Skip to content

מאזן ינואר-מאי: 1.5 מיליון תיירים – 1.7 מיליון ישראלים לחו"ל

החודשים ינואר-מאי וחודש מאי עצמו, הציגו עלייה יפה בתיירות הנכנסת. מי שקלקלו את השורה היו הירידות החדות בתיירות לאילת והקרוזים - שהושפעו מהמצב במדינות האזור והרימו עוגן. וגם הישראלים העדיפו את העולם הגדול על פני אילת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר שיא של כניסות מבקרים לישראל: בחודש מאי 2014 נרשמו 382 אלף כניסות, 13% יותר מאשר במאי 2013. מספר זה גבוה ב-19% ממאי 2012, וב-24% ממאי 2011. מתוך כניסות אלה, 346 אלף היו כניסות של תיירים (שלנו בארץ), 22% יותר ממאי 2013, 28% ו-29% יותר בהשוואה למאי 2012 ו-2011 (בהתאמה), גם מספר זה מהווה שיא. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

תיירים במצדה. במאי נרשם מספר שיא של תיירים לישראל
תיירים במצדה. במאי נרשם מספר שיא של תיירים לישראל. (צילום: אתר משרד התיירות)

דרך האוויר נרשמו 292 אלף כניסות (עליה של 21% בהשוואה למאי 2013), מתוכן 2,100 תיירים באו בטיסות ישירות לאילת ולעובדה (לנופש באילת), ירידה של 42% בהשוואה למאי 2013. 54 אלף כניסות תיירים היו דרך היבשה, 27% יותר ממאי 2013, 40 אלף כניסות היו דרך תחנות הגבול עם ירדן (עליה של 35%), ו-13 אלף כניסות נרשמו מטאבה לאילת, עליה של 7% בהשוואה למאי 2013.

36 אלף כניסות היו של ביקורי יום, 33% פחות ממאי 2013. מתוך ביקורים אלה, 9.7 אלף היו ביקורים של נוסעים באניות שייט, ירידה של 31% בהשוואה למאי 2013. 20 אלף כניסות היו דרך האוויר, 16% יותר ממאי 2013, וכ-6,100 כניסות נרשמו דרך היבשה, 72% פחות ממאי 2013.

הקרוזים ירדו כמעט למחצית

עד סוף מאי 2014 נרשמו 1.5 מיליון כניסות של תיירים ומבקרי יום, עלייה של 7% בהשוואה ל-2013, גבוה ב-8% ו-14% יותר משנים 2012 ו-2011 (בהתאמה). מתוך כניסות אלה, 1.4 מיליון היו כניסות של תיירים, 17% יותר מ-2013, 16% ו-19% יותר מ-2012 ו-2011. דרך האוויר נרשמו 1.2 מיליון כניסות, 17% יותר מ-2013 ו-2012. 202 אלף כניסות היו דרך היבשה (עליה של 21%). 149 אלף כניסות היו של מבקרי יום (ירידה של 42%), מתוכן 54 אלף כניסות של ביקורים באניות שייט, ירידה של 48% בהשוואה ל-2013. 66 אלף כניסות מבקרים היו דרך היבשה (46% פחות מ-2013), ו-29 אלף כניסות מבקרים היו דרך האוויר (עליה של 3%).

לדברי שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו, ביקור האפיפיור הביא עמו תנועת תיירים ערה, במקביל לעשיית המשרד בשיווק ובפנייה לתיירים ברחבי העולם, בקידום תיירות של מאמינים, לצד תיירות התרבות והמוזיקה. "חודש הגאווה שנפתח בימים אלו, יביא גם תיירות גאה שמגיעה למצעדים ולפסטיבלים. אלה שיגיעו יגלו כי ישראל משופעת לא רק באתרים קדושים, כי אם גם בנופים מרהיבים ושכיות חמדה, בהיסטוריה, בחיי לילה ובתרבות עשירה״, אמר.

אילת. כבר לא חביבת החופשות של הישראלים. (צילום מתוך קמפיין אילת)
אילת. כבר לא חביבת החופשות של הישראלים. (צילום מתוך קמפיין אילת)

טיסות הלואו קוסט רוקנו את אילת מישראלים

בתוך כך, עקב ירידה בתיירות לאילת, הוקמה ועדה בין משרדית לעידוד התיירות והתעופה לעיר. מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ומנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי מינו ועדה בין משרדית לקידום התיירות אל העיר הדרומית. הוועדה תבחן דרכי פעולה להגדלת קווי התעופה הבינלאומיים לאילת, לגיוון המוצר התיירותי, למתן מענה לעומסים בקיץ ולאיזון לאורך כל השנה של מספר התיירים המבקרים בעיר. הוועדה תוכל לבקש ייעוץ של אנשי מקצוע מתחום התעופה והמלונאות והמלצותיה תוגשנה בעוד כחמישה חודשים (ב-31.10.2014).

הוועדה, בראשה יעמוד סגן ראש מינהל השיווק במשרד התיירות פיני שני, הוקמה כדי להתאים את שיווק התיירות לאילת – וכחלק בלתי נפרד מכך את התחבורה לעיר – לאופי הדינמי של התיירות בארץ ובעולם, שמשתנה כל העת.

אחד הגורמים החדשים המשפיעים על התיירות לאילת היא מדיניות השמיים הפתוחים להוזלת מחירי הטיסות, שמאפשרת לישראלים רבים יותר לנפוש בחו"ל.

לפי נתוני הלמ"ס, בחודשים ינואר-מאי נרשמו 1.7 מיליון יציאות לחו"ל של ישראלים, עליה של 12.5% לעומת אותה תקופה אשתקד. מתוכן. 1.5 מיליון היו דרך האוויר – עליה של 14%.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן