Skip to content

הכינו את האוהלים – לעוד שלוש שנים

משרד התיירות נותן לראשונה מענקים להקמת חניוני לילה ("קמפינג") וחניוני קרוואנים. גובה המענק: 20% מגובה ההשקעה והיזם יחוייב לפתוח את החניון תוך 36 חודשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התיירות מפרסם השבוע נוהל לקבלת מענקים ליזמים להקמת חניוני לילה (קמפינג) וחניוני קרוואנים, המשתלבים במרחב הסביבתי והכפרי. זאת במסגרת המהלך שהוא מוביל להוזלת הנופש בישראל ולהרחבת המגוון וההיצע של סוגי האכסון התיירותי העממי המוצעים כיום בארץ.

חניון הקרוואנים בחורשת טל. מהלך להרחבת המגוון וההיצע של סוגי האכסון התיירותי העממי בארץ. (צילום: ניצן שורר)
חניון הקרוואנים בחורשת טל. מהלך להרחבת המגוון וההיצע של סוגי האכסון התיירותי העממי בארץ. (צילום: ניצן שורר)

היקף תקציב תכנית הסיוע הוא 3.5 מיליון שקל לשנת 2014 לצורך הקמת חניוני לילה וחניוני קרוואנים, תוך התייחסות למתחמים נפרדים המתאימים למשפחות, עם זיקה ישירה לסביבה ואשר משתלבים בטבע.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי מפרט בחוזר את אמות המידה והקריטריונים לקבלת המענק בגובה 20% מגובה ההשקעה המוכרת, כאשר תקרת ההשקעה תהיה 8,000 שקל למיטה, ועד 320 מיטות לפרויקט. על היזם יהיה להתחייב לפתוח את החניון תוך 36 חודשים ולהתחייב להפעיל את הפרויקט במשך עשר שנים לפחות, כאשר במהלך כל תקופת ההפעלה, לא יגיש בקשה לשינוי ייעוד או לשימוש חורג שאינו לאכסון תיירותי בלבד.

כל בקשה תיבחן ותקבל ציון על פי קריטריונים המפורטים בחוזר המנכ"ל. כך למשל, הקמת חניון לילה באזורים תיירותיים בעלי יתרון יחסי יקבלו ניקוד מדורג.

בתוך כך יינתן יתרון בנקודות לבקשות שתכלולנה בתחום הפרויקט הקצאת שטח המספק תשתיות לקליטת קרוואנים, הפרדה פיזית בין שני מתחמים: למשפחות וכללי (בעקבות אירועים של חיכוכים בין נופשים המבקשים לשמור על שקט בלילות לבין נופשים המבקשים להשמיע מוסיקה רועשת). כמו כן יינתן יתרון למידת התרומה של המיזם לכלכלה באזור בו יוקם.

"חלופה עממית למלונות ולצימרים"

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו אמר כי הוא סבור שהשקעה באתרי לינה וקמפינג תגרום להוזלת המחירים "ותאפשר ולהפוך את הקמפינג והקרוואנים לאלטרנטיבה עממית למלונות ולצימרים"

בחודש שעבר חנך המשרד בגן הלאומי חורשת טל את חניון הקרוואנים הראשון שהקים משרד התיירות בחורשת טל באמצעות החברה הממשלתית לתיירות על שטח של רשות הטבע והגנים.

בהקמת החניון הושקעו כ-250,000 שקל והוא כולל עשרה מקומות חנייה, במרכזה של מדשאה הסמוכה לפארק דיג, קרוב למים. בחניון הוקמו התשתיות הנדרשות לתמרון הקרוואן בצורה קלה ופשוטה ולהזנתו במים, בחשמל ובחיבור לביוב. עלות ללילה בין 600 ל-800 לקרוון + התחברות לתשתיות כ-200.

לפי הודעת המשרד בחודש מאי, תשעה חניוני קרוואנים נוספים צפויים לקום בשנים הקרובות ברחבי הארץ בהשקעה כוללת של שמונה מיליון. החניונים יוקמו בגנים הלאומיים אכזיב, מקורות הירקון, חוף פלמחים, חוף בית ינאי, מצדה, ובשמורות הטבע חניון בארות במכתש רמון וחי בר יוטבתה מצפון לאילת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן