Skip to content

המושב האהוב ביותר במטוס הוא ליד החלון

כך מתברר מסקר שביצעה איזי ג'ט. 59% העדיפו לשבת ליד חלון ומיד אחריו העדיפו 38% את המעבר. רק 3% מהנשאלים ברחבי אירופה מעדיפים את המושב האמצעי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלון הוא מקום הישיבה הנחשק ביותר בקרב רוב הנשאלים, בסקר שביצעה איזי ג'ט. 59% העדיפו לשבת ליד חלון ומיד אחריו, העדיפו 38% את המעבר. כמו כן, מנתוני המכירות של איזי ג'ט מתברר, כי צדו הימני של המטוס פופולארי יותר מהשמאלי ושורות 6-7 נמכרות במהירות הרבה ביותר.

רק 3% מהנשאלים ברחבי אירופה מעדיפים את המושב האמצעי – בדרך כלל אחרי שאפשרו לבן / בת הזוג שלהם לשבת ליד החלון או המעבר. מנתוני המכירות של איזי ג'ט עולה כי המושב האהוב באירופה הוא 7F ו-19C הוא הכי פחות פופולארי. שורה 7 היא הראשונה המוצעת להקצאה, במחיר של החל מ-3 לי"שט.

לאום, גיל והפרטנר/ית

לקראת מאות האלפים שיטוסו באיזי ג'ט בקיץ 2014 החליטה החברה לבצע סקר ולברר איזה מושב עדיף על הנוסעים – ליד החלון או במעבר? מקדימה או מאחור? 2014 ובכך לגלות אילו מושבים הם הפופולאריים ביותר במטוס.

במשאל בקרב נשאלו 10,000 נוסעים מ-9 מדינות באירופה, באשר למקום הישיבה האהוב עליהם במטוס. נמצא כי לאום, גיל והפרטנר/ית בטיסה מהווים שיקול חשוב באשר לבחירת מקום הישיבה.

מושבי איזי ג'ט- העדפה ברורה לישיבה ליד החלון. צילום ויקיפדיה
מושבי איזי ג'ט - העדפה ברורה לישיבה ליד החלון. צילום ויקיפדיה

שב לידי:

• הפורטוגזיים הכי אוהבים לשבת ליד החלון (%80), ההולנדים (%48) והגרמנים יעדיפו את המעבר.

• צעירים עד גיל 25 יעדיפו לשבת ליד החלון (%76) ואילו עם העליה בגיל, ישנה העדפה גוברת לשבת ליד המעבר.

• הבריטים יעשו הכל להימנע ממושבי מרכז המטוס, כאשר %56 יעדיפו את החלון ו-%41 יעדיפו את המעבר.

צעירים וסקרנים

מתגובות הנוסעים מתברר, כי הנוסעים הסקרנים או המתוחים ביותר יעדיפו את החלון על מנת לראות מה קורה במהלך הטיסה. הנוסעים הצעירים מעדיפים את החלון, בין היתר, כדי לצלם את הנוף ואת כנף המטוס במהלך הטיסה.

מבוגרים

הנוסעים המעדיפים את מושבי המעבר מעריכים את המרחב ואת האפשרות לנוע במהלך הטיסה. זהו המושב המועדף על הנוסעים הבוגרים, אלה שטסים למטרות עסקים וכאלה המתגוררים בשני מקומות.

מיפו את המקומות הפופולאריים

פיטר דאפי, מנהל המחלקה המסחרית של איזי ג'ט: "הוויכוח בין ישיבה ליד החלון, או במעבר רווח מאוד במהלך הטיסה. מאז שהכנסנו את שיטת המקומות השמורים ב-2012, כל הטסים באיזי ג'ט יכולים לבחור את את המושבים שלהם. על ידי שילוב בין המידע שהתקבל מהליך זה, כמו גם המשוב מאלפי נוסעים, מיפינו את את המקומות הפופולאריים ביותר במטוס.

"האפשרות לבחור את המושב במטוס חשובה לכלל הלקוחות. החלון כאמור הוא המקום הנחשק ביותר, אבל פופולארי במיוחד בקרב נוסעים מפורטוגל ובני 25 ומטה. ככל שהנוסעים מתבגרים המעבר הופך להיות יותר פופולארי והוא מקום נחשק גם בקרב אלה הטסים למטרות עסקים".

על פי התוצאות, רבים הסיכויים לפגוש:

• במושב ליד החלון: נוסעות בנות 25 ומטה מפורטוגל או הרפובליקה הצ'כית.

• במושב האמצעי: נוסעים בגילאים לבין 45 ל-54.

• במושבי המעבר: נוסעים בין 65 או יותר מהולנד וגרמניה.

לכל הנוסעים מוקצה מקום ללא תשלום בטיסות איזי ג'ט, אולם ניתנת להם האפשרות לבחור מושב ספציפי תמורת תשלום. איזי ג'ט משתמשת באחד האלגוריתמים המתקדמים ביותר בענף התעופה שבאמצעותו ניתן להסדיר את מקומות הישיבה. לנוסעים או משפחות הטסים יחד ונמצאים על אותה הזמנה יוקצו מקומות סמוכים ככל שהדבר ניתן.

מידע נוסף מתוך הסקר:

• בני 35 ומטה ישיבו כי הם מעדיפים לשבת ליד החלון (%76צעירים מ-25, %67 מבני הגילאים שבין 25 ל-34), בעוד שבני 45 ויותר יעדיפו לשבת ליד המעבר (%41 מבני 45-54; %40 מבני ה-55-64; %47 מבני ה-65 ויותר).

• נשים יעדיפו יותר את המושב שליד החלון (%62 כנגד %59 בממוצע הכללי) והגברים יעדיפו את המושב שליד המעבר (%41 אל מול ממוצע כללי של %38)

• המושב שליד חלון הינו הבחירה המועדפת של הפורטוגזים (%80), הצ'כים (%67) והצרפתים (%66).

• ההולנדים (%48), הגרמנים (%42) והבריטים (%41) יעדיפו את המושב הסמוך למעבר.

• הטסים בטיסות קצרות (%65) ואלה הממשיכים לטיסה אחרת (%64) מעדיפים באופן מובהק את המושב שליד החלון. לבסוף, ובאופן כלל לא מפתיע, הנוסעים העסקיים (%46, כאשר בצמוד אליהם מי שיש לו / לה בית נוסף, %)44), יעדיפו לשבת במושב שליד המעבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן