Skip to content

בית המשפט שחרר פעילי ימין וקבע: "אאפשר מחאה נגד האפיפיור"

בשעה שהמתח והדריכות במשטרה ובשב"כ גוברים לקראת ביקורו הראשון של האפיפיור פרנסיצקוס בישראל, שחרר היום בית המשפט בירושלים שני פעילי ימין שתלו שלטים בגנותו. בבאר שבע רוססה כתובת נאצה: "ישו בן זונה". הצבא הוציא צווי הרחקה מהבירה לפעילי ימין קיצוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערב בואו של האפיפיור פרנסיצקוס לישראל, הושלמו ההכנות לקראת הביקור ההיסטורי. מד"א, משטרת ישראל, שב"כ, עיריית ירושלים ורשויות נוספות פועלות בדריכות ובמרץ רב לקראת הביקור. רבים מאזרחי הבירה יאלצו להישאר בבתיהם בעת שהאפיפיור ינוע ברחובות העיר. סידורי האבטחה הקפדניים נערכו במיוחד לנוכחהעובדה שהאפיפיור סירב לנוע ברכב בעל זכוכית משוריינת.

בקרב כוחות הביטחון קיימת דאגה במיוחד מפני מבצעים של פשעי שנאה ולכן הוחלט בשיתוף השב"כ להרחיק 15 בני אדם שמידע מודיעיני הצביע שיש להם כוונה לכאורה לחבל בביקור. "ניסינו לאזן בין הצורך הביטחוני לבין הפגיעה בזכויות של אותם אנשים, ולכן גם כשפנינו לחתימת צווים הרחקנו אותם רק מהמקומות בהם יבקר האפיפיור ולפרקי זמן מינימאליים", הסביר מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, ניצב יוסי פריינטי.

היום (שישי),  ערב הביקור, התקיימו שתי פעולות בגנות הביקור בישראל. בבאר שבע רוססה על קיר כנסייה בעיר העתיקה כתובת נאצה בה נכתב: "ישו בן זונה". משטרת באר שבע פתחה בחקירה. מפקד מרחב הנגב התייחס למקרה ואמר כי "המשטרה רואה בחומרה רבה את המעשה ופועלת לעצור את החשודים במעשה".

ישו בן זונה (צילום: דוברות מחוז דרום)
ישו בן זונה (צילום: דוברות מחוז דרום)

בשעות הבוקר נעצרו שני צעירים תושבי ירושלים מתנועת "החזית היהודית", בחשד שתלו מודעות בגנות האפיפיור ובהן נאמר כי הנוצרים חולמים לחסל את המדינה היהודית וכללו ביטויים כמו "צא טמא", "תחזיר את כלי המקדש". השניים הובאו על ידי המשטרה בפני שופט בית משפט השלום וזו ביקשה להאריך את מעצרם. שופט בית משפט השלום שמואל הרבסט, קיבל את טענות פרקליטם, עורך הדין איתמר בן גביר מטעם עמותת "חננו", ונזף במשטרה. "אאפשר מחאה כנגד האפיפיור", הוא פסק.

השופט קיבל את הטענה כי אין במודעה משום גזענות ואמר כי "ויכוחים תיאולוגים ומחלוקות בין דתיות היו קיימים מאז ומעולם". השניים שוחררו מהמעצר והשופט אף סירב לבקשת המשטרה להרחיקם מירושלים וקבע כי זכותם להשתתף במחאה ובלבד שיעמדו במרחק של 150 מטרים מהאפיפיור בעת הגעתו לאזור המחאה. בן גביר אמר כי הוא "מקווה שכעת המשטרה תפנים את החלטת השופט ותאפשר את המחאה".

אתמול חתמו אלוף פיקוד העורף ואלוף פיקוד המרכז על צווים מנהליים המרחיקים פעילי ימין קיצוני, תושבי יהודה ושומרון מירושלים. הצווים יהיו בתוקף למשך ארבעה ימים.

האפיפיור צפוי להגיע לישראל ביום ראשון הקרוב ולהיפגש בין היתר עם נשיא המדינה שמעון פרס ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן צפוי האפיפיור לבקר במוזיאון יד ושם, בכותל המערבי, בכנסיית הקבר ואף להיפגש עם מנהיגי העדה הנוצרית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן