Skip to content

נתניהו: הרצח – תוצאת הסתה בלתי פוסקת נגד היהודים ומדינתם

כך קובע ראש הממשלה בתגובה שפרסם למעשה הרצח במוזיאון היהודי בבריסל. נשיא המדינה קורא למנהיגי אירופה "להגיב בעוצמה נגד כל תופעה של אנטישמיות". ראש ממשלת בלגיה, אליו די רופו, התקשר בצהרים לראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכן אותו בפרטי חקירת הרצח בבריסל. תניהו הודה לעמיתו הבלגי על השיחה והציע שיתוף פעולה בחקירת הרצח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תגובות חסרות תקדים בחריפותן מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החוץ, אביגדור ליברמן – לרצח במוזיאון היהודי בבריסל. השניים מטילים את האשמה לרצח על ההסתה הנשמעת על אדמת אירופה נגד היהודים ונגד ישראל, תוך רמיזה שגם לממשלות הנוקטות "עמדה חד צדדית אוטומטית נגד ישראל", חלק באחריות לרצח.

הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל (צילום: מסך)
הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל (צילום: מסך)

"מעשה הרצח הזה הוא תוצאה של הסתה בלתי פוסקת נגד היהודים ומדינתם", נאמר בתגובתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "על אדמת אירופה ממשיכות להישמע עלילות וכזבים נגד מדינת ישראל, תוך התעלמות שיטתית מהפשעים נגד האנושות ומעשי הרצח שנעשים באזורנו. התשובה שלנו לצביעות הזאת היא אמירה בלתי פוסקת של האמת, המשך מאבק עיקש בטרור וביצור כוחנו".

גם הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לפיגוע בבריסל וקשר אותו לביקור האפיפיור. "אנחנו מקדמים בברכה את הגעתו של האפיפיור פרנסיסקוס לארץ ישראל, ארץ הקודש", אמר ננתניהו. "ביקורו כאן מהווה הזדמנות להציג בפני העולם את ישראל האמיתית, ישראל המתקדמת, המודרנית, הסובלנית, למעשה, המדינה היחידה במזרח התיכון שמבטיחה חופש פולחן מוחלט לבני כל הדתות, שומרת על אתרי התפילה ומבטיחה את הזכויות של כולם – יהודים, מוסלמים, נוצרים, כולם.

"אנחנו מעריכים את העמדה הנחרצת של האפיפיור נגד האנטישמיות, במיוחד לאור שנאת היהודים הגואה שאנחנו עדים לה בימים אלו. מעשה הרצח אמש בבריסל הוא תוצאה של הסתה בלתי פוסקת נגד מדינת ישראל על ידי גורמים שונים במזרח התיכון ובאירופה עצמה. יש גורמים באירופה שממהרים לגנות כל בנייה של דירה בירושלים, אבל אינם ממהרים לגנות או מגנים בגינויים רפים רצח של יהודים פה או באירופה עצמה, ואפילו גרוע מזה, גם מברכים איחודים עם גורם טרור כמו החמאס, שקורא להשמדתה של מדינת ישראל. אנחנו יוצאים נגד הצביעות הזו, אנחנו מתריסים בפניה, אנחנו נמשיך לומר את האמת ללא הרף, נמשיך להילחם בטרור ונמשיך גם לבצר ולבנות את מדינתנו".

נוסח הגינוי של שר החוץ, אביגדור ליברמן, אף חריף יותר. "ארוע הטרור במוזיאון היהודי בבריסל, בו נרצחו אנשים חפים מפשע, הוא התוצאה בשטח של ההסתה האנטי-ישראלית והאנטישמית – שמתבטאת, בין היתר, בקריאות לחרם על ישראל ובחרמות על מוצרים ישראליים, בפעילויות נגד ישראל בפורומים בינלאומיים ובעמדה חד-צדדית אוטומטית נגד ישראל", אומר שר החוץ. "במהלך ההיסטוריה עברה האנטישמיות גלגולים רבים, אך הבסיס נשאר תמיד אותו בסיס: שנאת יהודים, רק בגלל שהם יהודים, באשר הם, ואין זה משנה אם הם חיים בירושלים, בת"א, באריאל, בחברון, בבריסל או במאדים.

ליברמן: אנטישמיות - ולא מחלוקת מדינית לגיטימית (צילום: דן בר דוב)
ליברמן: אנטישמיות - ולא מחלוקת מדינית לגיטימית (צילום: דן בר דוב)

"לכן, הפעילות שמתכנה 'פרו-פלסטינית' – פעילות ששוב, כמו בימים האפלים ההם קוראת להחרים 'סחורות של יהודים' ופועלת באגרסיביות נגד הדמוקרטיה היחידה במזה"ת – היא פעילות אנטישמית נטו ולא חלק מוויכוח מדיני לגיטימי לגבי סכסוך על שטח, שכמוהו יש במקומות רבים בעולם", אומר שר החוץ ליברמן. "האירועים האנטישמיים האחרונים בקנזס, בטולוז והערב בבריסל הם נורת אזהרה גדולה ומהבהבת לכל אלו שמדעת או לא, משתפים פעולה עם ההסתה הזו כשהם ממהרים, כל פעם מחדש, לגנות את ישראל ולהשוות בנייה של בית עבור משפחה יהודית בארץ אבותינו לפעולות טרור רצחניות ואכזריות של אנטישמים וטרוריסטים בני-בליעל, בעזה או בבריסל".

המוזיאון היהודי בבריסל (צילום מסך)
קהילה מגובשת שעומדת יחד מול פני הטרגדיה. המוזיאון היהודי בבריסל (צילום מסך)

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג: "הפיגוע בבלגיה כפי שמסתמן הוא עוד ניסיון פגיעה ביהודים ובמוסדות יהודיים באירופה. חווינו לצערי כאלה מספר פעמים בשנים האחרונות. כמי שהיה השר הממונה על המאבק באנטישמיות אני יודע עד כמה מוסדות יהודיים ובתי כנסת הם מטרה לניסיונות למפגעים. שוחחתי עם אחד מראשי הקהילה בבריסל האחראים להתמודדות עם האירוע והבטחתי לסייע מכאן ככל האפשר. זוהי קהילה מגובשת שעומדת יחד מול פני הטרגדיה. אני מקווה שינקטו כל האמצעים על מנת שהמפגעים יתפסו ויעמדו לדין ועל מנת להגן על שלום יהודי בלגיה".

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח הבוקר עם ראש הקהילה היהודית בבריסל, מוריס סוסנובסקי, בעקבות פיגוע הירי הרצחני שאירע אמש במוזיאון היהודי בעיר. הנשיא התעניין מאוד בכל פרט וביקש להתעדכן גם בהמשך על התקדמות החקירה המשטרתית. הנשיא הביע את תנחומיו בשמו ובשם עם ישראל כולו לקהילה היהודית בבריסל וקרא למנהיגי אירופה  לא להקל ראש ולהגיב בעוצמה כנגד כל תופעה של גילוי אנטישמיות.

"אני קורא לכל מנהיגי אירופה אל תקלו ראש אל מול גילויי האנטישמיות, יש להגיב בעוצמה נגד כל תופעה. על מנהיגי אירופה לנהל מלחמת חורמה נגד האנטישמיות הזוקפת את ראשה במדינות רבות", אמר הנשיא. "עם ישראל כולו איתכם ברגעים קשים אלו, אנו בישראל שותפים לתחושת ההלם ולעצב העמוק. אני מבקש שתיצור עימי קשר באופן אישי בכל דבר שתצטרכו. הלב של עם ישראל עכשיו עמכם-הקהילה היהודית בבריסל, ועם משפחות הקורבנות. מדינת ישראל תעשה ככל יכולתה בשביל להבטיח את ביטחונכם".

ראש הקהילה היהודית סוסנובסקי, סיפר לנשיא כי ככל הנראה מדובר בירי של אדם אחד או שניים, בשיטה שמאוד מזכירה את הפיגוע בטולוז. לדבריו, מדובר באתר היהודי היחידי בעיר שאינו מאובטח מכיוון שנמצא בתוך מבנה בו שוכן מוזיאון בריסל. "זה הוא לא מבנה בשימוש הקהילה היהודית בלבד, ועל כן זו מטרה נוחה. ניתן לראות כי הירי הזה תוכנן מראש, זה לא משהו שניתן לאלתר", אמר ראש הקהילה היהודית בבריסל. "קיימת דאגה רבה בקהילות היהודיות בכל רחבי אירופה, רמת האבטחה עלתה לדרגה הכי גבוהה בכל המוקדים היהודיים. הרשויות המקומיות עושות כל מאמץ בכדי לשים ידן על הפושעים".

"ראש ממשלת בלגיה, אליו די רופו, התקשר בצהרים לראש הממשלה בנימין נתניהו ועידכן אותו בפרטי חקירת הרצח בבריסל. ראש ממשלת בלגיה הביע זעזוע מהמעשה, גינה כל גילוי של אנטישמיות ושלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות. ראש הממשלה נתניהו הודה לעמיתו הבלגי על השיחה והציע שיתוף פעולה בחקירת הרצח. "עד לרגע זה אתה המנהיג האירופי היחיד שהתקשר אלי בנושא זה", אמר נתניהו. "אני מוטרד מאד מהאנטישמיות הגוברת באירופה. צריך לנהוג באפס סובלנות כנגד האנטישמיות כלפי היהודים ומדינתם".

שרת המשפטים, ציפי לבני, שוחחה אחר הצהרים עם שרת המשפטים הבלגית בעקבות הרצח בבריסל. בעמוד הפייסבוק שלה כתבה לבני: "שרת המשפטים הבלגית התקשרה אלי ומסרה את הזעזוע העמוק שלהם מהרצח במוזיאון היהודי בבריסל, וכי הם עושים הכל על-מנת לתפוס את הרוצח – תמונותיו פורסמו בטלוויזיה הבלגית, והם נעזרים בכל מה שניתן על-מנת להביאו לדין. הם רואים במעשה גם פגיעה בחברה הבלגית עצמה, וזה המסר שהם מעבירים גם לקהילה היהודית איתה הם נפגשים היום. מסרתי לה את הערכתי לדרך בה הם תופסים ומתייחסים לאירוע. אמרתי שישראל מייצגת את העם היהודי בעולם כולו וכי בהרצאותיי בעולם על אנטישמיות אני מבהירה כי מבחנה של מנהיגות הוא בדרך בה היא פועלת נגד מיעוטים, ועל כן אני מעריכה את השיחה, את השיתוף שלנו במתרחש ואת פעולתם הנמרצת."

הממונה על תיק החוץ באיחוד האירופי, קטרין אשטון, גינתה אמש את הפיגוע ושלחה את תנחומיה למשפחות השכולות. היא קראה לעשות הכל כדי למצוא את מבצעי הפשע ולהענישם.

1 Comment

  1. ניר
    25 במאי 2014 @ 18:14

    הסתה באה גם מחוגי השמאל הליברלי שמשום מה מתחברים לאיסלמיסטים הקיצונים והכל באיצטלה של נגד הציונות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן