Skip to content

חוסל מפקד ארגון הטרור שירה רקטות לעבר אילת

שאדי אל-מניעי, ראש ארגון "אנסאר בית א-מקדס", חוסל הלילה במכוניתו במרכז סיני. נורו למוות שלושה ממפקדי הארגון שנסעו איתו. אל-מניעי עמד מאחורי שורת מתקפות טרור נגד ישראל ומצרים. החיסול בוצע ככל הנראה על רקע נקמת דם, בידי חברי שבט בדואי שאנשיו נרצחו על ידי ארגון הטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חוסל. שאדי אל-מניעי (צילום: עיתונות מצרית)
חוסל. שאדי אל-מניעי (צילום: עיתונות מצרית)

מפקד ארגון הטרור הסלפי הקיצוני "אנסאר בית אל-מקדס" חוסל  הלילה (שישי) בעת שנסע עם שלושה מאנשיו ברכבו באזור מע'רה שבמרכז חצי האי סיני. כך דיווח הלילה גורם בטחוני במצרים. על פי הדיווח נמצא שאדי אל-מניעי מת ברכבו ולצדו שלושה פעילים נוספים, לאחר שקבוצה בת כ-15 חמושים פתחה באש על הרכב ממקלעים אוטומטיים. לפי הפרסום, הירי בא כנקמה של בני שבט מקומי, ככל הנראה בדואים, על מות מקורבם בפיגוע טרור לו אחראי הארגון.

שלושת המפקדים הנוספים שנהרגו הם סלים אל-חמאדין, גיסו של אל-מניעי, סאלם אל-חמאדין, ואחמד זאייד כילאני. לאחרונה התגלו סכסוכים קשים בין אל-מניעי לבין כמה מהשבטים הבדואיים על רקע פעילות של ארגון הטרור בחצי האי סיני שכתוצאה ממנה נפגעו אנשי השבטים.

לפי הפרסום הרגו אנשי "אנסאר בית אל-מקדס" כמה בדואים, חברי השבט הבדואי שממנו ככל הנראה יצאו חברי קבוצת החיסול. הסיבה להרג: שיתוף פעולה עם המשטרה המצרית. ההשערה היא, אם כן, שהמניע לחיסול היה נקמת דם.

האוטובוס שנפגע בפיגוע הטרור בכיביש 12 (צילום ארכיון: דובר צה"ל)
האוטובוס שנפגע בפיגוע הטרור בכיביש 12 (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

הארגון הקיצוני, המזוהה עם אל קעידה, אחראי בין השאר לשיגורן של רקטות לעבר אילת, לפיצוצי צינור הגז בין מצרים לישראל ואחד ממייסדי הארגון השתתף בפיגוע בכביש 12 באוגוסט 2011 בו נרצחו שמונה ישראלים.

לאחרונה פעל הארגון להעביר פעילות טרור לתוך מרכז מצרים וקיבל אחריות על מספר פיגועי טרור במדינה. לפני כחודשיים נהרג תופיק מוחמד פרייג' (אבו עבדאללה), אחד ממייסדי הארגון, בפיצוץ מסתורי שאירע במכוניתו בעת שהעביר בה מטען חבלה. תופיק היה מעורב בפיגוע בכביש 12 והיה שותף לפיגוע בגבול ישראל-מצרים בספטמבר 2012 שבו נהרג החייל נתנאל יהלומי. פרייג' היה מעורב גם בניסיון ההתנקשות הכושל בשר הפנים המצרי מחמוד איברהים בספטמבר 2013.

"אנסאר בית א-מקדס" סמל ארגון הטרור
"אנסאר בית א-מקדס" סמל ארגון הטרור

ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", התחזק מאוד לאחר נפילת משטרו של מובראק והפך לאחד מהאיומים המרכזיים על יציבות השלטון המצרי. הוא אחראי ואף קיבל אחריות לשורת פיגועי טרור בהם נהרגו עשרות חיילים ושוטרים מצרים ובין השאר הוא חשוד כי פעיליו עומדים מאחורי הפיגוע באוטובוס התיירים לישראל לפני כשלושה חודשים.

מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, מנהיג האחים המוסלמים שהוצאו אל מחוץ לחוק,  הגביר השלטון את מאמציו בלחימה מול הארגון. התובע הכללי במצרים הורה להעמיד לדין 200 מחברי הארגון בשל פעילות טרור במדינה והורה ללכוד 98 מחברי הארגון ולהאריך את מעצרם של 102 נוספים. לאחרונה פורסם כי נחשפה חוליית טרור של הארגון בת עשרה פעילים, שהתאמנה במשך חודשים ועקבה אחרי מסלול נסיעתו של המועמד לנשיאות א-סיסי מביתו למשרדו שבקהיר.

על פי הפרסום תכננה החוליה להפעיל מטענים במכונית ממולכדת, שתתפוצץ בעת הגעתו של א-סיסי למשרד. מנגנוני הביטחון חשפו ועצרו שניים מחברי החוליה בעת שאלו תצפתו על המשרד ומעצרם הוביל לחשיפת כל החוליה.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן