Skip to content

צעיר משבט חורה סייע לאחיו וחברו להצטרף לג'יהאד העולמי בסוריה

בשב"כ מוכרת תופעה של ערבים שמבקשים להצטרף לכוחות הנלחמים בסוריה, אבל זו הפעם הראשונה שזוהתה תנועה של צעירים מהנגב להצטרף אל שורות הג'יהאד בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר בדואי בן 23, תושב היישוב חורה שבנגב, נעצר בסוף אפריל שעבר בחשד כי סייע לשני תושבים אחרים מהנגב לצאת לסוריה כדי לחבור לארגון "דוואלת עראק וואלשאם" (מדינת עיראק וסוריה) המסונף לארגון הג'יהאד העולמי. כך הותר היום (שלישי) לפרסום.

הצעיר, טאלב אחמד אבו אלקיעאן, מחמולת אבו אלקיען שבישוב סייע, כך על פי החשד, לאחיו עת'מאן אבו אלקיעאן וקרוב משפחתו שפיק אבו אלקיעאן, שניהם אזרחי מדינת ישראל תושבי חורה, לצאת לסוריה על מנת להצטרף ללחימה יחד עם פעילים סלפים ג'יהאדים אחרים.  לפני שבוע, ב-15 במאי, הוגש נגד אדריס אבו אלקיעאן כתב אישום בבית משפט השלום בבאר שבע, בגין עבירות של קשירת קשר לעוון וסיוע ליציאה שלא כדין.

העביר מסרים בטוויטר ובפייסבוק - אדריס טאלב אחמד אבו אלקיעאן (צילום: השב"כ)
העביר מסרים בטוויטר ובפייסבוק - אדריס טאלב אחמד אבו אלקיעאן (צילום: השב"כ)

אדריס נעצר ב-28 באפריל 2014 ובחקירתו הודה כי ידע בדבר כוונת השניים לצאת לסוריה ולכן העביר להם כספים למימון הנסיעה ומסר להם פרטים של גורמים נוספים הלוחמים בסוריה, כדי שיוכלו לסייע להם. אדיאס, המשתייך לזרם סלפי קיצוני, סייע בתאום נסיעתם לטורקיה  וכניסתם דרך הגבול הטורקי לסוריה. חלק ניכר ממגעיו עם גורמי הטרור התבצע באמצעות רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר.

יציאתם של ערבים אזרחי מדינת ישראל ללחימה בסוריה שלא כדין הינה תופעה מוכרת לשב"כ ולכוחות הביטחון בישראל, אולם זו הפעם הראשונה בה זוהתה יציאה של ערביי הנגב ללחימה בסוריה. בשב"כ אומרים כי מדובר בתופעה מסוכנת, "שכן אלה היוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים, נחשפים לאידיאולוגיות קיצוניות, וקיים חשש כי ינוצלו לביצוע פעילות טרור נגד מדינת ישראל בסופו של יום".

 

 



1 Comment

  1. ניר
    28 במאי 2014 @ 22:09

    כאשר הם נתפסים עי אסאד הוא מטפל בהם שם ללא בג"צ וללא בצלם הענישה בארץ חלשה והדבר מעודד עוד ערבים לצאת לסוריה הוא בטח יקבל עשרים וארבע חודשי מאסר אם היה מקבל עשרים וארבע שניים בכלא היה חושב פעמים במחשבה שניה אולי עדיף שיצאו כי משם הם יחזרו בארנות + 72 בתולות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן