Skip to content

בן אליעזר: אם הדלפות המשטרה לא ייפסקו אשקול את המשך דרכי

במכתב נוקב פנה היום עו"ד נבות תל צור בשם ח"כ בן אליעזר לראש יאח"ה, תנ"צ ברכה, ובו הביע תרעומת קשה על הדלפות מכוונות וגל של חצאי דברים שבינם לבין האמת המרחק רב. "הדברים הגיעו לשיא חדש בהדלפה מכוונת על 'פשיטה משטרתית' על כספת סודית של פואד בן אליעזר בירושלים", כתב הפרקליט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטו של חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר, עורך הדין נבות תל צור, שלח היום מכתב קשה לתת ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. במכתב הוא הביע תרעומת קשה על התנהלות המשטרה בכל הנוגע לחקירה: "שאלות רבות בנושאים שהודלפו לתקשורת טרם הוצגו בפניו וממילא טרם ניתנה לו ההזדמנות להסבירם".

עוד נכתב שם: "הדברים הגיעו לשיא חדש בהדלפה מכוונת על 'פשיטה משטרתית' על כספת סודית של פואד בן אליעזר בירושלים. מדובר במעשה שלא ייעשה שכן הביקור בכספת היה ביקור מתוכנן, אשר תואם מראש עם בן אליעזר, וזאת בהמשך לדיווח יזום על תוכן הכספת שנמסר למשטרה בעל-פה ובכתב כבר אמש". 

עו"ד נבות תל צור (צילום: ציפי מנשה)
תרעומת על התנהלות המשטרה. עו"ד נבות תל צור (צילום: ציפי מנשה)

מקורבים לחבר הכנסת הסבירו כי התרעומת על מסע ההכפשה האדיר וחרושת השמועות הגיעה לשיאה לאחר שהבוקר הודלפו כביכול פרטים לתקשורת בעוד שבן אליעזר אינו מתראיין, אינו מוסר לציבור את גרסתו ומשתף פעולה באורח מלא עם המשטרה. "בן אליעזר הודיע כי הוא לא ייגרר לנהל את החקירה בתקשורת, וכי את מלוא התשובות ימסור בחקירתו ולא באתרי האינטרנט השונים", אומר הפרקליט והזהיר: "עם זאת, במידה ומסע ההכפשה האמור וההדלפות החמורות לא ייפסקו לאלתר, יאלץ מר בן אליעזר לשקול את המשך דרכו בחקירה זו".

הבוקר התפרסמה הידיעה בדבר "חשיפת " הכספת הסודית של חבר הכנסת ובה יותר משני מיליון שקלים – כספים שכביכול לא הצהיר לגביהם. "לכל שקל שיש לבן אליעזר וכל שקל שהופנה לקניית הדירה, יש כתובת והוא ממוסמך ושקוף. אין לנו ספק שבקרוב האמת תצא לאור" אמרו המקורבים לו ודחו כל טענה כי מדובר לכאורה בהתנהלות לא חוקית.

"למרבה הצער, ב-24 השעות האחרונות אנו עדים לגל חסר ממדים של הדלפות מתוך החקירה, כאשר מדי שעה מתפרסים פרטים חדשים לגבי החשדות ולגבי ממצאים שעולים כביכול מהחקירה, רובם ככולם שקריים ומגמתיים", כתב תל צור לברכה. תוך כך הוציאה דוברות המשטרה הודעה לתקשורת ובה נאמר, כי מעבר להודעות המשטרה הרשמיות בדבר חקירתו של בן אליעזר, המשטרה איננה עומדת מאחורי השמועות והפרסומים השונים שהגיעו מקרב "יודע דבר" וכדומה.

לשאלת מגפון  למה התכוון תל צור שמרשו "יאלץ לשקול את המשך דרכו בחקירה זו", הסבירו המקורבים כי פואד יכול בהחלט לצמצם את שיתוף הפעולה עם המשטרה ולפעול במסגרת הצרה, כפי שהחוק מאפשר לו.

– האם זה אומר שבן אליעזר מאיים לשתוק בחקירתו ולשמור על זכות בשתיקה?

"זה אומר שגם אנחנו יודעים להדליף. גם לפואד יש בטן מלאה והוא לא פונה לתקשורת ואיננו מתראיין. זה אומר שיוכל לפעול בדרכים אחרות ולא לבחור בשיתוף פעולה מלא עם חוקריו. בינתיים אנו בוחרים ששיתוף הפעולה המלא והכן, היא הדרך הנכונה".

נניקשוילי (מימין) ורביבו (צילום: יח"צ)
נניקשוילי (מימין) ורביבו (צילום: יח"צ)

תוך כך יאלץ בן אליעזר להסביר לחוקרי המשטרה מהיכן הגיעו לידיו סכומי כסף מתוך מיליוני השקלים שנמצאו בחשבונותיו. כך לדוגמה נשאלת השאלה מי העביר לידיו סכום של 350 אלף שקלים כשבן אליעזר טען בפני החוקרים כי בנו, אופיר, איש עסקים השוהה במיאמי, העביר לידיו. המשטרה, כך נודע למגפון, מטילה בכך ספק.

לפי המידע על החקירה נגד בן אליעזר שפורסם ביום שישי שעבר, עולה כי לפי המצוי בידי המשטרה הוזרמו לחבר הכנסת מיליוני שקלים במהלך תקופה ארוכה ואין לגביהם הסברים שמניחים את דעת המשטרה. לגבי הסך בן 1.4 מיליון שקלים, שהועבר ישירות מחשבונו של הטייקון אברהם ננקשווילי, מבעלי השליטה בחברת "שמן", טען בן אליעזר כי הסך הועבר לו במסגרת הלוואה. לחוקריו הסביר כי ההלוואה נעשתה על ידי עורכי דין בצורה חוזה כתוב ומסודר.

נניקשווילי הגיב על כך באמצעות עורך דינו נתן שמחוני, שמסר: "מר נניקשווילי נחקר, שיתף פעולה עם חוקריו וכפר מכול וכול בדבר מתן כספים שלא כחוק למר בן אליעזר. בשל מגבלות החקירה, בשלב זה לא ניתן להתייחס לפרטי הדברים". נניקשווילי הוא מאנשי העסקים המעדיפים לפעול מאחורי מעטה של סודיות. את תחילת עסקיו עשה כשנכנס לשותפות עם ח"כ לשעבר אפרים גור, איתו הקים סוכנות לביטוח. כל עוד פעילותו העסקית הסתכמה במתן גב פיננסי לעסקי נדל"ן של שותפיו, ג'קי בן זקן והכדורגלן לשעבר, חיים רביבו, טקטיקת שליחת השותפים לחזית החזיקה מעמד והוא נותר חסוי. אולם כשחברה בבעלותו הגישה הצעה למכרז "נצבא" ב-430 מילין שקל, התקשה הטייקון להישאר אלמוני.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן