Skip to content

שגריר בלגיה: ליבנו שבור אבל אנחנו נחושים להאבק באנטישמיות

כך אמר היום השגריר בישראל ליו"ר הכנסת ולחברי ועדת העלייה והקליטה בכנסת. אלי נחום, חוקר אנטישמיות בפורום לתיאום המאבק באנטישמיות, גילה בדיון בוועדה כי למחרת זכייתה של מכבי תל אביב בגביע אירופה, היו 17,000 ציוצים אנטישמיים נגד יהודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו בשוק וליבנו שבור נוכח הפיגוע שאירע בבריסל נגד יהודים". כך אמר הבוקר שגריר בלגיה בישראל, ז'אן קורנה דלזיוס, בישיבת ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. עוד אמר כי הרשויות במדינתו משקיעות מאמצים רבים במציאת הרוצח ובהבאתו לדין. "בטווח הרחוק יותר", אמר השגריר "נגביר את הביטחון בסביבות המוסדות היהודים".

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ יואל רזבוזוב אמר כי "האנטישמיות במדינות אירופה הולכת וגוברת וכבר תקופה ארוכה יהודי התפוצות נמצאים בסכנה, אך האירוע שהתרחש בבלגיה מהווה פגיעה משמעותית בביטחון היהודים". הוא הודיע כי  יפנה לוועדת הכנסת ויבקש להקים ועדה משותפת לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ולוועדת החוץ והביטחון, שתדון באופן שוטף בנושא האנטישמיות המתגברת במדינות העולם ואשר תפעל למציאת פתרונות ולשיתוף פעולה עם מדינות העולם בכל הקשור למיגור שנאת היהודים.

"ליבנו שבור". שגריר בלגיה בישראל עם יו"ר הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
"ליבנו שבור". שגריר בלגיה בישראל עם יו"ר הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

עודד בן חור, היועץ המדיני של הכנסת אמר כי ההצעה להגביר את הביטחון ולהביא לדין את מבצע הפיגוע – אלה רק התחבושות, אבל אנחנו רוצים למנוע את הפציעה. לדבריו, צריך לבנות עתיד שבו לשנאת הזרים ולאנטישמיות לא תהיה תקומה ולכן יש להתחיל "בהליך חינוכי שאינו תחבושתי".

שמואל רבאל, מנהל מחלקת אירופה במשרד החוץ: "זה דיון מאוד מאוד חשוב שצריך התקיים. נמשיך להיות בקשר עם השלטונות הבלגיים בצורה הדוקה. מציאת הרוצח ותגבור האבטחה חשובים מאוד,  אבל צריך גם שיצאו גינויים ברורים. זהו פיגוע אנטישמי  וציפיותינו היא שכל מנהיגי אירופה שמתכנסים הערב יוציאו גינוי חד משמעי משותף נגד פגיעה אנטישמית המתקיימת בליבה של אירופה".

ח"כ ראובן ריבלין פנה לשגריר הבלגי ודרש שממשלת בלגיה תהיה מודעת לפעילות שנעשות נגד יהודים. "צריך לאתר את הסכנה ולהבין שמי שמאפשר אנטישמיות וכל ניאו פשיזם בארצו עלול בסופו של דבר למצוא את ארצו בצרה הגדולה ביותר. הסכנה היא גם כלפי בלגיה עצמה כדמוקרטיה נאורה".

17,000 ציוצים אנטישמיים. שמעון פרס ואלופי אירופה בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
17,000 ציוצים אנטישמיים. שמעון פרס ואלופי אירופה בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

חה"כ דב ליפמן פנה לשגריר בלגיה: "אסור לראות בפיגוע בבלגיה אירוע בודד שבתגובה אליו חייבים לתגבר את הביטחון, ממש לא. התקפה זו, כמו אחרים, ביחד עם תוצאות הבחירות האחרות באירופה, מוכיחות לנו הלכה למעשה, סחף מסוכן לכיוון האנטישמי. אדוני השגריר, אל תטעה, ישנו קשר ישיר בין הדברים האנטי ישראלים שאומרים חלק ממנהיגי אירופה לאנטישמיות – את התוצאה הקשה ראינו בפיגוע הרצחני בבלגיה. דיבורים על דה-לגיטימציה של ישראל באירופה, מזינים אנטישמיות". חה"כ ליפמן סיים את דבריו עם בקשה לשגריר להעביר הודעה זאת למנהיגי אירופה, "חוץ מהגברת הביטחון סביב קהילות יהודיות, יש להשתמש בלשון זהירה ומדודה. הכל הקשור להכפשת מדינת ישראל".

אלי נחום, חוקר אנטישמיות בפורום לתיאום המאבק באנטישמיות: "הבעיה היא לא רק באירופה, אנחנו עוקבים אחר כל האירועים האנטישמיים ויש מאות אירועים בחודש. לאחר שמכבי זכתה בגביע אירופה, למחרת היו 17000 ציוצים אנטישמיים נגד יהודים – העולם המערבי כולו נגוע באנטישמיות".

ג'וש שוורץ, הסוכנות היהודית:  "אנחנו כמובן עוקבים אחר הנעשה בכל הקהילות היהודיות באירופה.  המענה המרכזי של הסוכנות היהודית היא קרן שהקמנו לסיוע בטחוני לקהילות יהודיות בתיאום עם משרד ראש הממשלה. הענקנו סיוע ל-17 מדינות באירופה".

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל רבני אירופה אמר שהקהילות היהודיות מצפות שתהיה אמירה ודרישה כלפי השלטונות באירופה וכלפי לאיחוד האירופי לחוקק חוק בנושא שגם אמירה של אדם פרטי ברחוב כלפי יהודי תחשב לעבירה על החוק והעמדה לדין.  אך עודד בן חור, היועץ המדיני לכנסת, השיב לו כי חקיקה מעין זו רק תגביר את האנטישמיות ותשחק לידיהם של שונאי היהודים.

ח"כ רוברט אילטוב: "מה שחשוב מאוד היום הוא שיש אלפי לוחמים בארגוני טרור בסוריה שמגיעים מאירופה. רק בצרפת מספר הלוחמים הללו הוא 900 כפי שידוע לשלטונות צרפת. בקצב הזה נגיע לאלפי טרוריסטים בכל יבשת אירופה. זוהי תשתית טרור מאוד רחבה ושלטונות אירופה צריכים לתת על כך את הדעת לפני שיתחיל להיות מאוחר ולפני שרחובות אירופה יתחילו להיות מטרה לאותם ארגוני טרור".

גם יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, נפגש עם שגריר בלגיה בישראל. אדלשטיין שוחח עם השגריר על הפיגוע שאירע בבריסל ביום שבת ושבמהלכו נרצחו שלושה בני אדם, ביניהם שני ישראלים.

"ליבנו שבור. כולנו בשוק מהמקרה", אמר השגריר לאדלשטיין, דיברתי הבוקר עם אנשי ראש הממשלה שלנו והתבקשתי להעביר אליך, כיו"ר הפרלמנט הישראלי את תנחומיו ותנחומי העם הבלגי.

"אנחנו נחושים להילחם באנטישמיות", הוסיף השגריר, "ותפקידי לחזק את הקשר בין המדינות. ישראל היא פנינה ואזרחיה פנינים. התקבלנו פה בברכה ואני מנסה להביא תועלת לשתי המדינות במסגרת תפקידי".

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר: "אני יודע שאתם עושים הכל לחקור ולתפוס את הרוצח. צריך להילחם בבורות של אנשים כלפי ישראל וכלפי העם היהודי כדי שמקרים כאלה לא יישנו, ויש לעשות זאת באמצעות הסברה. לטעמי זוהי מטרה חשובה ומשימה של שתי המדינות".

1 Comment

  1. ניר
    27 במאי 2014 @ 18:33

    אנטישמיות קיימת ובועטת חינוך? את מי תחנכו את אותו אנטישמי מהימין או אותו אנטישמי מהשמאל צריך להגביר את האבטחה על מוסדות יהודים/ ישראלים בחול להיות בקשרי עבודה עם שרותי הבטחון בחול וכמובן עונישה חמורה יותר החינוך לא יעקור את ההסתה והשינאה העולם המערבי והערבי נגוע באנטישמיות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן