Skip to content

פסטיבל היין החמישי בגליל, גולן ועמקים

בשנים האחרונות הפכו חודשי האביב למזוהים עם תעשיית היין הענפה ברחבי הצפון • השנה, יתקיים זו השנה החמישית ברציפות פסטיבל "בשביל היין" • דן בר-דוב ממליץ על סיור יקבים משכר במיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום חמישי, ה-29 במאי, יפתח בפעם החמישית פסטיבל "בשביל היין" בגליל, בגולן ובעמקים. ענף היין במדינת ישראל, ובעיקר בחלקה הצפוני, תופס תאוצה בשנים האחרונות וסביבו מתפתחת תיירות יין, תיירות חקלאית, בתי ספר ליין, סיורי יקבים, כרמים וחצרות משק ומרכזי מבקרים מפותחים, וזאת לצד התפתחות הפן האנושי, קשת רחבה של דמויות מרתקות שלמעשה יוצרות את ענף היין בישראל ובעולם כולו.

אינספור יינות ממבחר עצום של יקבים (צילום: דן בר-דוב)

אינספור יינות ממבחר עצום של יקבים (צילום: דן בר-דוב)

במהלך הפסטיבל ייהנו המבקרים הרבים ממפגשים מרתקים עם אנשי היקב, הייננים והכורמים הצפוניים, שמימשו חלום והפכו תחביב למקצוע ולמקור פרנסה. מפגש אנושי זה, בחצרות הבתים, היקבים הקטנים והגדולים כאחד, הפותחים את שעריהם לקהל הרחב בימי הפסטיבל ולאורך השנה כולה, הוא בעל משמעות ועניין רב לפיתוח תעשיית התיירות בצפון.

סביב כל יקב תגלו סיפור אישי או משפחתי ייחודי. בעלי היקבים והייננים הצפוניים הפכו לשם דבר בעולם היין. מידי שנה קוצרים מדליות ופרסים רבים בארץ וברחבי העולם ומביאים כבוד ויוקרה למדינת ישראל. לצד היקבים, נרתמות מסעדות רבות באזור לקחת חלק בפסטיבל עם מנות ייחודיות ותפריטים, לארוחות יין ולסדנאות להכרת יינות האזור. כל זאת באזור ירוק וציורי עטור כרמים ונופים מרהיבים.

הזדמנות נדירה לבקר ביקבים שבדרך כלל סגורים לקהל הרחב (צילום: דן בר-דוב)
הזדמנות נדירה לבקר ביקבים שבדרך כלל סגורים לקהל הרחב (צילום: דן בר-דוב)

כסיור מקדים לקראת הפסטיבל, ערכנו ביקור בכמה מהיקבים והאטרקציות הממתינות למבקרים. הסיור החל ביקב טוליפ, הממוקם בכפר תקווה, יישוב לאוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים, הסמוך לקריית טבעון, ומשלב ייצור יינות איכותיים עם תרומה לקהילה.

יינן יקב טוליפ, דוד בר אילן, בודק את היינות (צילום: דן בר-דוב)
יינן יקב טוליפ, דוד בר אילן, בודק את היינות (צילום: דן בר-דוב)

לא רחוק משם, בקיבוץ חנתון, נמצא יקב יזרעאל – בוטיק צעיר שהוקם לפני כשלוש שנים, ומגדיר עצמו כיקב המייצר "יין ישראלי מקורי". היקב מתמקד בעבודה עם שלושה זנים, שהם לא ממש המיינסטרים של תעשיית היין: ארגמן, קריניאן וסירה, היוצרים ממסכים מקוריים ומעניינים. היינות הלבנים ויינות הרוזה עושים שימוש בזנים שרדונה, גוורצטרמינר וריזלינג, והתוצאה פירותית וקלילה המתאימה מאד לקיץ המקומי.

מבחר היינות של יקב יזרעאל (צילום: דן בר-דוב)

מבחר היינות של יקב יזרעאל (צילום: דן בר-דוב)

ביקב בזלת הגולן אשר במושב קדמת צבי, ממתין הבעלים והיינן, יואב לוי. למען הגילוי הנאות, אני מכיר את יואב עוד הרבה לפני ששנינו ידענו שיש דבר כזה שנקרא יין, אבל מאז זרמו הרבה ליטרים של יין בצינורות של היקב היפה שהקים. בכל לגימה של היין ניכרת תשוקתו של יואב ליין ואהבתו לאדמה וליבולה. מומלץ בחום, תגידו שאני שלחתי אתכם.

יואב לוי - יקב בזלן הגולן (צילום: דן בר-דוב)
יואב לוי – יקב בזלן הגולן (צילום: דן בר-דוב)

יקב נוסף במושב קדמת צבי הוא יקב אסף – משפחתי קטן שהוקם על ידי אסף קדם לפני עשר שנים ומנוהל כיום על ידי בנו, אורן. היקב הוא חלק מקומפלקס, כפר יין "קדם", הכולל מרכז מבקרים השוכן במבנה עתיק ששופץ, חדר טעימות ובית קפה.

אורן קדם - מבעלי יקב אסף (צילום: דן בר-דוב)

אורן קדם – מבעלי יקב אסף (צילום: דן בר-דוב)

אתנחתא בין לגימת היין מומלץ לקחת בטיול קצר עם ג'ימי ג'יפ, המציע מגוון של טיולי ג'יפים במסלולים לבחירתכם, בין השאר מעבר במקווי מים, שטחים חקלאים ותצפיות מרהיבות.

חוצים נהרות עם ג'ימי ג'יפ (צילום: דן בר-דוב)

חוצים נהרות עם ג'ימי ג'יפ (צילום: דן בר-דוב)

ארוחת הצהריים אפשר לנסוץ במסעדת "רוברג", ביישוב ליבנים, מסעדה משפחתית שעליה מנצח השף אילן רוברג, המציע בתאריכי הפסטיבל תפריט טעימות מיוחד, מלווה במגוון יינות. אין ספק שהדובדבן של הארוחה הוא הנוף המדהים של הכנרת הנשקף מהמסעדה.

נוף הכנרת הנשקף ממסעדת רוגברג
נוף הכנרת הנשקף ממסעדת רוברג

הסיור מקנחים במרכז המבקרים החדש של יקב לוריא, שנפתח בחמי טבריה, ובמהלך הפסטיבל משיק מספר יינות חדשים ובהם רוזה, המופק מענבי ברברה, קברנה סוביניון ומרלו; לוריא טרסה, המופק מקברנה סוביניון שיראז וקברנה פרנק; ולוריא גוורצטרמינר.

מבחר היינות של יקב לוריא (צילום: דן בר-דוב)

מבחר היינות של יקב לוריא (צילום: דן בר-דוב)

הפסטיבל ייפתח השנה בכנס יין מקצועי בחסות בתי הספר ליין בגליל. במהלך הכנס יוענק זו השנה השנייה אות יקיר ענף הגפן והיין לאדם שתרם תרומה משמעותית לענף. מיד בסיומו יפתח יריד היין הישראלי בראש פינה.

פרטים מלאים אודות הפסטיבל והאירועים הקישו כאן.

פסטיבל "בשביל היין" נפתח ב-29 במאי ומסתיים ב-14 ביוני. לחיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן