Skip to content

השופט רוזן דחה את בקשות אולמרט ושטרית לצאת לחו"ל

המדינה התנגדה ליציאתם וטענה כי פסיקת העליון קובעת, כי מתן אישור יציאה לחו"ל לנאשם שהורשע ודינו נגזר לרצות מאסר תתאפשר אך ורק בנסיבות מיוחדות שלא מתקיימות במקרה זה. השופט רוזן הדגיש כי חשוב להביא בחשבון שעונשם של השניים לא עוכב על ידו עד למתן החלטה בערעור בעליון ותחילת עונשם יחל ב-1 בספטמבר, לכן על השניים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, דחה הבוקר (ראשון) את בקשותיהם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ושל מהנדס עיריית ירושלים לשעבר אורי שטרית לצאת מהארץ. אולמרט ביקש לצאת למשך ארבעה ימים לצורך קיום פגישות עסקיות "על מנת לא לסכל יוזמות כלכליות, אשר אם תתממשנה עשויות להביא להשקעת הון זר בחברות ישראליות"; שטרית ביקש לצאת  מהארץ באופן גורף עד למועד כניסתו הצפויה לכלא ב-1 בספטמבר השנה. המדינה התנגדה ליציאתם וטענה כי פסיקת העליון קובעת, כי מתן אישור יציאה לחו"ל לנאשם שהורשע ודינו נגזר לרצות מאסר תתאפשר אך ורק בנסיבות מיוחדות שלא מתקיימות במקרה זה.

ריך לזכור שמצב הנאשמים השתנה לאחר פסק הדין וגזר דינם - השופט דוד רוזן (צילום פול: מוטי קמחי)
ריך לזכור שמצב הנאשמים השתנה לאחר פסק הדין וגזר דינם - השופט דוד רוזן (צילום פול: מוטי קמחי)

"ביום 31 במרץ 2014 הורשעו שני הנאשמים בדין", הסביר השופט. "נאשם 7 (לופוליאנסקי) בעשר עבירות של קבלת שוחד, עבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירה של הלבנת הון,  ונאשם 8 (אולמרט) ב-2 עבירות של קבלת שוחד. ב-13 במאי 2014 גזרתי את עונשם… נאשם 7 לשבע שנות מאסר בפועל ונאשם 8 לשש שנות מאסר בפועל… לאחר שעיינתי בטיעוני באי כוחם… נחה דעתי כי דין הבקשות להידחות". רוזן ציין כי אין מחלוקת כי החשש שהשניים ימלטו מאימת גזר הדין נמוך וכך גם נמוך עניין בחינת "היותם מסוכנים לשלום הציבור".  "אבל שיקולים אלה אינם השיקולים הבלעדיים העומדים מול עיני בית המשפט", הסביר. 

השופט רוזן הדגיש כי חשוב להביא בחשבון שעונשם של השניים לא עוכב על ידו עד למתן החלטה בערעור בעליון ותחילת עונשם יחל ב-1 בספטמבר כפי שגזר ולכן על השניים להבין כי נסיבותיהם האישיות השתנו "במידה מהותית לאחר גזר הדין".

ועוד: "מדובר בנאשמים שהורשעו בעבירות חמורות ונדונו לתקפות מאסר ארוכות… פסיקת בית המשפט מורה כי האינטרס הציבורי בהשגת הרתעה אפקטיבית כמו אפקטיביות הענישה ואמון הציבור במערכות האכיפה מחייבים את בית המשפט בבדיקה דווקנית". כתב השופט ואמר כי רק מקרים של טיפול רפואי דחוף, שאין בכוח מערכת הבריאות בישראל ליתן מצדיק מתן אישור יציאה לחו"ל "כאילו ולא הורשעו ועומדים הם בפני תחילת ריצוי עונשם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן