Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 15: פאביו ארו כובש את מונטה קאמפיונה

השבוע השני של המירוץ הסתיים בטיפוס הררי קשה. האיטלקי מסרדיניה, פאביו ארו (אסטנה), חצה את קו הסיום ראשון וחזר למקום ריאלי בדירוג הכללי. הקולומביאני ריגוברטו אוראן (OPQS) ממשיך להוביל וילבש את החולצה הוורודה גם ביום שלישי. מחר נחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פאביו ארו (אסטנה) על קו הסיום במונטה קאמפיונה. ניצחון אדיר. צילום: Gian Mattina D'Alberto / lapresse
פאביו ארו (אסטנה) על קו הסיום במונטה קאמפיונה. ניצחון אדיר. צילום: Gian Mattina D'Alberto / lapresse

היום עברו הרוכבים מקטע בן 225 קילומטרים מוואלדנגו עד מונטה קאמפיונה. רוב המסלול היה שטוח עד לעשרים קילומטרים אחרונים של טיפוס קשה מאוד. לשמחתי, לא חזרו על עצמם המראות הקשים של מקטע 6 (בו גם היה מישור ובסיום טיפוס), של ההחלקה וההתרסקות האדירה שהובילה לפציעתם הקשה ולפרישתם של חואקים רודריגז (קאטושה) ויאנז בראקוביץ' (אסטנה).

גם היום הוקדש לזכרו של הרוכב האיטלקי האגדי מרקו פאנטני. מונטה קאמפיונה נקרא "ההר של מרקו פנטאני". הרוכב האיטלקי חצה ראשון את קו הסיום על פסגת ההר במקטע של הג'ירו בשנת 1998, בדרך לניצחון בג'ירו של אותה שנה.

אטרקציות תיירותיות: עמק קמוניקה – העמק הארוך ביותר באיטליה ואחד העמקים הארוכים ביותר בהרי האלפים. פנינים: העיירה לוברה ששוכנת על שפת אגם איזאו ונראית כאילו נלקחה מגלויה משוויץ; העיירה דרפו-בואריו טרמה – עיירת ספא ונופש עם ארבעה מעיינות תרמיים.

איזה נוף! צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
איזה נוף! צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

200 הקילומטרים הראשונים מוואלדנגו (ביילה) דרך עמק הפו העליון מצפון למילאנו, ועד לתחילת טיפוס על ההר היו מישוריים בדרך כלל ורחבים. גם היום הייתה קבוצת בריחה של 12 רוכבים (זה הרי הכרחי. כתוב בתסריט).

מזג האוויר היה יפה, עיקר המסלול היה שטוח, והמכשולים העיקריים שעמדו בפני הרוכבים היו כיכרות, איי תנועה, מעברים תת קרקעיים, מנהרות, רחובות עירוניים מתעקלים בזוויות קשות ו… אוהדים.

הדבוקה בהובלת רוכבי אומגה-פארמה קוויקסטפ (קבוצתו של ריגוברטו אוראן). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
הדבוקה בהובלת רוכבי אומגה-פארמה קוויקסטפ (קבוצתו של ריגוברטו אוראן). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

קצב התקדמות של הרוכבים היה מהגבוהים בג'ירו הנוכחי ועמד על 44 קמ"ש. רוכבי אומגה פארמה הובילו את הדבוקה במסירות, שומרים על הקצב. למודי ניסיון, לא נתנו היום רוכבי הדבוקה לבורחים לפתוח פערים גדולים מדיי בהובלה.

העניין האמיתי במירוץ החל עם השינוי בפני הקרקע, בערך בעיירה אלפייאז. אז החלו הרוכבים בטיפוס בשיפוע ממוצע של 8%-9%, שמגיע במקסימום ל- 12%.

17 קילומטרים לסיום: האוסטרלי אדם הנסן (לוטו-בליסול), אחד מ-12 גיבורי קבוצת הבריחה תוקף ודוהר קדימה. אבל הדרך ארוכה היא, ותלולה תלולה. האם יצליח להחזיק מעמד?

בערך באותו זמן מאחור בדבוקה: דוד חוליאן ארדונדו מורנו (Trek) התעורר מתרדמת החורף. למרות אירועי אתמול, הוא עדיין "מלך ההרים" ורוצה להישאר כזה גם בתום הטיפוס של היום. הוא מאיץ ויוצא מבין רוכבי הדבוקה ומתחיל לרדוף אחרי קבוצת הבריחה. האיטלקי סטפאנו פיראצי (בארדיאני-CSF) מריח דם. גם רוצה חולצה כחולה ("כמו שלו") והוא רודף בנחישות אחרי ארדונדו.

דקה וחצי לפניהם, דקה וארבעים מרוכבי הדבוקה: אדם הנסן האוסטרלי ממשיך לדהור קדימה.

האוסטרלי אדם הנסן (לוטו בליסול) מוביל. בשנה שעברה זכה במקטע בג'ירו. האם יצליח גם השנה? צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
האוסטרלי אדם הנסן (לוטו בליסול) מוביל. בשנה שעברה זכה במקטע בג'ירו. האם יצליח גם השנה? צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

15 קילומטרים לסיום: הדבוקה וארדונדו ממשיכים לסגור על הנסן. האוסטרלי לא מתייאש וממשיך להילחם ולדווש קדימה. פיראצי האיטלקי חולף על פני ארדונדו ומתקדם אל עבר הנסן. גם הפורטוגלי אנדרה קארדוזו (גארמין שארפ) מזהה הזדמנות ומתקדם קדימה אל עבר הנסן.

14.6 קילומטרים לסיום: שני האיטלקים אנריקו בארבין ואדוארדו זארדיני (בארדיאני-CSF) והקולומביאני ארדונדו (Trek) יוצרים שלישייה ורודפים אחרי הנסן וקארדוזו.

לאן נעלם פיראצי?

בערך באותו זמן בדבוקה: לא מודעים למאבקים שקדימה. סמואל סנצ'ז (BMC) מוביל את הדבוקה. ג'יאנלוקה בראמבילה (OPQS) ממש מאחוריו. דומניקו פוצו-ויוו (Ag2r) שהבטיח מלחמה נראה אדיש מתמיד.

הרוכבים שבראש הדבוקה. אומגה פארמה קוויק-סטפ ואחריהם אנשי FDJ. באמצע: נאסר בוהאני (FDJ) בחולצה האדומה (ניקוד/ספרינט). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
הרוכבים שבראש הדבוקה. אומגה פארמה קוויק-סטפ ואחריהם אנשי FDJ. באמצע: נאסר בוהאני (FDJ) בחולצה האדומה (ניקוד/ספרינט). צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

דרמה: 13.3 קילומטרים לסיום: רודולפו אנדרס טורז הקולומביאני (קולומביה) עוקף את הנסן וקארדוזו.

13.2 קילומטרים לסיום: הנסן תוקף שוב ומוביל. קארדוזו עוקף את הנסן, שמשיב מלחמה.

השלישיה מתחרה בינה לבין עצמה, לא ערה לכך שהרודפים מתקרבים במהירות וסוגרים פערים.

12.5 קילומטרים לסיום: פאביו פלינה האיטלקי (Trek) מנצל קטע קצר פחות תלול, מתקרב לשלישיה הראשונה ועוקף את כולם בקלילות. קארדוזו לא מוותר ותוקף שוב.

התקפה לאחר התקפה. המובילים מנצלים את השיפוע הנוח כרגע לשפר עמדות. פשוט נהדר!

12 קילומטרים לסיום: זהירות! זארדיני וארדונדו הולכים ומתקרבים למובילים. הם רחוקים מהם 32 שניות בלבד. כמעט ולא נשארו קדימה רוכבים שהרכיבו את קבוצת הבריחה המקורית (זוכרים? 12 המופלאים. מהתסריט). הם מאיצים ומתקרבים. הפער עומד על 18 שניות. פלינה (Trek) מתחבר עם בן קבוצתו ארדונדו ומתפקד כדומסטיק, רוכב לפני ארדונדו ומריץ אותו קדימה. מאחור בדבוקה: אומגה פארמה שולטים במצב ומאיצים את הקצב.

11.5 קילומטרים לסיום: הצמד פלינה וארדונדו מתקרבים לקבוצה המובילה. הנסן נחלש. גם זארדיני וקארדוזו לא רחוקים. המרחק מהדבוקה הוא רק 17 שניות.

11 קילומטרים לסיום: פלינה הגיע לקצה היכולת ונפרד מבן קבוצתו "מלך ההרים" ארדונדו. ארדונדו וקארדוזו מובילים. שניהם רוצים לנצח את המקטע, אבל השיפוע הוא מעל 8% וזה ממש לא קל לנהל מרדף בתנאים כאלה. הם רוכבים גלגל אל גלגל.

בינתיים בדבוקה המתקרבת וסוגרת פערים: בראמבילה (OPQS) ראשון, בחולצה פתוחה ועם פרצוף מאומץ, מוביל את הרוכבים. הפער עומד על 6 שניות מהמובילים, אבל אל תשכחו את השיפוע שמשחק כאן תפקיד ראשי.

10 קילומטרים לסיום: זארדיני מתקרב אל ארדונדו וקארדוזו. האם השניים בדרך להישבר?

בינתיים, מאחור, ריגוברטו אוראן אוראן (OPQS) מדבר בקשר עם המנהל הספורטיבי ומקבל הוראות. בראמבילה בן קבוצתו של אוראן, ממשיך להוביל את הדבוקה. השיפוע עומד על 9%. הפער בין ארדונדו וקארדוזו לדבוקה גדל ל- 25 שניות. זארדיני נמצא בתווך, מחכה כמה מטרים מאחורי שני המובילים, מחכה לשעת כושר לפרוץ קדימה.

9 קילומטרים לסיום: התקפה אירית: במהלך מדהים יוצא הרוכב האירי פיליפ דייגנאן (Sky) מתוך הדבוקה ודוהר קדימה. בן ארצו ניקולאס רואץ' (טינקוף-סקסו) עובר לקדמת הדבוקה ו"סוחב" אחריו את ראפאל מייקה בן קבוצתו, שכרגע מצוי במקום השלישי בדירוג הכללי.

דייגנאן (Sky) דוהר בעלייה ועוקף את זארדיני, בדרכו אל שני המובילים. זמן קצר לאחר מכן הוא מצליח לעקוף אותם ולהוביל.

דייגנאן בדרך לזכייה במקטע. זאת אומרת, אם יצליח להמשיך ולשמור על הקצב בעליה הקשה. רגעים גדולים לרכיבה האירית וגם לקבוצת Sky. 

האירי פיליפ דייגנאן (Sky) מוביל. האם יצליח לשמור על הפער עד קו הסיום? צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
האירי פיליפ דייגנאן (Sky) מוביל. האם יצליח לשמור על הפער עד קו הסיום? צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

מאחור, בדבוקה: ריגוברטו אוראן (OPQS) בעל החולצה הוורודה הוא הרוכב העשירי, דבוק לגלגל האחורי של דומניקו פוצו-ויוו (Ag2r). אתמול ראינו את אוראן מאבד זמן בטיפוס לאוואנס ולקינטנה. הוא לא רוצה שזה יקרה גם היום.

כנראה שאוראן הוא היחיד שלקח את האיום של פוצו-ויוו על התקפה, כי נראה שאפילו המאיים, פוצו-ויוו עצמו, שכח מהעניין לחלוטין. אולי הוא עדיין מתכנן את ההתקפה. קצת מאוחר מדיי. אם הוא ירצה לתקוף מישהו, אין לו חברי קבוצה לצידו שיסייעו לו.

8 קילומטרים לסיום: רואץ' ומייקה (טינקוף-סקסו) תוקפים ויוצאים מתוך הדבוקה קדימה. קינטנה (מוביסטאר) נדבק אליהם. גם לאיטלקי פאביו ארו (אסטנה) אין ברירה והוא נצמד לקינטנה.

ארו יודע שאם הוא רוצה לנצח, או להתקדם בדירוג הכללי, הוא חייב להאיץ, ומהר.

7.7 קילומטרים לסיום: פיליפ דייגאנן (Sky) עדיין מוביל בהפגנת רכיבה נהדרת.

האם יישארו לדייגנאן כוחות עד לסיום? אין לו בקבוקי שתייה, וממילא הבר כבר סגור. 250 פרנקים שוויצריים למשקה, זה קצת יקר.

מאחור רואץ' מריץ את מייקה. להבדיל, אין חברי קבוצה שיסייעו לקינטנה או לארו. הם לבד. אבל הם סוגרים לאט לאט על דייגנאן.

ממש מאחור, איבאן באסו, המטפס של קאנונדייל, נראה ממש סובל. באסו הוא, ככל הנראה, המפסיד הגדול של היום.

"החבר'ה החשובים" – ריגוברטו אוראן וקאדל אוואנס – עולים על מגרש המשחקים. גם הצרפתי פייר רולאן (יורופקאר) מזהה הזדמנות ונצמד אליהם. מהר מאוד הוא משאיר את השניים מאחור ומתקדם אל המובילים. ומה עם פוצו-ויוו? הוא עוד מאחור. מתכנן תכנונים, כבר אמרנו…

ריגוברטו אוראן (OPQS) מוביל את המרדף, אחריו קאדל אוואנס (BMC) ובחולצה לבנה - ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו). בצד שמאל, נאירו קינטנה (מוביסטאר) מתחיל לחמם מנועים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ריגוברטו אוראן (OPQS) מוביל את המרדף, אחריו קאדל אוואנס (BMC) ובחולצה לבנה - ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו). בצד שמאל, נאירו קינטנה (מוביסטאר) מתחיל לחמם מנועים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

אתנחתא קומית: אוהד באסקי מטורף רודף אחרי פייר רולאן הצרפתי. בשלב מסוים נמאס לאוהד והוא הולך להציק למישהו אחר.

4 קילומטרים לסיום: זהו זה? רולאן (יורופקאר) מתקרב לדייגנאן והם נמצאים באותו קו. הבנה משותפת או מלחמת עולם?

2.4 קילומטרים לסיום: פייר רולאן (יורופקאר) לא מחכה לבחון את המצב ולהכין טבלת יתרונות וחסרונות. הוא דוהר קדימה. פיליפ דייגנאן (Sky) לא מוותר. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
2.4 קילומטרים לסיום: פייר רולאן (יורופקאר) לא מחכה לבחון את המצב ולהכין טבלת יתרונות וחסרונות. הוא דוהר קדימה. פיליפ דייגנאן (Sky) לא מוותר. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

בזמן שרולאן ודייגנאן משחקים חתול ועכבר, מתקיים קרב חשוב מאוד ממש מאחוריהם: פאביו ארו (אסטנה) מפר את שיווי המשקל בקבוצת המרדף שמורכבת מאנשי הדירוג הכללי ופורץ קדימה. עכשיו כ-ו-ל-ם חייבים לרדוף אחריו. בעוד שאוראן דבוק לארו, נחוש לא לאבד עוד זמן לטובת רוכבים אחרים, אוואנס מתקשה לעקוב.

ארו ואוראן ממשיכים קדימה. ראפאל מייקה נעלם מהראדאר. האם מקומו בדירוג הכללי הולך להשתנות? ואיפה קינטאנה? בזמן שהיינו עסוקים במלחמת הדירוג הכללי, הגיח קדימה רוכב נוסף, פאביו אנדראס דוארטה ארבאלו (קולומביה). הוא נמצא בין קבוצת הדירוג הכללי לבין פאביו ארו.

פאביו ארו (אסטנה) מקבל עידוד ממקור בלתי צפוי. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
פאביו ארו (אסטנה) מקבל עידוד מלוברדי מקומי. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

בערך 2 קילומטרים לסיום: פאביו ארו (אסטנה) מוביל. בהחלט יום נהדר לארו ולאסטנה. קינטנה ורולאן בורחים לאוראן.

אוראן מוצא בן ברית חדש – בן ארצו פאביו אנדראס דוארטה ארבאלו ומנסה לשכנע אותו לאחד כוחות.

כמה מטרים מאוחר יותר נמאס לארבאלו מהקשקשת של אוראן ("אם אתה חייב לדווש מהר, דווש מהר – אל תדבר"). אחוות מולדת זה טוב ויפה, אבל לארבאלו יש תוכניות לנצח את המקצה. הוא דוהר קדימה.

קילומטר לסיום: אז מה יש לנו? מרדף שמתנהל בשיפוע של 8%. פאביו ארו (אסטנה) מוביל בראש, קינטנה (מוביסטאר) ורולאן (יורופקאר) רודפים אחריו. ארבאלו (קולומביה) משיג אותם. איזו רכיבה!

קו הסיום. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
קו הסיום. צילום: Marco Alpozzi / LaPresse

האיטלקי פאביו ארו (אסטנה) חוצה את קו הסיום ראשון, בוכה מאושר. אחריו, הרבה אחריו, הגיעו הקולומביאני פאביו אנדראס דוארטה ארבאלו (קולומביה) והצרפתי פייר רולאן (יורופקאר). ריגוברטו אוראן, הקולומביאני הוורוד, חצה את קו הסיום חמישי, אבל שמר על המיקום והחולצה.

בזכות הסיום המדהים של המקטע הנוכחי התקדם פאביו ארו (אסטנה) משמעותית בדירוג הכללי, והוא עכשיו במקום הרביעי, על חשבונו של דומניקו פוצו-ויוו (Ag2r), המפסיד העיקרי של היום.

ארו הפך להיות מתחרה ריאלי למקום על הפודיום. הסטטיסטיקה אומרת שעד היום, המנצח במקטע שמסתיים במונטה קאמפיונה, מנצח גם בדירוג הכללי בג'ירו. אין ספק שמלחמות הג'ירו קיבלו זריקת עידוד משמעותית.

מחר – יום מנוחה, וביום שלישי יתחיל השבוע האחרון של הג'ירו ד'איטליה 2014.

תוצאות מקטע 15:
(1) פאביו ארו (אסטנה) 5:33:06 שעות
(2) פאביו אנדראס דוארטה ארבאלו (קולומביה)  21+ שניות
(3) נאירו אלכסנדר קינטנה רוחאס (מוביסטאר) 22+ שניות מארו
(4) פייר רולאן (יורופקאר) – זמן זהה
(5) ריגוברטו אוראן אוראן (OPQS) – בזמן של 42+ שניות מארו

ארו חוגג עם פרוסקו (שמפניה זה בטור דה פראנס). צילום: Gian Mattina D'Alberto / lapresse
ארו חוגג עם פרוסקו (שמפניה זה בטור דה פראנס). צילום: Gian Mattina D'Alberto / lapresse
ריגוברטו אוראן (OPQS) ממשיך להוביל בדירוג הכללי. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
ריגוברטו אוראן (OPQS) ממשיך להוביל בדירוג הכללי. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

דירוג כללי:
(1) ריגוברטו אוראן (OPQS) – זמן כולל: 63:26:39 שעות
(2) קאדל אוואנס (BMC) – פער של 1:03+ דקות
(3) ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו) – פער של 1:50+ דקות מאוראן
(4) פאביו ארו (אסטנה) – פער של 2:24+ דקות מאוראן
(5) נאירו קינטנה (מוביסטאר) – פער של 2:40+דקות מאוראן
(6) דומניקו פוצו-ויוו (Ag2r) – פער של 2:42+ דקות מאוראן

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן