Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 20: מייקל רוג'רס מלך הזונקולאן

האוסטרלי מייקל רוג'רס (טינקוף-סקסו) ניצח במקטע 20. אין שינוי בדירוג הכללי וקינטנה ממשיך להוביל וילבש את החולצה הוורודה גם מחר, אל עבר הסיום בטריאסטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלך. מייקל רוג'רס (טינקוף-סקסו) כובש את פסגת הזונקולאן. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מלך. מייקל רוג'רס (טינקוף-סקסו) כובש את פסגת הזונקולאן. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

167 הקילומטרים של מקטע 20, מקטע ההרים האחרון בג'ירו הנוכחי, הסתיימו בטיפוס לפסגת הזונקולאן. הר הזונקולאן הוא חלק מרכס האלפים הקארניקים, בחבל פריולי-ונציה ג'וליה שבאיטליה. פסגת ההר היא בגובה 1,750 מטרים מעל פני הים. טוב, לא הגובה של הפסגה שלו חשוב, אלא הדרך אליה. חיכיתי לטיפוס הזה לאורך כל השבוע. המומחים אמרו שזה אחד הטיפוסים התובעניים ביותר באירופה, אם לא התובעני ביותר. כינו אותו "שערי גיהנום", "קיר המוות" ועוד שמות מפחידים. צדקו.

קצת נתונים טכניים: הטיפוס אל ההר מתחיל באובארו שבעמק גורטו לאורך 10.1 קילומטר. הטיפוס האמיתי מתחיל בליאריס, 8.5 קילומטר מהפסגה. השיפוע הממוצע של הטיפוס הוא 11.9%, אבל ישנם קטעי טיפוס בשיפוע גדול יותר, וגם בשיפוע המקסימלי – 22%.

22%!

ארבע פעמים כלל הג'ירו ד'איטליה טיפוס אל פסגת הזונקולאן. האיטלקי ג'ילברטו סימוני זכה במקטע זה פעמיים, בשנת 2003 ובשנת 2007. בפעם השלישית כיכב הזונקולאן במקטע ה-15 של ג'ירו 2010. אז כבש את הפסגה האיטלקי איבאן באסו. בשנת 2011 זכה במקטע הזונקולאן הספרדי איגור אנטוןאנטון (טינקוף-סקסו) ובאסו (קאנונדייל) רכבו גם היום אל ראש ההר.

רוג'רס במטרים האחרונים לפני קו הסיום. כאן דווקא יש סדרנים ומשטרה. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
רוג'רס במטרים האחרונים לפני קו הסיום. כאן דווקא יש סדרנים ומשטרה. צילום: Marco Alpozzi / lapresse

השנה, בפעם החמישית שכיכב ההר בג'ירו, חצה האוסטרלי מייקל רוג'רס (טינקוף-סקסו) את קו הסיום ראשון, בסולו מדהים וראוי לכל המחמאות.

השמחה שלי בניצחונו של רוג'רס הייתי מהולה בתחושת החמצה. ההחמצה של האיטלקי פרנססקו מנואל בונז'ורנו (בארדיאני-CSF). רוג'רס ובונז'ורנו רכבו יחד בעליה אל הפסגה. גלגל אל גלגל. ואז אוהד דחף את בונז'ורנו, גרם לו לאבד שיווי משקל ולעצור. רוג'רס ניצל את ההזדמנות, פתח פער על בונז'ורנו, והשאר היסטוריה. אי אפשר לדעת מי היה המנצח במקטע אלמלא אותה תקרית.

רוג'רס ובונז'ורנו, לפני הנפילה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
רוג'רס ובונז'ורנו, לפני הנפילה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

במהלך ניסיונותיו של בונז'ורנו לחזור למירוץ ממהירות אפס ולהדביק את רוג'רס, חלף על פניו בן ארצו פרנקו פליצוטי (אנדרוני), שהגיע שני לפסגה.

פרנקו פליצוטי (אנדרוני) כבר רואה את הסוף. הגיע שני לפסגת הזונקולאן. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
פרנקו פליצוטי (אנדרוני) כבר רואה את הסוף. הגיע שני לפסגת הזונקולאן. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

נאירו קינטנה (מוביסטאר) סיים במקום ה-17, בזמן זהה לריגוברטו אוראן (OPQS) שהגיע אחריו. הדירוג הכללי נשאר כפי שהיה.

קינטנה ואוראן. גלגל מאחורי גלגל. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
קינטנה ואוראן. גלגל מאחורי גלגל. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

כועסת: מחמם את הלב לראות אוהדים ומעודדים לאורך המסלול במקטעים השונים. בעיקר היו אלה מעודדים לרוכבים הקולומביאנים שהיו להם הישגים נהדרים, ואוהדים של הרוכבים האיטלקים, ובראשם פאביו ארו (אסטנה) מסרדיניה שנמצא כרגע במקום השלישי בדירוג הכללי. גם היום היתה כלה. די כבדה ועם זקן אמיתי (זה הזכיר לי את הדיון בנוגע לגילוח רגליים, חולצה ורודה והזוכה באירוויזיון שהתקיים בתחילת המירוץ. העוקבים יבינו). הערום המקומי הגיע לרוץ את ריצת השבת שלו, אוהד מחופש לשטן הזהיר מפני ההר ומישהו גם דאג לבנות שערים מעוטרים ל"גיהנום" בתחילת הטיפוס על הזונקולאן. נראה כאילו מקטעי ההרים מושכים את כל שוטי האזור. אני כועסת על כל האוהדים המטומטמים שהציקו היום לרבים מהרוכבים, כולל רוג'רס ובונז'ורנו. כמה מהרוכבים, לרבות נאירו קינטנה, צעקו בתסכול אל האוהדים, ואף ניסו להרחיק אותם באמצעות תנועות ידיים. אני כועסת על האוהד שדחף את בונז'ורנו וגרם לו לאבד שיווי משקל, לעצור ולאבד את ההובלה אל הפסגה. אני רוצה להאמין שהוא אידיוט ושכוונותיו היו טובות, רוצה להאמין שלא ניסה להשפיע על תוצאות המקטע, אבל זה לא קל. היטיב לבטא זאת בונז'ורנו עצמו: "אוהדים הם הכוח שלנו, אבל הם חייבים לכבד אותנו ולא לגעת בנו." בעיקר אני כועסת על המארגנים שלא דאגו לסביבה סטרילית יותר או להגנה טובה יותר לרוכבים. זו לא פעם ראשונה שהאוהדים מפריעים לרכיבה סדירה ומציקים לרוכבים וניתן היה להיערך בצורה טובה יותר. חבל.

רוג'רס. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
רוג'רס. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
על פסגת הזונקולאן. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
על פסגת הזונקולאן. צילום: Marco Alpozzi / lapresse

תוצאות מקטע 20:
(1) מייקל רוג'רס (טינקוף-סקסו): 4:41:55 שעות
(2) פרנקו פליצוטי (אנדורני): 38+ שניות מקינטנה
(3) פרנססקו מנואל בונז'ורנו (בארדיאני-CSF): בזמן של 49+ שניות מרוג'רס
(4) ניקולאס רואץ' (טינקוף-סקסו): זמן של 1:35+ דקות מרוג'רס [רוכבי קב' טינקוף-סקסו היו נהדרים היום]
(5) ברנט בוקוולטר (BMC): זמן של 1:37+ דקות מרוג'רס

מבחינתי, כל רוכב שסיים את המסלול בזונקולאן היום הוא אלוף.

צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

דירוג כללי­:
(1)  נאירו קינטנה (מוביסטאר): זמן כולל: 83:50:25 שעות
(2)  ריגוברטו אוראן (OPQS): בזמן של 3:07 + דקות מקינטנה [אין שינוי מאתמול במיקום או בפער הזמנים]
(3)  פאביו ארו (אסטנה): 4:04+ דקות מקינטנה [אין שינוי מאתמול במיקום; פער הזמנים גדל]
(4) פייר רולאן (יורופקאר): 5:45+ דקות מקינטנה [אין שינוי מאתמול במיקום; פער הזמנים גדל]
(5)  פוצו-ויוו (Ag2r): בזמן של 6:42 דקות מקינטנה [אין שינוי מאתמול במיקום; פער הזמנים גדל]

זה לא נגמר עד שלא מקבלים נשיקות. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
זה לא נגמר עד שלא מקבלים נשיקות. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

ולקראת סיום: מחר בערב יסתיים הג'ירו של שנת 2014, ג'ירו קשה במיוחד לרוכבים. מירוץ הג'ירו הנוכחי סיפק כותרות ורגעים מסעירים. מזג האוויר הגשום שליווה את הרוכבים באירלנד רדף אותם גם באיטליה. תחילת הג'ירו התאפיינה בהחלקות, נפילות והתרסקויות אכזריות. בהמשך, במקטעי ההרים היה שלג וראות גרועה, ירידות מסוכנות ומה לא. היו מקטעים מדהימים ומלאי הפתעות ומתח. וכמובן, נופים מרהיבים. מי שהיה צריך אישור לכך שרכיבת אופני הכביש היא ספורט אקסטרים יכול היה לקבל אותו במהלך 20 הימים של ג'ירו ד'איטליה 2014. כל רוכב שיסיים את הג'ירו מחר הוא אתלט אדיר, בלתי רגיל ויוצא דופן.

"סופר טים" (הקבוצה עם הניקוד הגבוה ביותר) מוביסטאר. קינטנה על הגובה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
"סופר טים" (הקבוצה עם הניקוד הגבוה ביותר) מוביסטאר. קינטנה על הגובה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

4 Comments

  1. יעקב
    1 ביוני 2014 @ 21:38

    הכרתי את הכתיבה של מירה-בל רק לפני ימים אחדים.
    נפלא, אני כבר מצפה לטור דה פרנס

    • מירה-בל גזית
      1 ביוני 2014 @ 22:44

      תודה! מזל שיש קצת זמן מנוחה בין ה"גרנד טור"-ים.

  2. אריה ב
    1 ביוני 2014 @ 16:47

    כל הכבוד על הסיקור של הגירו – תודה רבה – אני עקבתי בסקרנות בטלויזיה אבל טוב גם לקרוא פרשנות בעיברית

    • מירה-בל גזית
      1 ביוני 2014 @ 22:43

      תודה! בדיוק כותבת את הסיכום. זהו, נגמר…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן