Skip to content

ארבעה ימים לפני הבחירות – ח"כ בן אליעזר נחקר באזהרה

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה שיודיע עד צהרי יום ראשון, האם ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר כשיר להתמודד לנשיאות. לשכת ח"כ בן אליעזר: "עיתוי הבדיקה המשטרתית, ארבעה ימים לפני הבחירות לנשיאות, הוא תמוה. ח"כ בן אליעזר הגיע הבוקר בהתראה טלפונית של 20 דקות, למסור את כל המידע שהתבקש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה שיודיע עד צהרי יום ראשון, האם ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר כשיר להתמודד לנשיאות ואם לאו.

"החלטת היועץ המשפטי לפתוח בחקירה בעיתוי ובשלב הזה מחייבת אותו לפעול ולקבל החלטה במהירות המרבית וזאת על מנת שלא יטען שהליך בחירת הנשיא זוהם בהליכים ושיקולים זרים של משפטיזציית יתר", אומרים בתנועה לאיכות השלטון. "מחובת היועמ"ש להסיר את העננה מעל הליך הבחירה לנשיאות".

נחקר היום באזהרה ביחידת להב 433 במשטרה. בנימין בן אליעזר (צילום: נירה ידין)
נחקר היום באזהרה ביחידת להב 433 במשטרה. בנימין בן אליעזר (צילום: נירה ידין)

בן אליעזר נחקר היום באזהרה – ארבעה ימים לפני הבחירות לנשיאות – ביחידת להב 433 במשטרה. בתום החקירה, שנערכה כחמש שעות, הוא שוחרר לביתו.

ח"כ בן אליעזר נחקר בעקבות מידע שהגיע ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפיו קיבל כספים בניגוד לחוק. ממשטרת ישראל נמסר כי  "בעקבות מידע שהגיע ליועץ המשפטי לממשלה במהלך השבוע האחרון, בנוגע לחשד לקבלת כספים שלא כדין בידי חבר הכנסת והשר לשעבר פואד בן אליעזר, היועץ המשפטי לממשלה פנה לראש האגף לחקירות ולמודיעין לצורך קיום בדיקה משטרתית בשת"פ עם רשות המיסים בנדון. בהמשך לכך, נחקר הבוקר בן אליעזר באזהרה במשרדי להב 433 במשך כחמש שעות. בשלב זה לא יימסרו פרטים נוספים".

למגפון נודע כי בן אליעזר נחקר בין השאר לגבי מימון רכישת דירתו ביפו. חבר הכנסת נשאל האם המימון או העזרה למימון רכישת ביתו בא מהמיליארדר אברהם נניקשווילי, שותפו העסקי של ג'קי בן זקן, שנחקר החודש על קשריו בפרשיית השחיתות בנמל אשדוד. בן אליעזר התגורר עד לאחרונה בראשון לציון. במהלך השנתיים שחלפו הוא קנה פנטהאוז בשווי של תשעה מיליון שקלים בקומפלקס היוקרה LAURA ביפו. בפנטהאוז חמישה חדרים בנוסף למרפסת גג מערבית בשטח של 100 מ"ר.

בתגובה נמסר מלשכתו של ח"כ בן אליעזר: "עיתוי הבדיקה המשטרתית, ארבעה ימים לפני הבחירות לנשיאות, הוא תמוה. ח"כ בן אליעזר הגיע הבוקר בהתראה טלפונית של 20 דקות, למסור את כל המידע שהתבקש. בן אליעזר ביקש מהגורמים הרלוונטים לסיים את הבדיקה מהר ככל הניתן ולהביא את האמת לידיעת הציבור".

יו"ר העבודה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג התייצב לצדו של המועמד מטעם המפלגה והבהיר, בראיון ל"אולפן שישי", כי לא יקבל החלטה בנושא טרם הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין על ממצאי החקירה הצפויה ביום ראשון.

"אני לא שופט, אני לא חוקר, אני לא תליין ואני לא פוסק בדין – אני מנהיג של מפלגה ואנחנו החלטנו לתמוך בפואד בגלל הזכויות שלו בקרב עם ישראל. לאור ההתפתחויות נתכנס ונדון בתחילת השבוע", הדגיש הרצוג. "הכי פופוליסטי מצידי היה לזרוק את פואד לשולי הדרך. אני לא מתנהג ככה. אני מתייחס לבן אדם כבן אדם".

1 Comment

  1. ניר
    7 ביוני 2014 @ 6:14

    למה רק פואד צריך לחקור את כל ה120 ח"כ איך אם משכורות של ח"כ צברו הון ואני מדבר על הון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן