Skip to content

שישה עולים חולצו ע"י הסוכנות מאזור דונייצק הנתון בקרבות

במחוז דונייצק מתגוררים כ-30 אלף יהודים, מהם כ-11 אלף בעיר דונייצק. כעת נערכים ביחידה לדוברי רוסית בסוכנות היהודית להעלות משפחות נוספות מהאזור באופן דומה אם הקרבות יימשכו ולא תתאפשר המראה משדה התעופה בעיר. לפי נתוני הסוכנות, בארבעת החודשים הראשונים של 2014 גדל מספר העולים מאוקראינה פי שניים וחצי, בהשוואה לאשתקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצה של שישה עולים מאזור דונייצק שבמזרח אוקראינה נחתה היום בישראל בתום מבצע חילוץ מהיר של הסוכנות היהודית, על רקע ההסלמה בקרבות בשדה התעופה בעיר.

הקרבות בין הכוחות האוקראיניים לבין הכוחות הפרו-רוסיים בשדה התעופה האזרחי של דונייצק ובסביבתו החלו אתמול, יום לאחר הבחירות לנשיאות באוקראינה. בעקבות ההסלמה בקרבות, נסגר שדה התעופה לטיסות יוצאות ולטיסות נכנסות והגישה לשדה התעופה נחסמה.

משפחת אורינה מדונייצק במלון בדנייפרופטרובסק (צילום: שליח הסוכנות היהודית, מקס לוריא)
משפחת אורינה מדונייצק במלון בדנייפרופטרובסק (צילום: שליח הסוכנות היהודית, מקס לוריא)

קבוצה של שישה עולים, ביניהם גם זוג עם תאומות בנות כשנה מדונייצק וזוג נשוי מהעיר מאריופול, אמורה הייתה להמריא אתמול בערב לישראל מדונייצק. עקב הקרבות וסגירת שדה התעופה התקבלה החלטה ביחידה לדוברי רוסית בסוכנות היהודית לפנותם בהקדם בדרך יבשתית לדנייפרופטרובסק ושם לשכנם במלון עד ההמראה לישראל. היום בבוקר עלו העולים על טיסה מדנייפרופטרובסק לקייב ומשם טסו לישראל. העולים נחתו בשעה האחרונה בנתב"ג.

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי אמר כי "שליחי הסוכנות היהודית באוקראינה ממשיכים לפעול בכל התחומים וערוכים לכל תרחיש, כפי שהאירוע האחרון בעיר הולדתי דונייצק מראה. על רקע המצב במדינה הרחבנו באופן משמעותי את פעילות הסוכנות היהודית באוקראינה ובכלל זה את הסיוע לעולים, הבאת צעירים לתכניות בישראל, לימודי העברית באולפן ועוד".

על פי נתונים של היחידה לדוברי רוסית בסוכנות היהודית, במחוז דונייצק מתגוררים כ-30 אלף יהודים, מהם כ-11 אלף בעיר דונייצק. כעת נערכים ביחידה לדוברי רוסית בסוכנות היהודית להעלות משפחות נוספות מהאזור באופן דומה במידה והקרבות ימשכו ולא יהיה ניתן להמריא משדה התעופה דונייצק. שליחי הסוכנות היהודית נמצאים בקשר הדוק עם הקהילות היהודיות במחוז דונייצק וערוכים להעניק סיוע מיידי ליהודים ככל שיידרש.

על פי נתונים של הסוכנות היהודית בארבעת החודשים הראשונים של 2014 גדל מספר העולים מאוקראינה פי שניים וחצי (142%) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 762 עולים הגיעו באמצעות טיסות של הסוכנות היהודית לעומת 315 בחודשים ינואר – אפריל 2013. בחודש מרץ עצמו גדל ב- 200% מספר העולים לישראל (222 לעומת 74 איש ). באפריל חל זינוק דרמטי של 383 עולים לעומת 97 אשתקד (גידול של 295%). זינוק דרמטי גם במספר האנשים שהחלו את תהליך העלייה ובפונים לשליחי הסוכנות היהודית לקבלת ייעוץ לעלייה.

כ- 90 פעילים של הסוכנות היהודית באוקראינה עוסקים בחיזוק הקשר של יהודי אוקראינה עם ישראל והעולם היהודי ומסייעים למתעניינים בעלייה.

1 Comment

  1. ניר
    27 במאי 2014 @ 18:26

    האמת אני לא היית מעלה אותם העליה מחבר העמים לשעבר חופשית אותם עולים יכלו לעלות מזמן זה שהתחת שורף להם ולפתע נזכרו שהם"יהודים" אומר הכל בהכרי אישת עולים מחבר העמים הכרות אישית רובם הגדול אין לו שום קשר ליהדות לא סבא ולא סבתא איך הם מגעים לכאן פשוט יש שליחים והשליח צריך למלא מכסות וכמובן לא בודקים בציציות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן