Skip to content

לא אחד באפריל: עלייה של 24% בלינות במלונות השנה לעומת 2013

בחודש אפריל, בו חל חג הפסח, חלה עלייה של 40% בלינות הישראלים ועלייה של 10% בלינות התיירים. הרב יחיאל אקשטיין: "ביקור האפיפיור עשוי להעלות את מספר התיירים הצליינים לישראל מחצי מיליון למיליון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם באפריל 2014 כמו במארס לפניו, נרשמו נתונים יוצאי דופן בלינות במלונות, בשל לוח השנה ופגיעת מבצע "עמוד ענן" בתיירות הנכנסת אשתקד.

מהמחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל נמסר כי מאחר והשנה נחוג פסח באפריל, ואילו אשתקד בחודש מארס, נרשמה השנה באפריל עליה חריגה וקיצונית בלינות הישראלים. גם בלינות התיירים באפריל נרשמה עלייה בהשוואה לאשתקד ובכל מקרה, מספר לינות התיירים באפריל השנה הוא הגבוה ביותר מאז שנת 2000, שבה נרשמו 1.083 מיליון לינות תיירים, לעומת כ- 1.026 מיליון לינות תיירים שנרשמו במלונות באפריל השנה (10% עליה לעומת אפריל 2013).

האפיפיור פרנציסקוס עם ראש הממשלה נתניהו בבית ההארחה נוטרדאם בירושלים. ציפיוות מהביקור. (צילום אבי אוחיון, לע"מ)
האפיפיור פרנציסקוס עם ראש הממשלה נתניהו בבית ההארחה נוטרדאם בירושלים. ציפיות מהביקור. (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בתחום תיירות הפנים, נרשמו באפריל השנה כ- 1.09 מיליון לינות ישראלים, עלייה של 40% לעומת אשתקד. בסה"כ נרשמו באפריל במלונות כ-2.12 מיליון לינות תיירים וישראלים, עליה של 24% לעומת אפריל 2013.

כאשר מאחדים את תוצאות מארס ואפריל ביחד מגלים שנרשמה עליה של 14% בלינות התיירים וירידה של 2% בלינות הישראלים, ובסה"כ: גידול של 6% בלינות התיירים והישראלים במלונות.

הרב יחיאל אקשטיין אמר היום בתוכניתם של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10 כי ביקור האפיפיור עשוי להעלות את מספר התיירים הצליינים לישראל מחצי מיליון למיליון.

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות: אמר:"על רקע ביקור האפיפיור פרנציסקוס, חשוב למנף את ההצלחה ולהגדיל משמעותית את תקציבי השיווק של משרד התיירות."  הוא הוסיף ששר הביטחון ושרים אחרים נלחמים על עוד מיליארדים לתקציביהם, "בעוד שהתיירות יכולה לתת פתרון לכלכלה ולהביא בהשקעה נכונה בשיווק להגדלת ההכנסות למשק, בהיקף של מיליארדי שקלים בכל שנה וליצור עוד עשרות אלפי מקומות עבודה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן