Skip to content

הולכות ונשלמות ההכנות לקראת ביקור האפיפיור פרנציסקוס

מערך ההסברה הלאומי ולשכת העיתונות הממשלתית נערכים לקליטת מאות העיתונאים הזרים שיגיעו לסקר את ביקור האפיפיור. לעיתונאים שיגיעו מחו"ל לסקר את הביקור יחולקו חומרי הסברה ודיסק-און-קי מיוחד בהם מידע על מדינת ישראל במגוון תחומים. יוצעו תדרוכים בנושאים הקשורים לביקור וסיורים ברחבי הארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השטיחים האדומים כבר גולגלו, הדגלים הונפו וההכנות לקראת ביקורו הצפוי של האפיפיור פרנציסקוס בישראל, ביום ראשון בשבוע הבא, הולכות ונשלמות.

הלוגו המיוחד לביקור האפיפיור בישראל
הלוגו המיוחד לביקור האפיפיור בישראל

מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה השלים את הכנותיו לקראת ביקור האפיפיור פרנציסקוס בישראל. בשבועות האחרונים התקיימו פורומי דוברים לתיאום הפעולות ההסברתיות והתקשורתיות בראשות מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה ובתיאום ובהשתתפות הגורמים העוסקים בנושא: בית הנשיא, משרד החוץ, משרד התיירות, לשכת העיתונות הממשלתית, משטרת ישראל, עיריית ירושלים, משרד הביטחון, שב"כ, יד ושם, לשכת הפרסום הממשלתית ועוד. במסגרת זו גובשה תוכנית היערכות הסברתית ותקשורתית לקראת הביקור.

ההיערכות התקשורתית נעשתה בתיאום מלא ובשיתוף פעולה עם נציגות הוותיקן. בנוסף הוכן לוגו מיוחד לביקור המבטא את הקשר בין הוותיקן לישראל ואת הידידות בין הדתות.

מערך ההסברה הלאומי ולשכת העיתונות הממשלתית נערכים לקליטת מאות העיתונאים הזרים שיגיעו לסקר את ביקור האפיפיור וזאת בנוסף למאה עיתונאים שמגיעים בפמליית האפיפיור. לעיתונאים שיגיעו מחו"ל לסקר את הביקור יחולקו חומרי הסברה ודיסק-און-קי מיוחד בהם מידע על מדינת ישראל במגוון תחומים. לעיתונאים הזרים יוצעו תדרוכים בנושאים הקשורים לביקור האפיפיור וסיורים ברחבי הארץ. במסגרת ההערכות הקימה לשכת העיתונות הממשלתית מרכז תקשורת לאומי שהחל היום לפעול במלון 'ממילא' בירושלים. במרכז התקשורת יעמדו לרשות העיתונאים אנשי הסברה ודוברים בשפות השונות.

(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
כרזות "ברוך הבא" (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
מכינים את השטיח האדום בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
מכינים את השטיח האדום בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

חברת הפקה מיוחדת תלווה את האפיפיור בכל הנקודות בהם יבקר כדי לצלם ולשדר בחי  את הביקור. השידור הלווייני יהיה באיכות HD ויאפשר שידור ישיר לכל ערוצי הטלוויזיה בארץ ובעולם. השידור יועבר גם בפורמט אינטרנטי ולסלולר. בכל אחת מנקודות הביקור הוכנה על ידי לע"מ תשתית מיוחדת לסיקור העיתונאים הכוללת הקמת במות, הפעלת תאורה מיוחדת, שכירת אמצעי הגברה ותיבות חיבורים, הקצאת נקודות לצילום ועוד.

מערך ההסברה הלאומי בשיתוף משטרת ישראל ועיריית ירושלים, פועלים גם להעברת מידע לציבור אודות סידורי התנועה במהלך הביקור; במסגרת זו מפורסמות מודעות בעיתונות ויחולקו רבבות פליירים לתושבי ירושלים. בנוסף, יערכו תדרוכי עיתונאים ויפעלו ערוצי ניו-מדיה של משטרת ישראל ועיריית ירושלים. ברחבי ירושלים הוכנו ונתלו כאלף דגלים ושלטים המברכים את האפיפיור על בואו.

אחד מרגעי השיא של הביקור יהיה ביום שני בשעה 10:00, אז יבקר האפיפיור פרנציסקוס ביד ושם.  הביקור יתקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס. בדומה לביקור של קודמיו – האפיפיור בנדיקטוס ה –16 (מאי 2009) והאפיפיור יוחנן פאולוס השני (מרס 2000) – ייערך הביקור באוהל יזכור בנוכחות ניצולי שואה. האפיפיור ישתתף במעמד התייחדות ואזכרה, ישא דברים וכן ילחץ יד לשישה ניצולי שואה. במהלך הטקס יניח האפיפיור זר, בסיוע תלמידה מביה"ס הקתולי ביפו ותלמיד מביה"ס אליאנס בת"א. האפיפיור ילחץ יד לשישה ניצולי שואה – אברהם הרשלום, חוה (אווה) שיק, ג'וזף גודנקר, משה העליון, אליעזר (לולק) גרינפלד וסוניה טוניק-גירון. לאחר מכן יישא האפיפיור דברים בשפה האיטלקית ויחתום בספר האורחים של יד ושם.

דגלי הוותיקן לצד דגלי ישראל בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
דגלי הוותיקן לצד דגלי ישראל בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

יושב ראש "יד ושם" אבנר שלו אמר כי לביקורו של האפיפיור פרנציסקוס יש חשיבות יוצאת דופן, וכי הוא מצפה לאמירה שתבטא את מחויבותה של הכנסייה למניעת אנטישמיות ושנאת זרים.

יו"ר יד ושם אבנר שלו יגיש את שי יד ושם לאפיפיור – רפליקה של הציור "תפילה", שצייר הנער אברמק קופלוביץ' בגטו לודז'. אברמק נרצח באושוויץ בהיותו בן 14. האירוע יתקיים בנוכחותם של שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר התיירות עוזי לנדאו ויו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל קולט אביטל.

ארוע מרכזי אחר ביום שני יהיה קבלת הפנים בבית הנשיא. רכבו של האפיפיור ייכנס לבית הנשיא, והאפיפיור יצעד יחד עם נשיא המדינה על גבי השטיח האדום כאשר שלושה ילדים יברכו אותו על בואו לישראל בשלוש שפות- איטלקית, ערבית ועברית.

בהמשך יקיימו השניים פגישת עבודה מדינית בטרקלין בית הנשיא, בפתחה יודה הנשיא לאפיפיור על עמידתו הנחושה אל מול תופעות של אנטישמיות וגזענות. הנשיא יבקש מהאפיפיור את מעורבותו האישית למען השלום במזרח התיכון, וידגיש כי מדינת ישראל מושיטה יד לשלום לכל שכנותיה "אנו מבינים היטב כי השלום הוא אינטרס הן של הצד הישראלי והן הצד הפלסטיני", יאמר הנשיא פרס.

בהמשך הפגישה צפויים השניים לדון בנושאים שעל סדר היום ביחסים בין הדתות, בחיזוק הקשר בין ירושלים לותיקן ובקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

כאן הוכנה פינת ישיבה לאפיפיור ולנשיא המדינה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
כאן הוכנה פינת ישיבה לאפיפיור ולנשיא המדינה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

במהלך הפגישה יתקיים טקס החלפת המתנות בו יעניק נשיא המדינה לאפיפיור תמונת פסיפס אומנותית הכוללת את עץ הזית המסמל את ישראל, דגים המקודשים לעולם הנוצרי ויוני שלום לבנות, שנוצרה בעבודת יד על ידי אומניות ישראליות מהגליל ונערות בעלות צרכים מיוחדים.

בתום הפגישה יערך טקס ברכה קצר לרפואתם של ילדים נוצרים חולים. יודגש כי אל בית הנשיא זרמו בשבועות האחרונים מאות פניות מילדים חולים אשר ביקשו כי האפיפיור ישים יד על ראשם ויברכם להחלמה מהירה. הנשיא פרס נעתר לבקשת הילדים ויערוך יחד עם האפיפיור ברכה משותפת להחלמת הילדים החולים במפגש מרגש. לאחר מכן יצאו השניים ל"גינת השלום" בבית הנשיא, בה ייטע האפיפיור עץ זית ביחד עם הנשיא פרס כאות לידידות ולאחווה בין העמים.

טקס קבלת הפנים המרכזי ייפתח עם עלייתם של נשיא המדינה והאפיפיור על במת הטקסים, בהשתתפות מאות בני נוער ילדים, נוצרים מוסלמים ויהודים המייצגים את הפסיפס האנושי ממנו מורכבת החברה הישראלית, ראשי עדות יהודים, מוסלמים ונוצרים, שגרירים, שופטים ונציגי סגל א'. במעמד זה יישאו האפיפיור והנשיא נאומים מיוחדים בשידור חי לכל המאמינים בעולם בעברית ובאיטלקית, וישתתפו בתפילה חגיגית למען השלום והאחווה יחד עם להקה מיוחדת המורכבת ממאות הילדים אשר ישירו גרסה מיוחדת לשיר 'הללויה' יחד עם האומנים דוד ד'אור ומירי מסיקה.

בבית הנשיא שוקדים על הפקת האירוע, לצד פריסת עשרות עמדות שידור חי והערכות לקליטתם של למעלה ממאה כלי תקשורת בינלאומיים אשר עתידים להגיע לסקר את ביקורו של האפיפיור בבית הנשיא.  דגל הוותיקן הונף הבוקר לראש התורן לצדו של דגל מדינת ישראל ונס נשיא המדינה והשטיחים האדומים נפרסו לאורך עשרות מטרים ברחבת הטקסים החגיגית של בית הנשיא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן