Skip to content

אחרי סיכול ניסיון הפיגוע – יום של תאונות וירי בשטחים

ידי כוחות הביטחון, המשטרה ומד"א היו עמוסות. אחרי אירוע הפח"ע בבוקר יום ו' בצומת תפוח, נהרגו שני אופנועים במהלך מירוץ בלתי חוקי סמוך לבית אריה וסמוך להתנחלות אדם פגעו קליעים ברכב, ללא נפגעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 פקקי תנועה כבדים ניכרו ביום שישי בצמתים שונים בשומרון וביציאה מירושלים. הנוסעים גילו הבנה לעומס, עקב הניסיון ללכוד מחבלים נוספים שאולי נושאים עליהם חגורות נפץ דומות לזו שנחשפה על גופו של פלסטיני בצומת תפוח. 

בתוך כך, הודיע דובר המשטרה כי בהמשך למעצר בצומת תפוח, שביצעו לוחמי גדוד אלון של משמר הגבול, הנחה מפכ"ל המשטרה את המפקדים לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי לוודא שאכן מדובר במפגע בודד. עם סיום השלב הראשון בפעילות, שוחח המפכ"ל עם המפקדים והלוחמים ואמר: "מדובר בהתנהגות מבצעית של לוחמים בעלי תושייה, נחישות ומקצועיות מהמעלה הראשונה, הרכב המטען וגודלו מעידים שהסיכול מנע פגיעה באזרחים רבים חפים מפשע, אירוע זה ממחיש עד כמה חשובה הפעילות השוטפת של כוחות צהל ומג"ב בגזרה רגישה זו".

לוחם מג"ב, סמ"ר ס', אחד משני הלוחמים שעצרו את המחבל בצומת תפוח, סיפר: "כשזיהיתי את המחבל מתקרב לעבר המחסום בצורה מחשידה הייתה לי הרגשה שמדובר באירוע חריג, קראנו לו לעצור ולהוריד את הז'קט, זיהיתי קופסה שחורה שדבוקה לבטנו ומיד הבנתי שמדובר במחבל מתאבד… אין לי ספק שאסון גדול נמנע, בדיוק לאירועים כאלה הלוחמים במוכנות כל הזמן".

הקליע עדיין נעוץ (צילום: סוכנות תצפית)

הקליע עדיין נעוץ (צילום: סוכנות תצפית)

נקב ירי בגוף המכונית (צילום: סוכנות תצפית)
נקב ירי בגוף המכונית (צילום: סוכנות תצפית)

וכמו לא די בכך, זמן קצר לאחר האירוע, סמוך לשעה 16:30, דיווח תושב התנחלות אדם על קולות ירי ששמע באזור. בבדיקת רכבו נמצאו נקבי ירי בשני מקומות שונים במכוניתו. כוחות הביטחון פתחו בסריקות לאיתור מקור הירי אך לא מצאו דבר. שעה לאחר מכן יידו צעירים אבנים  מגבעה הסמוכה ליצהר שבשומרון. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

תחרות שהסתיימה במוות

רבע שעה מאוחר יותר התחרו שני צעירים בני 25 ו-22 ברכיבה על אופנועיהם. השניים התנגשו זה בזה ונהרגו לעיניי חבריהם שנכחו בשטח. האסון התרחש בכביש שבין הכפר רנטיס לבית אריה שבשומרון. כמדי יום שישי הגיעו כמה עשרות רוכבי אופנועים לכביש צדדי, שבקצהו קיימת רחבה גדולה. על-פי החשד, האופנוענים שנהגו באופנועי כביש חוקיים בעלי מספר ורישוי תקין, מגיעים למקום ומקיימים מירוצים בלתי חוקיים. הפעם זה הסתיים באסון כבד.

"הגענו למקום ואנשים הובילו אותנו לכביש צדדי שמוביל לבית אריה. על הכביש שכבו שני גברים במרחק של כ-70 מטרים זה מזה, ובהמשך הכביש היו מושלכים שני אופנועים מפורקים מפגיעה", סיפר לתקשורת הפרמדיק אביחי חדד. "שני הרוכבים היו מחוסרי הכרה ובמצב אנוש. הענקנו להם טיפול רפואי. ביצענו בהם פעולות החייאה, אבל הצוותים נאלצו לקבוע את מותם של שני הרוכבים. במקום היה צעיר נוסף, בן 25, שנפצע באורח קל מחלקים שהתפרקו מאופנוע ופגעו בו, והוא טופל במקום", אמר חדד. חוקרי תאונות ממשטרת ראש העין הגיעו לשטח ופתחו בחקירה.

אחד האופנועים שבתאונה (צילום מד"א)
אחד האופנועים בתאונה (צילום מד"א)

בשעה 18:00התנגש רכב פרטי במשאית בכביש הבקעה, סמוך ליישוב נעמי בכיוון יריחו. חובשי מד"א ופרמדיקים בסיוע כוחות הביטחון, חילצו שני פצועים במצב קשה וקל, בהם ישראלי שנלכד ברכבו וסבל מפגיעת ראש ונהג משאית פלסטיני שנפצע קל. הפלסטיני פונה על ידי הסהר האדום לטיפול ביריחו והישראלי הועבר במסוק על ידי מד"א לבית חולים בארץ.

זירת התאונה (צילום: סוכנות תצפית)
זירת התאונה (צילום: סוכנות תצפית)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן