Skip to content

היום מתפרסם מכרז לשיווק קרקע למלונות במתחם הרכס בירושלים

יוסיף בשלב ראשון כ-700 חדרי לינה לעיר. משרד התיירות קידם את התב"ע למתחם המלונות שייחנך ב-2019 ויכלול ארבעה מלונות. מארגני התיירות מברכים: דרושים מלונות של שלושה וארבעה כוכבים שיציבו תחרות להיצע המלונות בבית לחם. המלונאים: נקווה להיענות של יזמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-700 חדרי מלון חדשים צפויים להיתוסף בשנים הקרובות להיצע החדרים בירושלים. לאחר שמשרד התיירות קידם את אישור תוכנית בניין העיר (תב"ע), מפרסמת רשות מקרקעי ישראל מכרז לשיווק קרקעות למלונות במתחם הרכס, בארמון הנציב (מול טיילת שרובר) בירושלים.

הדמיית מתחם הרכס. בין עתודות הקרקע המשמעותיות האחרונות בירושלים לבניית בתי מלון. (צילום הדמיה: משרד התיירות)
הדמיית מתחם הרכס. בין עתודות הקרקע המשמעותיות האחרונות בירושלים לבניית בתי מלון. (הדמיה: רינת פז)

המתחם שיקום, הוא בין עתודות הקרקע המשמעותיות האחרונות בירושלים לבניית בתי מלון באופן מיידי. המתחם כולל ששה מגרשים המיועדים למלונות (כאשר מגרשים 1-4 ישווקו ראשונים ושני מגרשים נוספים ישווקו בהמשך).

המתחם כולל גם מגרש עם מבנה לשימור, ושטח מסחרי וכן מגרש המיועד לשמש חניון לאוטובוסים שיהיה משותף לכל המלונות.

במשרד התיירות מאמינים שהחזית המסחרית שמתוכננת בקומת הקרקע של המלונות, תמשוך מבקריםמהטיילת הסמוכה, תחייה את השכונה ותהיה מוקד בילוי לתושבים ולתיירים.

במגרש הראשון מיועד לקום מלון בן שבע קומות עם כ-180 חדרים, במגרש השני מלון בן שבע קומות עם כ-150 חדרים. במגרש השלישי מיועד לקום מלון בן שמונה קומות עם כ-180 חדרים. במגרש הרביעי מיועד לקום מלון בן שמונה קומות עם כ-220 חדרים.

משרד התיירות יממן את הוצאות השיווק והפיתוח של המתחם, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות, שתהיה מופקדת על הקמת חניון האוטובוסים.

במשרד התיירות מדגישים כי המשרד מעודד הקמת מלונות בארץ, בין היתר, כדי להוזיל את מחירי הנופש בישראל על ידי יצירת תחרות.

בארבע השנים האחרונות העניק משרד התיירות ליזמים בירושלים סיוע בסכום של 375 מיליון שקל, מתוך השקעה כוללת של יותר מ-1.8 מיליארד שקל. השקעות אלה יוסיפו לעיר 2,578 חדרי מלון חדשים.

לדברי שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו, משרד התיירות שם לו למטרה להפוך את ירושלים ליעד תיירות בינלאומי ולחזק את מעמדה הבינלאומי של עיר הבירה. "עם השלמת בנייתו של המתחם, הוא ימריץ את התנופה הכלכלית לפיתוח העיר, ואני משוכנע שבכך יתחזק מאוד מעמדה של ירושלים כמובילה על מפת התיירות של ישראל"

תחרות לבית לחם

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, עמי אתגר, אומר בתגובה כי זהו מכרז חשוב ביותר על רקע מחסור קריטי בחדרי מלון בבירה.

מלון בבית לחם. תחרות למלונות ירושלים. (צילום: עירית רוזנבלום)
מלון בבית לחם. תחרות למלונות ירושלים. (צילום: עירית רוזנבלום)

אתגר: "כיום אין בירושלים היצע משמעותי של חדרים לקבוצות ברמה של שלושה וארבעה כוכבים, למעט במה שמכונה 'מתחם מנדלבאום' שבו שלושה מלונות (עץ הזית, לאונרדו וגרנד קורט) עם 1.100 חדרים שנותנים פתרון מהותי לקבוצות שמוכנות לשלם מחירים סבירים, למרות שבבית לחם זול יותר. קבוצות נוספות לא מגיעות לירושלים, כי אין חדרי מלון. המחסור בחדרים מהווה כבר כיום חסם להגעת תיירים לישראל וילירושלים".

לדבריו, המצב כיום הוא שחמישה חודשים בשנה ובהם מאי ואוקטובר-נובמבר, אי אפשר להשיג חדרים לקבוצות – וגם לתיירים יחידים. "אנחנו לא רוצים שכל התנועה הזו תתחיל לצרוך את מלונות בית לחם בשל רמת המחירים הנמוכה שלהם".

מנהלת ההשקעות במשרד התיירות, נותנת מענקים ליזמים המעוניינים להקים בתי מלון בישראל, בשיעור של 20% מגובה ההשקעה. בשנים האחרונות קיבלו יזמים בירושלים מענקים בגובה של 28%, אולם לא ברור מה תהיה המדיניות בעניין זה בהמשך.

אתגר מדגיש שההחלטה שהתקבלה בעבר על מענק של 28% בירושלים היא חשובה ביותר, כדי לעודד את היזמים לגשת למכרז. "כיום יש ביקושים גבוהים של תיירים עם רמות מחירים טובות. עם זאת, לנוכח אי ודאות גיאופוליטית, צריך למשוך את היזמים עם המענק המשופר".

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, אמר בתגובה: "טוב שנפתח מכרז לבניית מלונות בירושלים. התאחדות המלונות מקווה כעת להיענות חיובית מיזמים. במקביל, טוב היה לו לווה המכרז ביישום החלטת הממשלה להוזלת הנופש בישראל, לשם יצירת כדאיות למשקיעים. זאת באמצעות הקלה על רכיבים שונים בתפעול בתי המלון, כמו אבטחה וארנונה, הקלה שכרגע אינה נראית באופק"

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן