Skip to content

מזכיר הממשלה מנדלבליט נחקר באזהרה בפרשת הרפז

הפרקליט הצבאי לשעבר, אביחי מנדלבליט, היום מזכיר הממשלה, נחקר הבוקר במשרדי יאח"ה בחשד לשיבוש חקירה, מרמה והפרת אמונים בהקשר לחלקו במסמך המזויף בפרשת הרפז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט נחקר באזהרה היום (שני) בשעות הבוקר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בחשד לשיבוש הליכי חקירה, מרמה והפרת אמונים במסגרת פרשת הרפז. על פי החשד, מנדלבליט, לשעבר הפרקליט הצבאי הראשי, חשוד כי קיבל את המסמך המכונה "מסמך הרפז"  מהרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, והחזיק בו עוד לפני שהמסמך הגיע לידי המשטרה. במהלך חקירה זו צפוי גם מפקדו לשעבר גבי אשכנזי להגיע לחקירה.

חקירת הפרשה מתנהלת בחודשים האחרונים בפרופיל נמוך, אבל השלכותיה רחבות. ממשטרת ישראל נמסר למגפון כי "בהמשך לפנייתכם נאשר כי במסגרת פרשה 404 נחקר בשעה זו באזהרה בכיר במשרד ראש הממשלה ולשעבר בצה"ל בחשד לביצוע עברות מרמה והפרת אמונים בהקשר לחקירת פרשה שעסקה בזיוף המסמך. בשלב זה לא ניתן למסור פרטים נוספים. בתום חקירתו נעדכן".

נחקר הבוקר - אלוף (מיל), מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט (צילום ארכיון: דובר-צה"ל))
נחקר הבוקר - אלוף (מיל), מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט (צילום ארכיון דובר-צה"ל)

לפני מספר שבועות נחקר באזהרה גם אמיר קין, הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), בחשד לשיבוש הליכי חקירה והפרת אמונים. הפרשה המכונה במשטרה פרשה 404 נאסרה לפרסום במשך תקופה ארוכה תחת צו איסור פרסום גורף, שאותו חידשה המשטרה מעת לעת. רק במרץ השנה, עם מעצרם של דובר צה"ל דאז תא"ל (מיל) אבי בניהו ועוזרו לשעבר של הרמטכ"ל אל"מ ארז וינר וחקירתו של בועז הרפז, התיר בית המשפט לצמצם אותו. העבירות שיוחסו לשלושה הן קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיות, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה וגילוי בהפרת חובה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן