Skip to content

מחצית מהולכי הרגל שנהרגו מתחילת השנה נפגעו בכביש בינעירוני

24 הולכי רגל נהרגו בכבישים בינעירוניים מתחילת השנה לעומת תשעה שנהרגו בתקופה המקבילה אשתקד בתחום הבינעירוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מדווחת כי מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים 51 הולכי רגל,  עומת 36 הרוגים באותה תקופה ב-2013. מניתוח הנתונים עולה כי 24 הולכי רגל, המהווים מחצית מן ההרוגים, נפגעו בכבישים מהירים ובין עירוניים, לעומת תשעה בתקופה המקבילה אשתקד ו-26 בכל שנת 2013.

עוד עולה כי חציית כביש במקום אסור היא הגורם העיקרי לתאונות, אשר הביא למותם של 15 בני אדם. שישה הולכי רגל נוספים נהרגו כאשר ירדו מרכבם לשוליים, שני הולכי רגל נהרגו כאשר צעדו על הכביש והולך רגל נוסף נהרג מפגיעת רכב כאשר חצה את הכביש במעבר חציה מרומזר. בבחינת אזורי התאונות בתחום הבינעירוני עולה כי 11 הולכי רגל נהרגו באזור הדרום, 11 נפגעו בכבישים באזור המרכז, ו-2 נפגעו בכבישים באזור הצפון.

הולך רגל מסתכן (צילום יח"צ אור ירוק)
הולך רגל מסתכן (צילום יח"צ אור ירוק)

השבוע מעלה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קמפיין רדיו להעלאת המודעות לכללי הבטיחות להולכי רגל במרחב העירוני והבינעירוני. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מדגישים כי אפשר למנוע תאונות אלו באמצעות הקפדה על כללי הבטיחות הבאים:

• אין ללכת ברגל בשולים של כבישים בינעירוניים. כל טעות קטנה של מכונית חולפת עלולה להביא לאסון גדול!

• אין לחצות כביש בינעירוני שלא במעבר חצייה מרומזר או מעבר חצייה רגיל.

• אסור לעבור את מעקות הבטיחות או את גדרות ההפרדה.

• אין לעצור בשול הדרך. במקרה חירום בלבד יש להיצמד לקצה הימני של השול, להדליק אורות מצוקה ומשולש אזהרה, לצאת בזהירות מהרכב ולעבור מעבר למעקה הבטיחות בצד הימני של הכביש. חובה להתקשר למוקד המשטרה 100 ולהמתין לניידת אשר תבוא לסייע.

בנוסף ראוי לציין כי בשבוע החולף (01-07/6/2014) נהרגו בכבישי ישראל שישה בני אדם בארבע תאונות קטלניות. בכך עלה מספר ההרוגים מתחילת השנה ל-122, לעומת 143 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. מקום המדינה, נהרגו בכבישי ישראל 32,044 בני אדם מהם 4,962 ילדים ובני נוער.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן