Skip to content

קלמ מפעילה טיסות טראנס אטלנטיות עם דלק ביולוגי

הטיסות החדשות, פיילוט נוסף בחברה בתחום השימוש בדלק ביולוגי, יוצאות מאמסטרדם ליעדים הקריביים - ארובה ובונייר. הטיסות מתבצעות במטוסי איירבס A330-200
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס קלמ המבצע את הטיסות עם דלק ביולוגי. צילום: קלמ
מטוס קלמ המבצע את הטיסות עם דלק ביולוגי. צילום: קלמ

ממשיכה לשמור על הסביבה: חברת התעופה קלמ, הודיעה בימים אלו, כי החלה במהלך ניסיוני שיימשך 6 חודשים ואשר במסגרתו תפעיל טיסות טראנס אטלנטיות שעושות שימוש בדלק בילוגי (biofuel). הטיסות, במטוסים מדגם איירבוס A330-200 יצאו מנמל התעופה סכיהפול שבאמסטרדם ליעדים ארובה ובונייר – איים קריביים, המהווים טריטוריה הולנדית.

הפיילוט מבוצע בשיתוף פעולה עם קבוצת איטיקה, שמפיקה את הדלק הביולוגי ועם חברת SkyNRG, שתספק ותשנע את הדלק למטוסים.

המהלך מהווה ציון דרך נוסף בדרכה שלקלמ לשימור איכות הסביבה בענף התעופה, התורם לצמצום ניכר בפליטת דו תחמוצת הפחמן וכן מעודד שימוש במטוסים קלים, אשר צורכים פחות דלק.

לא פעם ראשונה

זו לא פעם ראשונה שקלמ מבצעת טיסות בדלק ביולוגי, החברה, העובדת משנת 2007 בשיתוף פעולה עם הקרן העולמית לשמירה על הטבע WWF-NL, במטרה לצמצם את פליטת CO2 ולהחדיר את הדלק הביולוגי לתעשיית התעופה העולמית, הפעילה בחודש מרץ 2013 טיסות שבועיות מנמל קנדי בניו יורק לנמל סכיפהול באמסטרדם במטוסי בואינג 777-200, המתודלקים בדלק ביולוגי. בחודש יוני 2012 הפעילה החברת טיסה בין אמסטרדם לריו דה ז'נרו במטוסים שתודלקו בדלק אורגני והפעלת הטיסות בין אמסטרדם לניו יורק היה השלב השני במיזם.

דלק ביולוגי

מטוסים אזרחיים שורפים בממוצע 18 גלונים של דלק לכל אלף מייל. הדלק הביולוגי המופק מיטרופה, מקאמלינה, או מאצות בעל מחזור פחמן קצר יותר ובאיכות גבוהה משל דלק מבוסס קרוסין, עם רמת ניצולת וצפיפות אנרגיה גבוהות במיוחד. כמובן שעל הדלקים האלטרנטיביים המופקים עבור תחום התעופה לעמוד בדרישות מיוחדות נוספות. הדלק שהופק מהיטרופה, למשל, הגיע לנקודת קיפאון של 47 מעלות צלזיוס ולנקודת הצתה של 38 מעלות צלזיוס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן