Skip to content

פרשת הרפז: מזכיר הממשלה נחקר פעם נוספת במשך עשר שעות

אביחי מנדלבליט נחקר היום בפעם השנייה ביאח"ה בחשד כי החזיק בידיו את מסמך הרפז בטרם זה הגיע לידי המשטרה. הוא נחשד בעבירות של הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, סיים הלילה (שלישי) את חקירתו ביחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה לאחר עשר שעות חקירה, במסגרת החקירה בפרשת הרפז. מנדלבליט נחקר בחשד לעבירה של הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט עקב החשד שהחזיק את מסמך הרפז עוד לפני שזה הגיע לידי משטרה, לאחר שהרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, העביר לו אותו. אתמול נחקר מזכיר הממשלה תשע שעות בטרם שוחרר לביתו.

מזכיר הממשלה אלוף (מיל') אביחי מנדלבליט (צילום: דובר צה"ל)
מזכיר הממשלה אלוף (מיל') אביחי מנדלבליט (צילום: דובר צה"ל)

פרשת הרפז התפוצצה ב-2010, אז פורסם מסמך הרפז בכלי התקשורת. כעבור יומיים פתחה המשטרה בחקירה בעקבות תלונה שהגיש יועץ התקשורת אייל ארד, לפיה הלוגו של משרדו זויף במסמך שהציג כביכול קביעת אסטרטגיה לסיכול מועמדו של אשכנזי לתפקיד הרמטכ"ל הבא, מול קידום האלוף יואב גלנט מועמדו של שר הביטחון אז, אהוד ברק. לאחר מאמצי המשטרה להשיג את המכתב, הודיע הרמטכ"ל אשכנזי ליועץ המשפטי כי המסמך המקורי נמצא אצלו. המשטרה עדיין חוקרת ספיחים של הפרשה, אליה שורבב גם שמו של מנדלבליט.

בראשית הפרשה חקרה המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) את החשדות. בתחילת אוגוסט 2013 החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי ממצאי החקירה שנאספו מצדיקים את הרחבת החקירה ובהודעה שנמסרה לתקשורת נאמר כי "בשל חומרים חדשים שנאספו בחקירת מצ"ח", החליט היועץ המשפטי להרחיבה ולהטיל על המשטרה להוביל את החקירה.

בחקירת מצ"ח נתפסו חומרים ובהם מסמכים והקלטות מהם עלה החשד שאשכנזי היה מעורב בפרשה הרבה יותר מכפי שחשבו בתחילה בנוגע לחלקו לכאורה באיסוף חומרים נגד שר הביטחון אז ומעורבים אחרים. במשרד המשפטים סברו כי חומר החקירה שנאסף חוצה את רמת העבירה הצבאית שבה נחשד, של התנהגות שאינה הולמת – וחקירת המשטרה תתמקד בעבירה של הפרת אמונים, בדגש על החשד שאשכנזי החזיק את המסמך המזויף בלשכתו. עוד נמסר כי חקירת הפרשה לא תהיה מוגבלת רק לאשכנזי ווינר, וגם גורמים נוספים במערכת הביטחון צפויים להעיד. היום, כאמור, המשיכו ה"גורמים" להיחקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן