן הקלות ליזמים המעוניינים לפתח את תיירות הקרוואנים בישראל:

בתחום התחבורה::
הוסר חסם היבוא (ע"י תיקון צו יבוא חופשי), כך שניתן לייבא קרוואנים (כולל רכבי מוטור-הום) למטרת השכרה לתיירות.
הוסר חסם ההשכרה, באופן המאפשר כיום להשכיר קרוואנים ללא חובה לצי מכוניות מינימלי.

בתחום המיסוי:
אושר פטור ממס קנייה לקרוואנים נגררים.

בתחום התשתיות:
תוקצבה ע"י משרד התיירות התאמת התשתיות במספר חניונים של רט"ג בפרישֹה גאוגרפית ארצית. זאת לצד התעוררות המגזר הפרטי, בו ניתן לראות התחלה של התאמת חניונים לקליטת קרוואנים.

לדבר מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, בעקבות המהלכים להסרת החסמים, ניכר גידול ניכר בענף תיירות הקרוואנים: "ללינה בקרוואן יש יתרונות רבים, ביניהם קירבה לטבע, נוחות ומחיר יחסית זול".

יו"ר החברה הממשלתית לתיירות, רון חיימובסקי:"אתר הקרוואנים בחורשת טל הינו היתד הראשון להמשך פיתוח התשתיות לקליטת תיירות הקרוואנים בארץ. החברה הממשלתית לתיירות תמשיך לפעול, לפתח ולשדרג אתרי קמפינג עבור קרוואנים בכל רחבי הארץ".

מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין הוסיף שהרט"ג מקדמת ומעודדת בשנים האחרונות את הנופש בחיק הטבע. "הנופש באמצעות חניוני קרוואנים הינו נדבך נוסף במגמה זו. העבודה המשותפת עם משרד התיירות היא אשר הביאה להקמת החניון הראשון בחורשת טל. שיתוף הפעולה יאפשר בהמשך להקים חניונים נוספים כדי שמשפחות תוכלנה לטייל וכל לילה ללון במקום אחר, וכך ליהנות בנופש אחד ממגוון נופים ואתרים".

1 Comment

  1. מנצל
    22 במאי 2014 @ 16:49

    הוזלת מחירים? גיוון אפשרויות לינה?? מי לעזאזל מחזיק קראוון במדינה של מטר על מטר וחצי??? יש פה איזו קומבינה ואני חושב שכדאי לחקור את הנושא ומהר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן