Skip to content

ירי רקטות מסוריה לישראל – כיפת ברזל הופעלה בגולן

אמש, מעט אחרי השעה שמונה בערב, נורו רקטות או פצמ"רים מסוריה לעבר ישראל. כיפת ברזל הופעלה ושגרה שני טילים שבעת מעופם בוטל היירוט והם פוצצו באוויר. ההערכה היא כי מדובר ביריות שמחה שנורו על ידי תומכי אסד לאחר היוודע דבר ניצחונו בבחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר פצצות מרגמה או רקטות נורו הלילה (רביעי) מסוריה לישראל.  לפחות שתיים מהן התפוצצו בשטחים פתוחים בין עין זיוון לאלוני הבשן ברמת הגולן. סוללת כיפת ברזל הופעלה על מנת ליירט את הרקטות, אך מפעיליה ביטלו את הרי תוך כדי שיגור ופוצצו אותן במהלך מעופן, לאחר שהתברר כי הרקטות או הפצמ"רים יפלו בשטחים פתוחים ברמה. כתוצאה מהירי פרצו מספר שריפות במספר מוקדים באזורי המטעים ברמת הגולן שכובו על ידי צוותי הכיבוי של תחנות רמת הגולן והגליל העליון.

ההערכה בקרב כוחות הביטחון היא שהירי לא כוון לישראל. בניגוד לירי הפצמ"ר בשבוע שעבר, שנפל סמוך למוצב צה"ל בחרמון, עליו הגיב כוח צה"ל בירי ארטילרי, הירי הפעם היה של לוחמים בצבא אסד או מקורבים לו, שהביעו שמחה על ניצחונו (הצפוי) בבחירות עליהן הכריז לפני מספר חודשים. עקב גילויי השמחה פתחו חיילים סורים בצפון הרמה בירי מקלעים. לא נגרמו נזקים בצד הישראלי.

כיפת ברזל המוצבת ברמה שגרה שני טילים ובטלה יירוט תוך מעופם (שיגור מכיפת ברזל, צילום ארכיון IDN)
כיפת ברזל המוצבת ברמה שגרה שני טילים ובטלה יירוט תוך מעופם (צילום ארכיון IDN)

בשבועות שחלפו מתחוללים קרבות קשים בין המורדים לצבא סוריה כשעיקר הלחימה הוא על השליטה באזור מעבר הגבול בקונטרה, המצוי בשליטת אסד. עם זאת, כשמונים אחוזים מאזור קו הגבול בין סוריה לישראל מצויים בשליטת המורדים.

בחודש מרץ השנה נפצעו ארבעה חיילי צה"ל, מתוכם אחד באורח קשה, כתוצאה ממטען חבלה שהונח בגבול רמת הגולן. ישראל טענה כי האחריות למטען שהונח על ידי מחבלי החיזבאללה או תומכיהם, מוטלת על סוריה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בסיסי צבא סוריים בתגובה על המטען.

ירי השמחה של תומכי אסד הלילה  התרחש במקביל לפרסום תוצאות הבחירות שנערכו ביום רביעי השבוע, בהן זכה בשאר אסד לתמיכת רוב של 88.7% מכלל הקולות. יושב ראש מועצת העם, ג'יהאד א-לחאם, מסר לתקשורת ששני המתמודדים מול אסד, חבר הפרלמנט לשעבר חסאן א-נורי ומאהר חג'אר, קיבלו רק 4.3 ו-3.2 אחוזים בהתאמה. דובר מטעם בית הדין החוקתי בסוריה אמר כי מתוך 15.85 מיליון בעלי ההצבעה, הצביעו אתמול  11.63 מיליון אזרחים סורים. האופוזיציה הסורית טענה כי הבחירות מכורות ואינן חוקיות והחרימה אותן והבחירות התקיימו רק באזורים בהן שולט הצבא הסורי בלבד.

הנשיא הסורי, שחזה את ניצחונו, ביקש ברשתות החברתיות מהאזרחים להימנע מירי שמחה. הוא הסביר שהדבר מסכן את חייהם. תוך כך דיווחו ארגוני זכויות האדם בסוריה על שלושה הרוגים בדמשק ועל עשרות פצועים ברחבי סוריה מאש שפתחו אוהדיו של בשאר.

"מברוכ לסוריה", פתחה השדרנית בגל הפתוח של רדיו סוריה את דבריה עם היוודע בחירתו של אסד. במקביל לכך החלה הטלוויזיה הסורית לשדר שירים לאומיים על גבורת הצבא הסורי בים, ביבשה ובאוויר. לפי דיווחי טלוויזיית אל מנאר המקורבת לחיזבאללה, ירו אנשי החיזבאללה ירי שמחה באוויר ברובע דאחייה בביירות שמצוי כולו בשליטת ארגון הטרור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן