Skip to content

שנינו יחד תחת מטרייה אחת: ביבי והחמאס יד ביד

הפיוס הפלסטיני הוציא את העוקץ את מהטענה הישראלית שהרשות אינה מייצגת את העם הפלסטיני. פתאום היא כן מייצגת? אבוי, מה נעשה עם האחדות הזאת? אחרי שלא צלח קמפיין חזבאללה ואיראן - עכשיו גם לא חמאסטן? אז מי יהיה הנמסיס החדש? מאיפה נמציא עכשיו איום קיומי חדש?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה הוא שווה בלי הנמסיס שלו. נתניהו (צילום ארכיון: משה מילנר, לע"מ)

סדרת טלוויזיה מצליחה ונהדרת בשם עד עצם היום הזה (Once upon a time), מספרת את קורותיהן של כל דמויות האגדות שאי פעם קראנו עליהן, ללא קשר למחבר, לזמן ולסוג הפנטזיה. כל פעם שיש משהו קצת ישר ושיגרתי בעלילה, היוצרים זורקים פנימה דמות חדשה, בדרך-כלל נבל או מרשעת, כי הרי כל גיבור בכל סדרה צריך את הנמסיס שלו (נמסיס – אלת הענישה והנקמה, יריב נקמני; אבן שושן). אם הסדרה הזו מייצגת סיפור פנטזיה ורוד (כי תמיד יש סוף ורוד), אז הכי הפוך מזה, הנגטיב המוחלט צריך להיות סיפור המציאות הישראלי-פלסטיני השחור משחור (כי שחור מרזה, תשאלו מגישי חדשות בטלוויזיה). כאן סדרת הריאליטי של חיינו מתנהלת על-ידי גיבור בעל כורחנו ונמסיס שמוכרח להתקיים, אבל משתנה כל בוקר. גם לנו יש מנוולים ומרושעים, וציפור אחת מנותקת מהחיים.

ביבי הבטיח לעם ישראל בשנת 2009 שהוא-הוא ירסק וישמיד את החמאס. הוא גם הבטיח שאוטוטו מדינת אש"פלנד וחמאסטן וחזבאללה תוקפים אותנו בפצצות, ומרגמות, וטילים שיעופו מקלקיליה על תל-אביב וירושלים, וממש לפני כמה שבועות הוא נשבע לפני עם ישראל ואומות העולם שהחמאס בכבודו ובעצמו יביא עלינו שואה שנייה. ואלו היו רק המתאבנים המתחלפים כמו בחתונה נוצצת, כאשר הכלה לא הביאה את אמא שלה, גברת איראן-איראן. ועל כל הכלות והחמות בעבר ובעתיד של ביבי, והמזוודות הארוזות על המדשאות הנשיאותיות האמריקאיות, באקט של "תחזיקו אותי", על כל אלו אתם מצביעים עבורו. הנמסיס של ביבי זה הנמסיס שלכם.

וביבי בונה את הבחירות שלו על הנמסיס הבא. הנרטיב הימני-פשיסטי ששולט מאז 1996 בישראל קיים רק בזכות הפחדה ופניקה שלטונית, לא חשוב מה קודם. לפעמים מגיעה הפחדה קטנה, כאשר אתם קצת כועסים על ביבי בגלל יוקר הקוטג' והוא מרגיש את הכיסא של הסקרים קצת חורק; ולפעמים יש הפחדה יותר גדולה, כי הוא בפניקה מתרגילים שעשו לו או שהוא מדמיין שעושים לו. ומזלנו שביבי פחדן מדיני וצבאי, ואין לידו את גנרל ברק, כי ממש עכשיו היינו שוב "במבצע מוגבל" בעזה. אין כמו מלחמה קטנה וטובה לפזר כותרות. ובטוח שגם חמאס מחכה "לסבב מוגבל נוסף של אלימות בדרום" (גם רוני דניאל משועמם באחרונה). גם החמאס מחפש יחסי ציבור.

ראש ממשלת חמאס בעזה, אסמאעיל הנייה
שותפים לאותו אינטרס. הנייה

ואז הגיע אבו מאזן ועשה תרגיל מארץ התרגילים המדינאיים לביבי (שזו חוכמה קטנה כי ביבי לא מדינאי): אבו מאזן התחתן עם החמאס. אחרי שש שנות שלטון מדיני כושל ומחפיר של ביבי וליברמן (שר החוץ!! ליברמן עדיין שר החוץ, תאמינו או לא!); אחרי כל התרגילים שהפלסטינים עשו לנו באו"ם בשנות שלטון הביבי והליברמן – הם הורידו לנו את המכנסיים בפומבי. ואנחנו לא לומדים להגיע לאירוע עם תחתונים מייד אין אמריקה. ואמריקה לא מאמינה לנו, ושאר העולם לא מאמין לנו, כי אנחנו צורחים עליהם אנטישמים, וכולם הרי נאצים בפוטנציה (ע"ע נאומי המנהיג ביום השואה). שש שנות מדיניות שכל ערוותנו גלויה לכל העולם, ולעולם נמאס מאיתנו, לגמרי נמאס, אז הוא משחק עם הפלסטינים. כי אולי יש פרטנר שם, וכבר יצא להם מכל החורים לשמוע על הסכסוך היזרעלי-פלסטיני. שמעת יהיר לפיד? בניגוד להודעתך שקרי לא ימהר לדבר עם הממשלה החדשה, הוא מאוד ממהר לדבר איתה.

וידענו שהחתונה הזו מגיעה. אפילו קיבלנו הזמנה שלא אישרנו לפני חודשים ארוכים. ורק חיכינו שהזמן יעשה את שלו, והכלה תהיה מכוערת מדי לאבו מאזן עד שיתחרט. אבל כרגיל אצל מדיניות ביבי וליברמן לא נערכנו לחתונה הזו, ולא עשינו עבודה למנוע, או לברך, או לחשוב: רגע, תעצרו את הסוסים ותחשבו! אולי זה בכלל טוב לנו החתונה הזו? כי אם החמאס יהיה חלק מהשלטון הפלסטיני, אולי סופסוף נצליח לפתור את הבעיה הזו אחת ולתמיד, כאשר כולם מסביב לשולחן? אז החמאס מתנגד לקיומה של ישראל ורוצה בהשמדתה – נו? מה חדש כאן? רוצה שמרוצה, לא טוב לפוליטיקה אבל אחלה עסקים עושה החמאס עם השלטון הישראלי, חבריו, נהנתניו, טייקוניו ופורשי מערכת הביטחון. וואי וואי כמה כסף שזורם בין אלו שרוצים להשמיד אותנו לממשלת ישראל. זו כנראה הסיבה העיקרית שלא יהיה שלום, יותר מדי אנשים מרוויחים כסף מה"סכסוך", והחמאס צריך כסף גדול של הרשות. אבל באופן ממשלתי, רשמי ומאורגן. עכשיו לא נעשה שלום בכלל, כי שלום עושים עם חברים ולא עם אויבים. ידוע. ברור. רק בנט עוד ינוקא פוליטי.

אם נתרכז שנייה אחת רק בנו, רק בצד שלנו, *זה* הצד ששולט בכוח הזרוע על חייהם של בני אדם אחרים, מיליונים כך מספרים, ונוטל מהם זכויות אנושיות בסיסיות כמו של חירות, אפילו שהם ערבים. מישהו זוכר שביבי-ליברמן-בנט-לפיד, בחוקיהם המדיניים, בסיפוחים "של גושי ההתיישבות" שכבר מבליחים בממשלה, הם למעשה מובילים אותנו למדינה דו לאומית שתגדע את החלום הציוני ותביא לסיומה המוחלט של מדינת ישראל? אולי פעם אחת נצליח להסביר כי הביבי והליכוד זה הנמסיס של עם ישראל?

ושניהם נהנים מהמצב הזה, ביבי והמחאס. כל אחד הוא הגיבור של עמו בעיני עצמו בלבד, והשני הוא הנמסיס שלו. אפשר אפילו עוד לחשוד שהם כל-כך מתואמים להמשיך את שלטון ההפחדה הזה, שעוזר להם להישאר בשלטון. ומה הם יעשו האחד ללא האחר? לא הצליח לביבי עם איראן-איראן ולחמאס לא יצליח עם השלום, כי הוא לא יכול שלא "להמשיך את המאבק". בשביל שלום יש לפלסטינים את אבו מאזן, לא את החמאס; ובשביל שלום יש לעם ישראל את העבודה וזהבה גלאון (והעבודה בהנהגת בוז'י הרצוג. תצחקו. מותר לנו). ואם יהיה טוב לשני הצדדים, זכות הקיום של ביבי-חמאס תעבור מן העולם. עצמו את העיניים ודמיינו אותם, בליווי שאנסון צרפתי, תחת מטרייה אחת גדולה, הולכים יחד מחובקים לתוך האפילה: ביבי והחמאס.

8 Comments

  1. שרה
    7 ביוני 2014 @ 9:20

    זיו, הכשרון שלך להתעלם מעובדות והמאמת ממש מדהים וגם הציניות שבדבריך. אני מאד מקוה שאתה וחבריך לדעה לא תצטרכו לאכול את הכובעים שלכם – אם יש לכם כאלה. באשר לאיחוד עם החמאס זה לא צריך לעניין אותנו כהוא זה. אני מצדי היתי מכריזה שהסחורה הנקראת ״שלום״ כבר לא למכירה. שיחכו לנו בסיבוב כמו שאומרים. לנו טוב מאד כרגע, וזה יכול להמשך מצדי עוד מאה שנה, שיתחננו הם לשלום לא אנחנו. די, נמאס.

    • זיו טרנר
      10 ביוני 2014 @ 7:46

      מהם העובדות ומהי האמת?

  2. יפה
    7 ביוני 2014 @ 6:28

    אנחנו מפחדים להפסיק לפחד.

  3. גידי
    6 ביוני 2014 @ 16:23

    זיו
    אתה מאחז עניים או רמאי ,נכון לביבי וחמאס אותו אינטרס…מה שכחת את עבאס ראש הרשות….כולם כולל עבאס רוצים ובצדק לחסל אחד את השני. כל אחד מסיבותיו . אך זיו שכח את עבאס ולא במקרה ,ראש הרשות הפלסטינית הוא נאצי במסיכה שתפרו לו השמאל ההזוי ואחרים . בראיון לטלביזיה הרוסית במרץ 2014 אמר עבאס – בוגר השתלמויות ה-ק.ג.ב. ואוניברסיטת מוסקבה, מרכז קשרי אש"פ עם משטרי האופל הקומוניסטים עד 1989, ראש המו"מ עם חמאס מ-1994, ומקורב לאיראן, צפון קוריאה, קובה וונצואלה: "אין הבדל מהותי בין מדיניות הרשות הפלשתינית לבין מדיניות חמאס." עבאס התייחס ליעד האסטרטגי המשותף לרש"פ ולחמאס, במקביל לפערים הטקטיים. היעד האסטרטגי של עבאס (חיסול המדינה היהודית) והטקטיקה (בשלבים ובאמצעות דיפלומטיה וטרור) מפורטים בהחלטות ועידת פתח' מ-2009, תורת השלבים של אש"פ מ-1974 ואמנת אש"פ התקפה מאז 1964 ו-1968. מחמוד עבאס הוא מנהיג פתח' ואש"פ שהם – לפי עבאס והסכמי אוסלו – מקור הסמכות של הרשות הפלשתינית. פתח' הוקם ב-1959 ואש"פ ב-1964, לפני "כיבוש" יו"ש ולפני הקמת ההתנחלות המודרנית הראשונה. ואכן, בנובמבר 2012 אמר עבאס בנאום באו"מ ש"הכיבוש" ו"העוול" התחילו ב-1948! לכן גם נחישותו לייצג ולשחרר טרוריסטים ערבים-ישראלים.

    כמוסלמי אדוק, עבאס דבק בעקרונות ה"וואקף" – ארץ ישראל היא נחלה מוסלמית מהבטחה אלוהית – ו"הסכם חודאייביה", הרואה בהסכם עם "כופרים" תחנת ביניים ביעד להכנעתם. לקידום עקרונות אלו הקים עבאס ב-1994מערכת חינוך לשנאת ישראל, המהווה קו-ייצור יעיל של טרוריסטים, ומשקפת נאמנה את תפישת העולם של מייסדה. לכן, "מיין קאמף" ו"הפרוטוקולים של זקני ציון" מקובלים ברחוב הפלשתיני, המשבח את עבאס על האדרת טרוריסטים הרוצחים בכוונה ובשיטתיות אזרחים. הקו המנחה את עבאס: קיומה – ולא גודלה – של ישראל הוא שורש הסכסוך."
    כן זיו זה ההבדל בין חמאס לעבאס שניהם אותו חרה ובלבוש שונה. נתניהו וליברמן צודקים ,אין מה למהר ההסתה מתחילה בגן בבתי הספר הם יונקים אותה מאמם למה לא מפסיקים …?
    אנחנו לא שלום עכשיו נדגיש את עכשיו אין להם להזויים זמן ,הם מפונקים ורוצים הכל כאן ועכשיו על חשבון המדינה הילדים והנכדים שלהם ושלנו.

  4. ניר
    6 ביוני 2014 @ 16:05

    כנראה החמאס יעשה לביבי את העבודה בממשלת הפיוס, כבר נראים סדקים ראשונים. חמאס רוצה שהרשות תשלם משכורות לאנשיו, פתח ביטל עצרת חמאס בגדה, והבחירות לנשיאות ולפלרמנט בספק

  5. רואה ורוד
    6 ביוני 2014 @ 7:47

    אפילו שזה נראה דמיוני היום בו ברגותי יוכר כמנדלה הפלסטינאי בוא יבוא.

    • ניר
      6 ביוני 2014 @ 18:00

      להשוות רוצח לנלסון מנדלה אתה פוגע באיקון ברגותי הורשע בחמישי מאסרי עולם נלסון מנדלה למיטב ידעתי לא הרג אף אדם והיה איש שלום ברגותי ושלום לא הלכו ביחד

      • זיו טרנר
        10 ביוני 2014 @ 7:47

        וראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי אמר שצריך לשחרר אותו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן