Skip to content

צה"ל תקף ברצועת עזה ובסוריה בתגובה לירי רקטות

הלילה הותקפו יעדי טרור ברצועת עזה לאחר ירי רקטה מהרצועה. הבוקר השיבו כוחות צה"ל באש ארטילרית לעבר מקורות ירי בסוריה לאחר ירי פצמ"ר או רקטה לעבר החרמון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל תקף היום (שני) ברצועת עזה ובסוריה בתגובה לירי רקטה מעזה לישראל וירי פצמ"ר (תלול מסלול) מסוריה לעבר ישראל. בשני מקרי הירי, כך לפי הדיווח, לא נגרמו נזקים בישראל.

הלילה תקף חיל האוויר שני יעדי טרור ברצועת עזה בעקבות שיגור רקטה אתמול בסמוך לשעה 21:00 לתחומי המועצה האזורית שער הנגב. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח. דובר צה"ל מסר כי בתגובה לכך הופצצו יעדי טרור בדרום הרצועה ובמרכזה וכי זוהו פגיעות מדויקות במטרות התקיפה. "צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", מסר דובר צה"ל.

למרות ההודעה, ההערכה בקרב גורמי הצבא היא כי מדובר בירי של ארגונים סוררים שאינם מצייתים להוראות החמאס שמעדיף להתעלם ולעצום עין במכוון. בחודש אפריל השנה ניסה צה"ל לבצע חיסול ממוקד של פעיל טרור ברצועה, שכשל. כלי טיס תקף חוליה וכתוצאה מכך שישה בני אדם נפצעו, אחד מהם באורח קשה, שניים בינוני והיתר קל – כך דיווחו הפלסטינים.

זמן לא רב אחרי התקיפה בצפון, ב-05:15 בבוקר, הגיבו כוחות צה"ל באש ארטילרית אל  נקודות באזור עומרת אל-פור ממנו בוצע ירי תלול מסלול לעבר מוצבים בחרמון. נפילה אחת התרחשה ככל הנראה בשטח ישראל, ועוד שתיים נוספות נפלו והתפוצצו בשטח הסורי. לא דווח על נזק.

צה"ל הגיב באש ארטילרית (צילום ארכיון - דובר צה"ל)
צה"ל הגיב באש ארטילרית (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

עקב הערפל הסמיך שהיה לפנות בוקר בצפון, התקשו בצה"ל לדווח אם מדובר בירי רקטה או בפצצת מרגמה. בעבר שיגרו גדודי עבדאללה עזאם, ארגון ג'יהאד עולמי מהפלג הלבנוני, רקטות לעבר ישראל כשמטרתם לחמם את הגזרה. בצה"ל נטען כי במקרים אלו מדובר בניסיונות להצית אש בין חיזבאללה לישראל על מנת לחמם את האזור ולגרום לישראל להיכנס למעורבות פעילה וגלויה במלחמת האזרחים בסוריה.

לגבי הירי הבוקר, כך מעריכים במערכת הביטחון, קיימת אפשרות שמדובר בירי טועה ש"זלג" לצד הישראלי, אך נבדקת האפשרות שמדובר בירי מכוון שמגיע בעקבות ניסיונות החיזבאללה לפגוע בישראל לאחר תקיפת שיירת הטילים על ידי ישראל שבוצעה בחודש מרץ השנה. באותו החודש אותרו שרידים של שתי רקטות שנורו מסוריה לעבר החרמון בישראל. הרקטות התפוצצו בלי שנגרם נזק.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן