Skip to content

נתניהו לשטייניץ ויעלון: מה זה ההכפשות הפוגעניות האלה?

במהלך ישיבת "שרינו" הבוקר נזף ראש הממשלה נתניהו בשרים שטייניץ ויעלון ותבע מהם להתאפק ו"לחדול מהסגנון הזה". "מה אתה מתערב בעניין תקציב הביטחון?", שאל את השר שטייניץ. "זה לא עניינך. זה עניין בין הביטחון לאוצר וביני. אלו שני נושאים חשובים, ביטחון וכלכלה, וששום שר לא יתערב בזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמאס מהקטטות בין שריו, בנוגע לתקציב הביטחון. אחרי שבשבוע שעבר העיר לשרים לפיד ויעלון על חילופי ההאשמות ביניהם וביקש מהם לחדול – הבוקר, במהלך ישיבת "שרינו", הוא ממש נזף בשרים שטייניץ ויעלון על המהלומות המילוליות שהחליפו ביניהם בסוף השבוע.

"תתאפקו", פנה ראש הממשלה לשרים שטייניץ ויעלון. "אני מבקש לחדול מהסגנון הזה. מה פתאום ההודעות הפומביות? מה זה ההכפשות הפוגעניות האלה? יש פורומים מתאימים לדון בנושאים האלה. אנחנו מדברים על דיני נפשות. המילה מניפולציה מיותרת וההשמצות האישיות מיותרות. אני מבקש להפסיק להתבטא בנושא ולהשתלח אחד בשני".

לא התכוונתי להעליב שטייניץ (צילום: יח"צ)
לא התכוונתי להעליב שטייניץ (צילום: יח"צ)

נתניהו פנה לשר שטייניץ, הנחשב לשר המקורב אליו ביותר, ושאל אותו: "מה אתה מתערב בעניין תקציב הביטחון? זה לא עניינך. זה עניין בין הביטחון לאוצר וביני. אלו שני נושאים חשובים, ביטחון וכלכלה, וששום שר לא יתערב בזה".

"לא התכוונתי להעליב", השיב השר שטייניץ.

את נתניהו התשובה הזאת לא סיפקה. "להגיד 'מניפולטור' על שר ביטחון ורמטכ"ל זה לא להעליב? אני מבקש להפסיק עם ההתקפות האישיות".

התערבותו של נתניהו באה לאחר שאתמול, במהלך אירוע שבתרבות, אמר השר שטייניץ כי מערכת הביטחון מבצעת מניפולציות שמטרתן להשפיע על דעת הקהל. "לא מקובל שדבר כזה יתרחש במדינה דמוקרטית", אמר. "אסור לצבא להתערב בהחלטות הדרג המדיני".

התשובה לא איחרה לבוא. בסביבתו של שר הביטחון השיבו לדברי שטייניץ: "תנחומינו לקהל שנאלץ לסבול את חפירותיו. סוף שבוע בלי שיובל שטייניץ מופיע בשבתרבות הוא לא באמת סוף שבוע. עד כמה שזכור לנו, יובל שטייניץ התחנן להיות שר הביטחון אבל יש גבול לכל תעלול. סביר שאם היה שר ביטחון היה מתבטא באופן הפוך לחלוטין".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן