Skip to content

נטאשה אטלס באה לעשות שלום

הזמרת הבינלאומית, המשלבת מוזיקה ערבית ומערבית, הפסיקה את הופעתה בפסטיבל באשדוד והסבירה לקהל למה באה להופיע בישראל: "החומה חייבת לרדת כי היא מסמלת את החומה שיש בלב ובראש של כל אחד ואחת. הפחד – זו החומה, שלעולם לא תאפשר הערכה הדדית. הושיטו יד לבני דודכם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערביה, יהודיה ובלגית נפגשו בחוף ימה של אשדוד, נשמע כמו תחילתה של בדיחה מוצלחת, אולם מדובר בגוונים מהם עשוייה נטאשה אטלס, זמרת בינלאומית המשלבת בשירתה מוזיקה ערבית ומערבית. אטלס מחזיקה בטייטל מטעם האומות המאוחדות – "שגרירה של רצון טוב".

נטאשה שבתה את לבבות המאזינים הישראלים עם הביצוע יוצא הדופן שלה לשיר "I Put a Spell on You", שנכתב בשנת 1956 בידי סקרימינג ג'יי הוקינס וזכה מאז לשורה ארוכה של ביצועים. הכי מפורסמים מביניהם הם הביצוע המצויין של להקת קרידנס קלירווטר רבייבל, שהפכה את השיר להמנון רוקנ'רול סוחף, ומולו הביצוע מלא הנשמה והעצבות של נינה סימון משנת 1965. היה ברור מאליו כי אעשה את דרכי לאשדוד לאחר שנודע לי כי נטאשה תופיעה במסגרת "פסטיבל מדיטרנה אשדוד למוזיקה, קולנוע, אמנות וטעמים ממדינות הים התיכון".

הרימה להנחתה. אטלס. צילום: יובל אראל

אווירה חייכנית ועולצת שרתה השבוע על המתחם החדיש והמעניין של המרכז לאמנויות הבמה באשדוד. ברחבה הגדולה שלפני המבנה המאתגר ארכיטקטונית, הוצבו דוכני מזון המייצגים את שלל מדינות הים התיכון וכך יכולת לטעום מהלחמעג'ון הטורקי, דרך הפריקסה הטריפוליטאי ועד מטעמי המטבח הדרום צרפתי, בעוד להקת אנסמבל יאמאן מנעימה את האווירה בצלילי דעאסה לקהל הרבגוני שמילא את הרחבה. בשעה תשע כבר נמצאנו בתוככי האודיטוריום המפואר של המרכז יחד עם קהל המאות שבחר את המופע של נטאשה אטלס על פני המופע של הזמרת הפורטוגזית מריצה, שהתקיים לא הרחק באמפי' העירוני הגדול.

נטאשה אטלס נולדה בבלגיה לאמא אנגליה, שהמירה את דתה לאיסלם, ולאב ממוצא ערבי, ושורשיה כוללים שורשים מצריים, מרוקנים ופלסטינים. היא ממזגת מוזיקה צפון אפריקאית ומוזיקה ערבית עם השפעות מערביות, ואת שיריה היא שרה במספר שפות – אנגלית, צרפתית, ספרדית וערבית.

עם הרכב נגנים הכולל אירוח של נציגים מקומיים בסימן דו קיום, כולל נגן העוד והכינור וואסים עודה מתזמורת נצרת, הציגה נטאשה אטלס מעין תעודת זהות מוסיקלית בליין אפ שכלל 14 שירים וקטעים מוזיקליים, בתבשיל סגנונות המערבב קורטוב של ג'אז, מוזיקה ערבית לצד פופ, רוק ושאנסון. נטאשה הרימה לקהל להנחתה כאשר בחלקו השני של המופע גם פצחה בריקוד וסחפה מחיאות כפיים וקריאות שמחה מהאולם.

לצד ביצועים מצויינים לשירים "Riverman" של ניק דרייק, "on Amie la Rose" של הזמרת הצרפתיה פרנסואז הארדי וביצוע מלווה בריקוד בטן לשירה של הזמרת הלבנונית פיירוז – "Sa'alouni El Naas", חשיבותו הפוליטית של הערב הגיעה כאשר נטאשה לקחה אתנחתא מהשירה ומהריקוד, ויצאה בהצהרה על הסיבה לבואה לישראל: "הבנתי שאם לא ייעשו צעדים משני הצדדים לקירוב, החומה תגבה יותר ויותר, והחומה הזו חייבת לרדת, החומה חייבת לרדת כי היא מסמלת את החומה שיש בלב ובראש של כל אחד ואחת. הפחד – זו החומה, שלעולם לא תאפשר הערכה הדדית. הושיטו יד לבני דודכם, אתם יודעים שהם קרוביכם". מיד לאחר הדברים הגישה לקהל את השיר "It's A Man's World " בביצוע מרטיט.

אכזבתי היחידה מהערב הייתה חסרונו של ביצוע חי ותוסס לשיר ההוא, זה שחשף את נטאשה בפנינו מלכתחילה – "I Put a Spell on You".

2 Comments

  1. אנדריי בליצקי
    30 במאי 2014 @ 17:34

    הביצועים ל-"מון אמי לה רוז" הצרפתי ו"סאא'לוני א-נאס" של פיירוז הלבנונית, זה היה ללא ספק השיא של ההופעה, גם מאוד אהבתי איך שנטשה רקדה על הבמה לצלילי השירים.
    היא גם רוקדת מדהים ואגב הביצוע שלה ל"סאא'לוני א-נאס" עושה כבוד ענק למקור ולא נופל ממנו.
    מי שלא היה בהופעה פיספס ובגדול.
    ממליץ לכולם לשמוע אותה, מבטיח לכם שתאהבו ותתמכרו.

  2. אנדריי בליצקי
    30 במאי 2014 @ 17:31

    הייתי בהופעה ונטאשה פשוט הייתה מדהימה, נהנתי מכל רגע, וזו הייתה בשבילי חוויה בלתי נשכחת.,
    יש לה קול מהפנט ומרגש ואי-אפשר להישאר אליה אדיש.
    היא שרה מהמם, במיוחד התחברתי לשירים בערבית והביצועים שלה לשירי פיירוז ענקיים.
    אני מקווה שהיא תבוא יותר לארץ, היא זמרת ענקית, אגב בסוף המופע היא חתמה לי על דיסק שלה וגם זכיתי להצטלם איתה לתמונה משותפת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן