Skip to content

חשיפה: קרע בין ראשי מועצת יש"ע וראשי אמנה לנתניהו

על רקע הקפאה שקטה של ועדת התכנון והבנייה במנהל האזרחי, הודיעו 18 ראשי מועצות ביהודה ושומרון, מועצת יש"ע ואמנה לנתניהו כי הדבר נעשה בהנחייתו וכי זו מעמידה בסכנה את עתיד ההתיישבות כולה. "החלטתך זו אינה נכונה, אינה מוסרית ומנוגדת לעקרונות הליכוד". הם מאיימים כי אם ההקפאה תימשך בכוונתם לפעול נגד נתניהו בכל דרך שעומדת לרשותם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום רביעי הקרוב תתקיים פגישה בין ראש הממשלה לבין ראשי מועצת יש"ע, מנכ"ל מועצת יש"ע ומנכ"ל אמנה. הפגישה שנועדה להיום (ראשון) נדחתה ברגע האחרון בשלושה ימים. הפגישה נערכת לאחר תקופה ארוכה בה קובלים המתנחלים על הקפאה שקטה של כל הליכי התכנון והבנייה באיו"ש.  המתנחלים מאשימים את נתניהו כי ההקפאה היא על פי הוראתו.

במכתב חריף שנשלח ערב יום העצמאות לראש הממשלה נתניהו, עליו חתומים 18 ראשי מועצה, ראשי מועצת יש"ע  וזאב חבר (זמביש), מנכ"ל תנועת אמנה, הבהירו החותמים: "בהנחייתך הוחלט להפסיק את ישיבות ועדות התכנון במועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי ולא לקדם שום תוכנית ברשויות שלנו", ועל כן הם מזהירים "בכוונתנו לפעול נגד החלטה זו בכל דרך אפשרית העומדת לרשותנו". עוד הם מציעים: "לפני כן נבקש לשמוע את עמדתך בעניין זה ולהציג בפנייך את עמדתנו. יותר משנה בה לא קיימת פגישה עם ראשי מועצת יש"ע, אנו מבקשים כי תדאג לתאם עמנו פגישה דחופה".

ההקפאה השניה של נתניהו חונקת אותנו - מודעת ראשי הרשויות
ההקפאה השניה של נתניהו חונקת אותנו - מודעת ראשי הרשויות

זה שלושה חודשים לא מתקיימות ישיבות של הוועדות לתכנון ובנייה במנהל האזרחי. ראשי המועצות טוענים שנמנע מהם לקדם בינוי ופיתוח של ישובים קיימים ואין לדבר על פיתוח ובינוי הרחבות של  ישובים חדשים. לטענת המתיישבים, להבדיל מהחלטת הממשלה להקפאת בנייה מחודש נובמבר 2009 עד ספטמבר 2010, בה נאסר על ראשי הרשויות ביהודה ובשומרון לתת היתרי בנייה גם כאשר כל התכניות אושרו ונאסר על המתנחלים לבנות בתים חדשים – כעת מתרחשת מול עיניהם הקפאה שקטה, "בשושו", שאיננה מוכרזת רשמית, אבל כזו שקיימת בפועל ופוגעת בהם קשות.

"מדובר על הוראה מראש הממשלה להפסיק את הבנייה עוד בשלב התכנון", אומר יגאל דילמוני, מנכ"ל מועצת יש"ע ומסביר: "כבר שלושה חודשים שוועדות התכנון והבנייה לא מתפקדות ומשמעות הדבר כי הכל מוקפא. אנו לא יכולים לקבל תקציבים כי אין לנו תב"ע (תכנית בניה עירונית) מאושרת, גם לא נקודתית, נניח לגני ילדים ביישובים קיימים. אנחנו אפילו לא יכולים לאשר לאדם להרחיב את דירתו. הכל מוקפא".

דילמוני מספר כי במשך חודשים ארוכים הם פונים למנהל האזרחי לדעת מתי תתקיים ישיבת הוועדות והתשובה היא שאין כרגע ישיבות. כך גם כל פניותיהם בכתב ובעל פה למשרד ראש ההמשלה. ביש"ע טוענים כי משמעות הדבר היא חנק עתיד ההתיישבות באיו"ש. "למרות שבחלק מהיישובים ממשיכים לבנות על בסיס תכניות שאושרו לפני שנים, כבר בשנים הקרובות לא יישארו תכניות מאושרות שיאפשרו לבנות בתים חדשים והפיתוח של הישובים יעצר", מסביר המנכ"ל.

לדבריו, הדבר פוגע באורח קשה גם בחיי היום יום של המתיישבים. "בחלק מהיישובים עדיין לא הסתיים תהליך אישור התב"ע גם על בתים שבהם גרים אנשים עשרות שנים. זה גורם להמון בעיות ביכולת לקבל משכנתה, להרחיב את הבית ואפילו להתחבר לחשמל כנדרש", אומר דלמוני.

במכתב מקדים ששלחו זאב חבר (זמביש), מנכ"ל תנועת אמנה, ואבי רואה, ראש מועצת מטה בנימין ויו"ר מועצת ישע, לשרי הממשלה וחברי כנסת, כתבו השניים כי בניגוד להצהרות הממשלה על הזכות הבסיסית של ישראל לבנות ופתח את יהודה ושומרון וירושלים, "עתה הנחה ראש הממשלה את מערכת הביטחון להקפיא בפועל את כל הליכי התכנון והשיווק באמצעות ביטול ישיבות מת"ע (מועצת תכנון עליונה באיו"ש) ואיסור מוחלט לשיווק דירות בירושלים ובערי יהודה ושומרון. באופן מתמיה, הנחייתך באה דווקא לאחר שהרשות הפלסטינית פעלה נגד מדינת ישראל בהליכה חד צדדית למוסדות הבינלאומיים וההסכם שלהם עם ארגון הטרור חמאס. לדעתנו, החלטתך זו אינה נכונה, אינה מוסרית ומנוגדת לעקרונות הליכוד".

ראשי המועצות כתבו לנתניהו כי הפסקת הישיבות של הוועדות היא בעצם "קריאת תיגר נגד ההתיישבות ופגיעה חמורה מאין כמוה בעתיד הישובים, דבר שלא נעשה מאז ומעולם אפילו לא בממשלות שמאל".

ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה עד להעלאת הידיעה. לכשזו תגיע היא תפורסם בהתאם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן