Skip to content

ליברמן לביקור "אסטרטגי" של עשרה ימים באפריקה

בלשכת שר החוץ אומרים שמדובר בביקור אסטרטגי. ליברמן יבקר ברואנדה, חוף השנהב, גאנה, אתיופיה וקניה. אל השר תצטרף בביקור משלחת מטעם מכון הייצוא הישראלי שתכלול נציגים של כ-50 חברות ישראליות, במטרה לפתח את הקשרים הכלכליים בין ישראל לאותן מדינות. לליברמן יצטרפו גם חברי הכנסת שמעון סולומון (יו״ר השדולה למען אפריקה בכנסת), מירב מיכאלי ופנינה תמנו-שטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ייצא מחר לאפריקה, למה שמכונה "ביקור אסטרטגי", שבמהלכו יבקר במהלך עשרה ימים ברואנדה, חוף השנהב, גאנה, אתיופיה וקניה. אל השר ליברמן תצטרף בביקור משלחת מטעם מכון הייצוא הישראלי שתכלול נציגים של כ-50 חברות ישראליות, במטרה לפתח את הקשרים הכלכליים בין ישראל לאותן מדינות. לשר ליברמן יצטרפו גם חברי הכנסת שמעון סולומון (יו״ר השדולה למען אפריקה בכנסת), מירב מיכאלי ופנינה תמנו-שטה.

השר ליברמן ייפגש עם הנשיאים, ראשי הממשלות, שרי החוץ ושרים נוספים של המדינות בהן יבקר ויקיים בהם סמינרים כלכליים-עסקיים משותפים.

יחנוך קו תעופה ישיר לניירובי. אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)
יחנוך קו תעופה ישיר לניירובי. אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)

בקניה יחנוך השר ליברמן קו תעופה ישיר בין ת״א לניירובי, יעניק פרסים לילדים שהשתתפו בתחרות ציורים של ארץ הקודש במסגרת ציון 50 שנה ליחסי ישראל-קניה ויחנוך מחלקה לילדים חולי סרטן ששוקמה מתקציב השגרירות הישראלית במקום.

ברואנדה יחנוך השר ליברמן מרכז הדרכה ומצויינות חקלאי, בקומאסי שבגאנה ישתתף בטקס מסורתי שיערוך לכבודו מלך האשאנטי, בחוף השנהב יחנוך השר ליברמן יחד עם דנקן קבלן דניאל, ראש הממשלה של חוף השנהב, מפעל, שחלקו בבעלות ישראלית  להפקת שמן מעצי דקל.

השר ליברמן אומר לקראת הביקור כי ״לקשרים עם מדינות אפריקה יש חשיבות אסטרטגית עבור מדינת ישראל, מבחינה ביטחונית, מדינית, כלכלית ובמישורים רבים נוספים. בתחילת כהונתה של הממשלה הקודמת, בשנת 2009, ביקרתי באפריקה לאחר שנים רבות מאד שאף שר חוץ ישראלי לא עשה זאת ומאז אנו רואים את התוצאות החיוביות לכך בחיזוק שיתופי הפעולה בתחומים שחשובים הן לישראל והן למדינות באפריקה. גם בביקור הקרוב אפעל להמשך חיזוק הקשרים הללו ולהרחבתם למדינות ולנושאים נוספים.

"אפריקה", הוסיף ליברמן, "היא יעד חשוב במדיניות החוץ של ישראל ואנו נעשה גם מאמץ מדיני על מנת שישראל תתקבל כבר במהלך השנה הקרובה כמשקיפה בארגון מדינות אפריקה".

ליברמן מדגיש כי בשנה האחרונה ביקרו באפריקה נשיא ארה"ב ומזכיר המדינה ומסין ביקרו באפריקה הנשיא, ראש הממשלה, סגן הנשיא, סגן ראש הממשלה ושר החוץ. הנתונים הללו מעידים על חשיבותה הגדולה של אפריקה בזירה הבינלאומית המשתנה.

"אני רואה בהשקעה באפריקה חשיבות גדולה גם במישור ההומינטארי וגם במישור הכלכלי והפוליטי" אומר שר החוץ. "יש תחומים רבים שישראל יכולה לעזור שם בסיוע ובפיתוח: בחקלאות, בניהול משק המים, ברפואה, במאבק בטרור ועוד… אנו מקיימים כמה שיתופי פעולה עם מדינות שונות, ביניהן ארה"ב, קנדה ואיטליה בהשקעה באפריקה, וגולת הכותרת היא פרוייקט משותף עם גרמניה 'יוזמת אפריקה',  שעליו הוחלט במפגש הממשלות האחרון בין ישראל לגרמניה. מדובר בתכנית שת"פ בפיתוח במדינות בורקינה פאסו, קמרון ובורונדי בהשקעה של 50 מיליון יורו״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן