Skip to content

נשיא איטליה: תמיכתי במדינת ישראל ובעם היהודי בלתי פוסקת

הנשיא ג'ורג'יו נפוליטנו, שקיבל מנשיא המדינה פרס את עיטור הנשיא: "הייתי ונשארתי מחויב למלחמה באנטישמיות ולשמירה על בטחון מדינת ישראל". הנשיא פרס: "מדינת ישראל מודה לך – הפגנת עמדה איתנה לטובת ישראל לאורך השנים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס העניק היום את 'עיטור הנשיא' לנשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו על עמידתו להגנתה ובטחונה של מדינת ישראל לאורך שנים רבות. עיטור הנשיא הוא העיטור האזרחי הגבוה ביותר שניתן לקבל בישראל, והוא מוענק לאנשים פרטיים וארגונים יחידי סגולה אשר תרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן למדינת ישראל.

בטקס שנערך בבית הנשיא האיטלקי, הודה הנשיא פרס לנפוליטנו על תמיכתו במדינת ישראל ואמר: "אני גאה להעניק לך את עיטור זה אשר נקבע על ידי ועדה מיוחדת בשמה של מדינת ישראל  על עמידתך האיתנה לטובת ישראל לאורך השנים. הפגנת מחויבות בלתי מתפשרת לביטחונה והגנתה של מדינת ישראל. אתה, השמעת קול ברור ותמכת בדמוקרטיה הישראלית ובמדינת ישראל."

"מחויב למלחמה באנטישמיות". נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו והנשיא פרס (צילום: חיים צח/לע"מ)
"מחויב למלחמה באנטישמיות". נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו והנשיא פרס (צילום: חיים צח/לע"מ)

הנשיא פרס התייחס לטקס הקריאה לשלום שהתקיים אמש בוותיקן בהשתתפות האפיפיור פרנציסקוס ויו"ר הרש"פ אבו מאזן ואמר: "הגיע הזמן לשלום, שני הצדדים ראויים לכך. גם אם ישנה הפסקה במשא ומתן אסור לנו להתייאש ואני מקווה כי השלום יגיע בהקדם. עדיין יש לנו איומים כמו חמאס, חיזבאללה ואיראן ועלינו להתגבר עליהם. ישראל מושיטה יד לשלום עם הפלסטינים ועם כל שכנינו – חוויתי שלום וגם מלחמה – לכולם מגיעה הזכות לחיות בשוויון ובכבוד". עוד הוסיף הנשיא ואמר לנפוליטנו: "גם כשעמדת בצל הביקורת במפלגה הקומוניסטית, לא חדלת לתמוך בישראל לאורך השנים והשפעתך הורגשה גם בחזרתם של אסירי ציון לארצם. אתה מגנה באופן נחוש ומתמיד כל גילוי של טרור, וגם היום הנך עושה מאמצים ניכרים לקידום תהליך השלום, ומציאת פתרון לסכסוך במזרח התיכון על בסיס הכרה הדדית. יחסי החברות בין הנשיא נפוליטנו ומדינת ישראל והעם היהודי הינם עמוקים ומהווים מקור לגאווה".

נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו הודה לנשיא ואמר בהתרגשות :"אני נרגש ומלא כבוד על ההחלטה להעניק לי את העיטור הנשיאותי. תמיכתי במדינת ישראל ובעם היהודי בלתי פוסקת הייתי ונשארתי מחויב למלחמה באנטישמיות ולשמירה על בטחון מדינת ישראל. ערכים אלו הם המובילים אותי והינם חלק מהתפיסה האנטי פאשיסטית שלי".  בהקשר תהליך השלום הנשיא נפוליטנו פנה לנשיא פרס ואמר :"השלום הוא חלק ממפעל חייך  וכיום ניתן לומר בבירור הגיע הזמן לשלום. אני מודה לך על הצהרתך החשובה בביקורך זה למען השלום".

מאז מיסודו של עיטור הנשיא זכו בו כ-17 חתנים וכלות ביניהם – הנרי קיסינג'ר, נשיא ארה"ב ברק אובמה, הרב עדין שטיינזלץ, ביל קלינטון, אלי ויזל ואנגלה מרקל. על העיטור מוטבע כוכב הצפון שמהווה סמל וביטוי להתוויית דרך, והמנורה שמסמלת את התחדשות המדינה- את הקשר החזק בין העבר להווה ואת יצירת ההמשכיות. בראש העיטור משובץ הביטוי: "משכמו ומעלה" הלקוח מפרק ט' בספר שמואל א': "בחור וטוב ואין איש מבני ישראל טוב ממנו, משכמו ומעלה גבוה מכל העם".

1 Comment

  1. דוד צור
    9 ביוני 2014 @ 16:39

    לא ענין של מה בכך למצוא היום באירופה האנטישמית אנשים שמבהירים את דעתם בנחרצות כנגד תופעות האנטישמיות ברחבי אירופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן