Skip to content

מוציא לשון בטלוויזיה: גל אוחובסקי

גל אוחובסקי, מתברר, לא רק מעליב את משתתפי 'כוכב נולד'. הוא אפילו ניסח קוד התנהגות חדש למנחי טלוויזיה, כשהוציא לשון, הפנה גב למרואיין - רונן שובל, יו"ר תנועת 'אם תרצו' - וכינה אותו 'מפלצת' ו'גזען'. אתמול הוא אולץ להתנצל ועשה זאת בלשון רפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גל אוחובסקי, מתברר, לא רק מעליב את משתתפי 'כוכב נולד'. הוא אפילו ניסח קוד התנהגות חדש למנחי טלוויזיה, כשהוציא לשון, הפנה גב למרואיין – רונן שובל, יו"ר תנועת 'אם תרצו' – וכינה אותו 'מפלצת' ו'גזען'. אתמול הוא אולץ להתנצל ועשה זאת בלשון רפה

מאת אורה עריף כץ

"הגיעו לנציב תלונות  הציבור של ערוץ 2 תלונות על כך שהייתי תוקפני מידי כלפי האורח. אז מצד אחד, אני עדיין חושב שהוא והארגון הם מסוכנים לדמוקרטיה הישראלית. מאוד. מצד שני, הדיון התלהט, ובשלב מסוים אפילו סובבתי אל האורח את הגב. שזה לא מאוד מנומס. באמת. אבל אני מבקש להבהיר שזה היה בלהט הוויכוח ולא הייתה לי שום כוונה לפגוע בו או להעליב מישהו מהצופים", אמר אוחובסקי בשידור חי.

התקרית אירעה ב-29 בינואר, בתכנית שבה אירחו אוחובסקי ואלירז שדה, במסגרת תכנית הראיונות של ערוץ 2 "מה אתם אומרים" (שידורי קשת) את רונן שובל. השחקן מוחמד בכרי ושובל זומנו לראיון עקב התנגדות תנועת "אם תרצו" להשתתפותו של בכרי בהצגה במועדון צוותא בתל אביב. התנגדותם הייתה על רקע היותו של בכרי יוצר הסרט 'ג'נין ג'נין'.

אמנם כבר הוכח שהסרט ג'נין ג'נין חטא למציאות, אך אוחובסקי בחר במובהק צד, כשאיבד את העשתונות במהלך הראיון והשתלח בשובל תוך השוואה בין דבריו לבין דברים גזעניים שנאמרו בגרמניה של ראשית שנות השלושים.

מהרשות השניה נמסר כי בעקבות התנהגותו של אוחובסקי, הגיעו לנציב תלונות הציבור עשרות תלונות של צופים. היום, כאמור, אולץ אוחובסקי להתנצל על פי דרישת נציב הפניות של הרשות , דוד רגב.

הזכות להשפיל. גל אוחובסקי (צילום: דור מלכה)
הזכות להשפיל. גל אוחובסקי (צילום: דור מלכה)

מהרשות השניה נמסר כי: "התוכנית אליה זומן רונן שובל כמרואיין מוגדרת אמנם כתוכנית הבעת דעות ובהחלט יש מקום לכך שגם המרואיין וגם המראיינים יביעו את דעתם. אך אין זה מעניק למראיין את הזכות להשפיל את המרואיין הגם שהדעה שהוא מביע אינה נוחה למראיין.

שובל הוזמן להשתתף בתוכנית ולהביע את דעתו. הוא לא כפה את עצמו על עורכי התוכנית ולא דרש להשתתף בה. לכן על מזמיניו היה לנהוג בו בכבוד בסיסי ולא להשפילו אל מול הצופים הרבים בתכנית", כתב רגב בהחלטתו, תוך שהוא מדגיש כי אוחובסקי לא נדרש להתנצל על הבעת דעותיו אלא על דרך התנהגותו כלפי המרואיין.

1 Comment

  1. עמית
    12 בפברואר 2012 @ 21:58

    מישהו צריך פעם אחת ולתמיד לומר לאוחובסקי "if you can't stand the heat stay away from the kitchen"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן