Skip to content

נעצרו 15 בכירים בנמל אשדוד ובחברות פרטיות בחשד לשחיתות

פרשיית שחיתות חמורה נחשפה הבוקר עם מעצרם של 15 בכירים בנמל אשדוד ובחברות פרטיות. במקביל עוכב לחקירה גם בכיר מעולם הספורט. מנכ"ל הנמל לעובדים: "התבשרתי כמוכם הבוקר על פרשת השחיתות".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-15 חשודים, בהם בעלי תפקידים בכירים בנמל אשדוד  ובחברות פרטיות, נעצרו הבוקר (שלישי) על ידי יחידה להב 433 בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, זיקה פרטית של עובד ציבור ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

השער הכלכלי לכיסיהם של מושחתים? (צילום: נמל אשדוד)
השער הכלכלי לכיסיהם של מושחתים? (צילום: נמל אשדוד)

מממצאי חקירה סמויה שהתנהלה זה כשנה, עלה חשד כי גורמים בנמל בשיתוף בכירים בחברת הפרטיות יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות.

אתמול בתום חקירה סמויה וממושכת, ערכה יחידת להב 433, בשיתוף חוקרי רשות המיסים, פשיטה שבמסגרתה נעצרו ועוכבו לחקירה החשודים. כמו כן במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. לרבות במתחם הנמל.

השער הכלכלי לכיסיהם של מושחתים? (צילום: נמל אשדוד)
השער הכלכלי לכיסיהם של מושחתים? (צילום: נמל אשדוד)

עוד עולה מהחקירה חשד כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל, זאת על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם, גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל. היום אחר הצהריים תבקש המשטרה את הארכת מעצרם בבית המשפט.

במקביל למעצר החשודים, עוכב לחקירה בכיר מעולם הספורט בחשד לטובות הנאה הקשורות לפרשה. הוא צפוי להשתחרר היום לאחר חקירתו.

לפני זמן קצר שיגר מנכ"ל נמל אשדוד, איציק בלומנטל, אגרת לעובדי הנמל בה הגיב המנכ"ל וכתב כי "לאור גל הפרסומים בכלי התקשורת מהבוקר מצאתי לנכון לעדכן כל אחת ואחד מכם באופן אישי. התבשרתי הבוקר כמוכם, כי משטרת ישראל מנהלת חקירה על ביצוע עבירות חמורות שבוצעו לכאורה על ידי גורמים בכירים בנמל בעבר ובהווה. גם ביום זה נמשיך לשרת את לקוחות החברה ולתפעל את הנמל באופן מלא. מדובר ביום לא פשוט לחברת נמל אשדוד ולעובדיה המסורים. אני יודע שבכוחו של אירוע כזה בכדי להטיל דופי ולהכתים ארגון שלם על עובדיו המסורים. ביום שכזה חשוב שכולנו נירתם על מנת להוכיח ללקוחותינו כי העבודה בנמל אשדוד ממשיכה באפן סדיר, מקצועי ושגרתי ואנו חברה ממשלתית האמונה על שמירת החוק". בלומנטל מתכנן בהמשך היום לכנס את דרג הניהול לעדכון בנושאים העומדים על סדר היום.



 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן