Skip to content

האח גדול שוב יצא קטן

מי שמכניס לבית מרושת מצלמות אישה שמאלנית רדיקאלית ומתנחל מהזן הפנאטי, ומעמת פעילה טבעונית עם "מגדל בקר" וירטואלי, שלא יגלגל עיניים כשהקרקס יוצא משליטה. אם ההפקה "מתנגדת לביטויי גזענות ואלימות", מדוע הדייר הנבער, שתהה בקול רם כיצד לא דוקרים את חבר הכנסת טיבי, ממשיך להיראות בפריים-טיים של ערוץ 2?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחי: "שואל אותך שאלה לגיטימית, איך לא מורידים אותם? (הכוונה לח"כים הערבים) ראית את אחמד טיבי, מדבר כמו אחמדינז'אד. איך לא קמים שם? אפילו הצלם, איך הוא לא קם ודוקר אותו?

אלדד: "צודק, במדינה אחרת היו תולים אותו בכיכר העיר".

הדיאלוג הנ"ל, שמסית ללא בושה לרצח ח"כ בישראל, לא התקיים בפורום של מופרעי תג-מחיר ולא בשיח מתלהם בין טוקבקיסטים. הסמול-טוק הגזעני, שהתנהל בין הדיירים אחי נתן ואלדד גל-עד, התרחש בתחילת השבוע בבית האח הגדול ושודר בזמן אמת בערוץ 26 (ערוץ האח הגדול שמשדר מ"כלוב הזהב" בכל שעות היממה).

במדינה מתוקנת, צמד הגזענים היו מודחים מהבית דקה לאחר ההתבטאויות, כשמנחי התוכנית מגנים את האמירות בפומבי ומתנצלים בשם ההפקה.

ואיך הגיבו ראשי הזכיינית קשת, זו שעומדת מאחורי הקרקס הטלוויזיוני? במקום לסלק את הפרחחים הם הסתפקו בשיחת נזיפה וגינוי רפה שמהווה עלבון לאינטיליגנציה. להלן התגובה הלאקונית: "לשון ההתבטאות של השניים הינה חמורה ולא מקובלת בבית האח הגדול. הפקת התכנית מתנגדת לכל ביטוי גזענות ואלימות באשר הוא".

לכאורה, מדובר בתגובה נחרצת שמתנערת מגילויי הגזענות. הבעיה היחידה שאין שום קשר בין המילים הכתובות לבין ההתנהלות בפועל. אם ההתבטאות של השניים "חמורה ולא מקובלת", כדברי נציגי הזכיינית, מדוע "הכוכבים" החשוכים ממשיכים לשהות בבית?

אם ההפקה "מתנגדת לביטויי גזענות ואלימות", מדוע הדייר הנבער, שתהה בקול רם כיצד לא דוקרים את חבר הכנסת טיבי, ממשיך להיראות בפריים-טיים של ערוץ 2?

התשובה נראית לי ברורה, פשוטה ומקוממת. קברניטי האח הגדול מתפרנסים מביטויי הגזענות ועושים בהם שימוש ציני לצורכי העלאת רייטינג. מי שמכניס לבית מרושת מצלמות אישה שמאלנית רדיקאלית ומתנחל מהזן הפנאטי, ומעמת פעילה טבעונית עם "מגדל בקר" וירטואלי, שלא יגלגל עיניים כשהקרקס יוצא משליטה.

מלהקי התוכנית מלקטים, באופן מודע וציני, אנשים וולגריים ובהמיים, במטרה לייצר קונפליקט, ואחר כך משתוממים כשהאלימות עולה על גדותיה. וכן, גם דיאלוג מבחיל מהסוג שהתנהל השבוע מהווה אלימות מילולית ברמה הבזויה ביותר.

השבוע אמצעי התקשורת דיווחו בשאט-נפש על התחזקות הימין הקיצוני בבחירות לפרלמנט האירופי. כתבי החוץ הכריזו בטון מזועזע על נסיקת "החזית הלאומית", מפלגת הימין הצרפתית, בהנהגת מארין לה-פן, שתפסה כשליש מהמושבים בפרלמנט האירופי המחודש.

עליית הימין הקיצוני שצובר תאוצה באירופה צריכה להדיר שינה מעייני הציבור הנאור. עם זאת, לפני שאזרחי ישראל נזעקים מהאנטישמיות באירופה כדאי שיתבוננו בגזענות שמתפשטת בגזרתם.

בזמן שהקיצונים באירופה מתקרבים לזרם המרכזי, אצלנו הימין הפאשיסטי הוא כבר מזמן חלק מהממסד. מפלגת "הבית היהודי", חברה בכירה בממשלה שמתהדרת ב-12 מנדטים, לא שונה בהרבה מסיעת הימין הצרפתית. כשיו"ר הבית היהודי נשאל בראיון רדיו מה היה קורה אילו היה נקלע לחדר סגור עם אבו מאזן, השיב השר המהולל: "הייתי מבקש שיעשה קפה קטן לכולנו". זו המהות של הערבי בעיני שר הכלכלה – לשרת את הגביר היהודי (ואם מישהו חושב שמדובר בבדיחה צולעת נזכיר שאותו בנט השווה את העם הפלסטיני ל"רסיס בישבן").

מילא נפתלי בנט. אותו עוד אפשר לסווג כנציג הימין הסהרורי. אבל גם יאיר לפיד, שמתיימר לייצג את הזרם המרכזי בישראל, הצהיר בזחיחות אופיינית יממה לאחר הבחירות כי "לא נעשה גוש חוסם עם הזועביז". כלומר, לתפיסת שר האוצר, נבחרי הציבור הערבים נספרים כמקשה אחת וכולם חוסים תחת הגדרת "הזועביז". עם "הסטרוקים" מהימין הקיצוני לפיד מסתדר מעולה. הוא אפילו כרת איתם ברית מיד לאחר הבחירות.

אם תוסיפו לאמירות הללו את מבול החקיקה הלאומנית, בהובלת האלקינים והחוטובלים, ואת העובדה שבמדינת ישראל ישנה קבוצת כדורגל שמדירה את ערביי ישראל (קבלו רמז – שר החוץ הוא אוהד מושבע של המועדון), אין מנוס מהמסקנה שישראל מתבוססת בגזענות. על היחס הנורא לפליטים, שנכלאים במתקן דחוס ללא שום הצדקה, מיותר להכביר מילים.

האח הגדול, תכנית הדגל של "קשת" שמשודרת בלב הפריים-טיים, היא רק בבואה לגזענות קשה וממארת שמכרסמת בחברה הישראלית.

באתר הרשות השנייה, שמפקחת בין היתר גם על השידורים המסחריים, נכתב כי הרשות מחויבת ל"טיפוח אזרחות טובה וחיזוק ערכי הדמוקרטיה וההומניזם". אם כך הדבר, מצופה מהרשות השנייה לשמש כמבוגר האחראי ולהחשיך את המסך על תכנית שמשמשת אכסניה לחשוכים. זו תהיה תרומה נהדרת ל"חיזוק ערכי הדמוקרטיה וההומניזם".

1 Comment

  1. ניר
    28 במאי 2014 @ 21:59

    תומר פולג אני מצטט אותך " לפני שאזרחי ישראל נזעקים מהאנטישמיות באירופה כדאי שיתבוננו בגזענות שמתפשטת בגזרתם."
    האנטישמיות באירופה באה מהאוכלוסיה המוסלמית שלא פחות גזענית שמצא לה חיבור לשמאל האירופאי מצא מין את מינו בשמאל האנטישמיות מכובסת במילה אנטיציונות ולא אזכיר את מעשי הטבח בטולוז /בבלגיה/ זריקת רימיון ברובע היהודי בפריז לעבר בית הכנסת / רצח מזויע של אילן חלימי בגלל יהדותו
    בקשר לתוכנית האח הגדול מחפשים כסף וריטינג כך עובדת תעשית התקשורת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן