Skip to content

"נדע לשים את הדברים הפחות טובים בצד ונפעל באחריות"

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא הנבחר ראובן ריבלין, בתום פגישת עבודה ראשונה שקיים אתו במעונו הרשמי בירושלים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בירך את ריבלין: "לנשיא הנבחר ריבלין רקורד עשיר של שירות ציבורי ואנו מצפים להמשך חיזוק הקשרים בין המדינות תחת כהונתו". גם דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי בירכה על בחירתו של ריבלין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עברנו הרבה דברים יחד בחיים ואני בטוח שעכשיו נדע לשים את הפחות טובים בצד, ונפעל באחריות למען עתידה של מדינת ישראל'. כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום פגישת עבודה ראשונה שקיים במעונו, עם הנשיא הנבחר ראובן (רובי) ריבלין.

"עברנו הרבה דברים ביחד". בנימין נתניהו וראובן ריבלין (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"עברנו הרבה דברים ביחד". בנימין נתניהו וראובן ריבלין (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"אנחנו מכירים כמה עשורים טובים", אמר נתניהו. "שנינו ירושלמים, בנים לפרופסורים שחונכו על תורת ז׳בוטינסקי ויש לנו עוד הרבה מהמשותף – כמו קבוצת הכדורגל שלנו. לפנינו עבודה משותפת למען כל אזרחי ישראל".

השניים נועדו ביחידות במשך כשעתיים וליבנו את המחלוקות ששררו ביניהם בשנים האחרונות. בהודעה שפרסם ריבלין נאמר כי השניים סיכמו" כי קורות העבר יוותרו מאחוריהם". הנשיא הנבחר ריבלין אמר: "ראש הממשלה ואנכי מחויבים בשיתוף פעולה מלא ופורה למען מדינת ישראל והעם בישראל". בפגישה דנו השניים בסידורי העבודה ביניהם, בתקופה שבה יכהן ריבלין כנשיא המדינה.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה פרסם ברכה מיוחדת לרגל בחירתו של ריבלין. "בשמי ובשם אזרחי ארצות הברית, אני מברך את ראובן ריבלין לרגל בחירתו כנשיא הבא של ישראל", כתב אובמה.

הנשיא אובמה המשיך וכתב: "במשך יותר משישה עשורים פיתחו ישראל וארה"ב מערכת יחסים ייחודים המבוססת על ערכים דמוקרטיים משותפים, מחויבותנו הבלתי ניתנת לערעור לביטחון ישראל והשותפות שלנו במחקר מדעי ובטכנולוגיה חדשנית. לנשיא הנבחר ריבלין רקורד עשיר של שירות ציבורי ואנו מצפים להמשך חיזוק הקשרים בין המדינות תחת כהונתו.

ברכות מנשיא ארה"ב. ריבלין (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
ברכות מנשיא ארה"ב. ריבלין (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

נשיא ארה"ב אומר עוד בהודעתו כי הוא מצפה בקוצר רוח לארח את הנשיא היוצא, שמעון פרס, שיגיע בהמך החודש לוושינגטון ויקבל את מדליית הקונגרס. "הנשיא פרס, המתקרב לסוף כהונתו,  יכול להביט לאחור על מורשת יוצאת דופן של אומץ, אמונה וחמלה", אומר הנשיא אובמה. "הוא הקדיש את חייו יוצאי הדופן לשלום ואני מצפה בקוצר רוח לארח אותו בוושינגטון בהמשך החודש, אז יקבל את מדליית הזהב של הקונגרס".

פגישת נתניהו וריבלין הבוקר במעון ראש הממשלה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
פגישת נתניהו וריבלין הבוקר במעון ראש הממשלה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

גם דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי בירכה על בחירתו של ריבלין. "אנו מברכים את מר ריבלין וממתינים לעבוד איתו לאחר שייכנס לתפקיד בחודש יולי", אמרה. כשנשאלה על השקפותיו המדיניות של ריבלין, סירבה להתייחס ורק הזכירה כי נתניהו התחייב לפתרון שתי המדינות.

אישים רבים התקשרו במהלך היום לברך את הנשיא הנבחר. בין האישים אשר התקשרו: ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, הנגידה קרנית פלוג, הרמטכ"ל בני גנץ, מבקר המדינה יוסף שפירא, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב לאו, השגריר האמריקאי דן שפירו ברך בשם הנשיא ברק אובמה, השגריר האיטלקי פרנצ'סקו טאלו, ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, הנשיא לשעבר יצחק נבון ועוד.

כמו כן, שוחח הנשיא הנבחר עם גב' חנה עמיחי, אלמנתו של המשורר יהודה עמיחי.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן