Skip to content

משטרת ישראל סיימה את חקירתו השנייה של בן אליעזר

חבר הכנסת שוחרר לביתו לאחרשלוש וחצי שעות חקירה. בין היתר בודקת המשטרה מהם מקורות הכספים שהגיעו לידיו . בית העסק בו פדה חבר הכנסת את המחאותיו שימש עד לא מכבר גם את בכיר העבריינים – זאב רוזנשטיין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חקירתו השנייה של ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, שנאלץ לפרוש מההתמודדות לתפקיד נשיא המדינה עקב חקירה בחשד לקבלת כספים שלא כדין, הסתיימה היום (רביעי) בשעות הערב המוקדמות. החקירה נמשכה שלוש וחצי שעות. כך נמסר מיאח"ה, להב 433 בלוד. אתמול הוא נחקר במשך חמש שעות. 

(צילום ארכיון: נירה ידין)
(צילום ארכיון: נירה ידין)

לפי מידע שנמצא בידי המשטרה, הוזרמו לבן אליעזר בתקופת היותו חבר כנסת ובמשך תקופה ארוכה סכומים של מיליוני שקלים, שעל פי החשד, אין להם הסבר עסקי כלשהו. חלק מהכספים, כך לפי המידע, הופקד בחשבונות בנק של קרובי משפחתו ומשם הועבר לידיו. סלע המחלוקת בין פואד לחוקרים היה סביב הלוואה של 1.2 מיליון שקלים אותה הוא קיבל מהטייקון אברהם נניקשווילי, בעל חברת  שמן ועסקי אנרגיה. מבדיקה שערכה המשטרה עלה כי אכן בוצעה העברה ישירה מחשבונו של נניקשווילי לבן אליעזר בסכום זה. גם איש העסקים וגם חבר הכנסת לא הכחישו עובדה זו.

נניקשווילי מסר לחוקרים שאכן מדובר בהלוואה שנתן לבן אליעזר לצורך רכישת הדירה ביפו, וטען כי הלוואה זו נערכה על ידי עורכי דין בחוזה כתוב ומסודר. בבדיקה בכספת בנק השייכת לחבר הכנסת נמצאו קרוב ל-2 מיליון שקלים בדולרים. בן אליעזר הסביר כי מרבית הכסף שייך לבנו, איש עסקים במיאמי, שביקש ממנו להחזיק בכסף עברו לצורך רכישת דירה.

בדיקת חוקרי המשטרה העלתה כי בן אליעזר פדה המחאות, ביניהן המחאה על מאות אלפי שקלים, בדוכן להחלפת כסף (צ'יינג') ברחוב  יהודה לוי בתל אביב. המקום שימש בעבר גם את העבריין זאב רוזנשטיין המרצה כעת 12 שנות מאסר מאחורי סורג ובריח. חוקרי המשטרה מנסים לאתר את מקורות הכספים שהועברו אל חבר הכנסת וכך הגיעו גם אל בית העסק.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן