Skip to content

"תגובה ציונית הולמת": מכרזים ל-1,500 יח"ד מעבר לקו הירוק

ראש האופוזיציה הרצוג: "ביממה האחרונה חזינו במפולת מוחלטת של מדיניות החוץ של ישראל. נתניהו וליברמן נכשלו בהבנת הזירה וההיחלשות של ישראל בזירה הבינלאומית ועליהם לשאת באחריות לכישלונם. הכישלון המדיני המתמשך של נתניהו הכניס את החמאס אל הגדה בדלת הראשית". השר ישראל כץ: "ארה"ב עשתה לנו כיפה אדומה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תגובה ראשונה בישראל להקמת ממשלת האחדות הפלסטינית: עפ"י החלטת ראש הממשלה פרסם משרד הבינוי והשיכון מכרזים לבניית 1,500 יחידות דיור מעבר לקו הירוק, ביהודה ושומרון ובירושלים. בהודעה שפורסמה נאמר כי מדובר רק בחלק ממהלכי התגובה להקמת הממשלה הפלסטינית החדשה. תגובות נוספות צפויות, ככל הנראה, כבר בימים הקרובים.

ביתר עלית - עוד 484 יחידות דיור (צילום: ויקיפדיה)
ביתר עלית - עוד 484 יחידות דיור (צילום: ויקיפדיה)

עפ"י ההחלטה ישווקו באפרת 223 דירות חדשות, בביתר עילית 484 יח"ד, בגבע בנימין (אדם) 38 יח"ד, באריאל 76 יח"ד, באלפי מנשה 78, בגבעת זאב 155 יח"ד, מתוכן 55 באגן האיילות ובשכונת רמת שלמה בירושלים 400 דירות חדשות.

השר אורי אריאל בירך על השיווקים החדשים ואמר: "זוהי תגובה ציונית הולמת להקמת ממשלת הטרור הפלסטינית. זכותה וחובתה של מדינת ישראל לבנות בכל רחבי הארץ כדי להוריד את מחירי הדיור אינה מוטלת בספק ואני מאמין שהשיווקים האלה יהיו רק ההתחלה".

בהודעה בוטה, שפרסם שר התחבורה, ישראל כץ, בעמוד הפיסבוק שלו, הוא משתמש בדימויים מעולם הפשע: "אחרי שעשו לנו 'כיפה אדומה' והפתיעו אותנו כשהכירו בממשלת החמאס, מקורות אמריקנים מציינים היום שמדובר בשרים בעלי תארים אקדמיים שנרכשו בארה״ב. נו באמת, חסרים רבי מחבלים בעלי תארים? שכחתם את מגדלי התאומים וגל הטרור באירופה? האידיאולוגיה של האחים המוסלמים והג׳יהאד ברורה: חיסול המערב והשלטת 'השריעה'. כמו באביב הערבי גם עכשיו: אנחנו ניצבים לבד עד שכולם יבינו".

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו תוקף את מדיניותה של ארה"ב ואומר כי "הכרת הממשל האמריקני בממשלת עבאס-חמאס היא פרס לטרור".

לדברי השר, מדיניות הפיוס בפועל שמוביל הממשל האמריקני, לא רק שמרחיקה את המשא ומתן המדיני, אלא מוכיחה לעולם כולו ולפלסטינים כי הטרור משתלם.  "הפלסטינים קיבלו לגיטימציה להתבצר בעמדתם הסרבנית והטרוריסטים קיבלו הכרה כמו-רשמית, מבלי שידרשו לוותר על תמיכתם בטרור ומבלי שידרשו להכיר בישראל", אמר לנדאו בפתח פורום השיווק שהתכנס הבוקר בהתאחדות התעשיינים. "מחמוד עבאס הקים את ממשלתו עם החמאס ביהודה ושומרון ומוליך שולל את העולם כולו. צר לי שהממשל האמריקני נפל בפח שטמנו להם הטרוריסטים,  ומיהר להודיע על תיאום ועבודה עם ממשלת עבאס – חמאס".

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ הרצוג, הגיב בחריפות, על ההחלטה להוציא את מכרזי הבניה: "סדר העדיפויות של הממשלה הזו לקוי מיסודו. במקום להשקיע את הכסף בבנייה בנגב, בגליל ובשכונות מצוקה, מוציאים את העיניים לברק אובמה ומתנהגים כמו פירומנים מדיניים".

"פירומנים מדיניים". יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: ציפי מנשה)
"פירומנים מדיניים". יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: ציפי מנשה)

הרצוג הוסיף: "במקום להפנים את הכישלון המהדהד בזירה המדינית ולהניח על השולחן תכנית שסביבה הציבור יכול להתקבץ וכך לשנות את המיצוב שלנו בזירה הבינלאומית, נתניהו נגרר למצב שבו, לצערי, מסתכלים על רמות כאילו היא יצהר או איתמר. אנחנו בעיצומה של מפולת מדינית ועל נתניהו וליברמן לקחת אחריות. אנחנו בזמן פציעות מדיני וראש הממשלה מהמר על העתיד של מדינת ישראל".

על כשלונו של ראש הממשלה לשכנע את ידידי ישראל להתנגד לממשלת האחדות הפלסטינית אמר הרצוג: "ביממה האחרונה חזינו במפולת מוחלטת של מדיניות החוץ של ישראל", אמר הרצוג. "נתניהו וליברמן נכשלו בהבנת הזירה וההיחלשות של ישראל בזירה הבינלאומית ועליהם לשאת באחריות לכישלונם. הכישלון המדיני המתמשך של נתניהו הכניס את החמאס אל הגדה בדלת הראשית. האיש שאומר על עצמו שהוא חזק מול החמאס מתגלה כחזק בעיקר בדיבורים ומביא לכך שאפילו ארצות הברית מוכנה לעבוד מול ממשלת האחדות של חמאס -אש"פ. נתניהו מדבר והעולם כבר לא מקשיב".

הרצוג הוסיף: "כל עוד ראש הממשלה לא מציג תכנית מדינית ברורה הוא מוביל אותנו אל עבר מדינה דו לאומית עם מיעוט יהודי. עליו להבין שאנחנו בזמן פציעות מדיני ואם הוא לא ינקוט יוזמה נאבד גם את תמיכת הקהילייה הבינלאומית וגם את היכולת לשמור על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית".

ח"כ עומר בר-לב הגיב: "עצם השימוש בענישה כלפי הרשות הפלסטינית הוא צעד חסר היגיון ולא נבון ליחסי החוץ של ישראל. על אחת כמה וכמה, השימוש בבנייה כענישה, מנסר את הענף שעליו יושבים גושי ההתיישבות, מסכן את עתידם בפועל והופך אותם לדבר פסול בתודעה הבינלאומית. צעד זה הוא חלק מהמדיניות הכושלת של ראש הממשלה והממשלה כולה בתחום ההסברה והלגיטימציה הבינלאומית".

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, הסביר אתמול מדוע החליטה ארה"ב לעבוד מול ממשלת האחדות הפלסטינית. "הממשלה הזו לא כוללת אף חבר בחמאס", אמר. "כל עוד הממשלה הזו תעמוד בתנאים האלה נעבוד איתה ככל שנצטרך. נעבוד איתה כפי שישראל תעבוד מן הסתם עם כוחות הביטחון של הממשלה הזו. יש צרכים יומיומיים שמחייבים טיפול". קרי הדגיש כי ארה"ב תעקוב מקרוב כדי לוודא שהפלסטינים אכן עומדים בתנאים שציין. בקונגרס, לעומת זאת, נמתחה ביקורת רבה על המדיניות של ממשל אובמה. זאת, גם בעקבות מאמציה של ישראל לגייס תמיכה לעמדתה בקונגרס.

קרי הוסיף כי שוחח בנושא עם רה"מ נתניהו ועם הנשיא עבאס במהלך הימים האחרונים. לדבריו, עבאס הבהיר לו ש"הממשלה הטכנוקרטית הזו מחוייבת לעקרונות של אי אלימות, משא ומתן, הכרה בישראל, קבלת ההסכמים הקודמים ותנאי הקוורטט וכי ימשיכו בשיתוף הפעולה הבטחוני עם ישראל".

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, אומר כי וושינגטון מתנגדת לכל בנייה בהתנחלויות, כולל מכרזי הבנייה שפורסמו הלילה, בלי שום קשר להקמת הממשלה הפלסטינית החדשה. לדבריו, ארצות הברית לא הודיעה על הכרה בממשלה החדשה, אלא רק שתעבוד עימה בהתאם לעמידתה בהסכמים ולהכרתה במדינת ישראל. שפירו אמר כי אין זו ממשלת אחדות בין חמאס לפתח, אלא ממשלת טכנוקראטים הנשמעת לאבו-מאזן. אין לנו אשליות לגבי חמאס אמר שפירו, זה ארגון טרור המנסה להשמיד את ישראל ולכן לא נפעל עימו בשום צורה. הוא הוסיף כי אף שיש מחלוקות במקצת הפרטים, ישראל וארצות הברית תמימות דעים בכל הסוגיות האסטרטגיות. שפירו אמר את הדברים לאיילה חסון ולרונן פולק בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב'.

ארה"ב אינה יחידה. גם אירופה, רוסיה, הודו וסין הודיעו כי יעבדו עם הממשלה הפלסטינית החדשה. שליח הרביעייה הבין-לאומית טוני בליר טלפן לראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה ואמר לו כי הרביעייה תומכת בממשלה הפלסטינית החדשה. צרפת הודיעה כי היא מוכנה לעבוד עם ממשלת הרשות הפלסטינית אם תדחה את השימוש באלימות, תתחייב לתהליך השלום ותכבד את ההסכמים החתומים, ובכללם הכרה בישראל. שר החוץ של בריטניה וויליאם הייג טלפן לראש ממשלת הפיוס הפלסטינית ראמי חמדאללה ואמר לו כי ארצו תומכת בממשלה החדשה.  גם שליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סֶרי הודיע כי האו"ם יתמוך בממשלה הפלסטינית החדשה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן